nightwish Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg og min samboer har nå vært sammen i ett og ett halvt år. alt er kjempefint,men sexen skranter,noe den har gjort lenge. Problemet er vel at jeg har et mye større sexbehov enn ham,at jg forlanger for mye.han har vært til legen for det,fant ikke ut noe, bare at det mest sannsynligvis var prestasjonsangst. Føler han ikke har like mye lyst på meg som jeg har på han. Lurer på om noen andre har hatt liknende problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79915-n%C3%A5r-mannen-har-mye-mindre-sexlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg tror ikke det er normalt at begge har like mye lyst til enhver tid. Vi er alle forskjellige. Derfor tror jeg ikke du er alene... tvert imot - det er veldig sjeldent at begge har like mye lyst. Jeg forstår deg dithen at sex er veldig viktig for deg - viktigere enn det er for partneren din. (Jeg antar at han ikke har et sexualliv foruten deg.) Hve er det i så fall han legger vekt på - det nære vennskapet dere imellom? Romantikk? Nærhet... ømhet? Kanskje dere skal snakke ut om dette... forsøke å nærme dere i en setting uten forventninger om sex. ...for sex handler vel mye om overskudd. Tar dere utgangspunkt i kjærligheten dere imellom tror jeg du vil erfare at sex vil komme som en naturlig forlengelse. Men dere må nok finne ut av dette selv. Håper dere får noen gode råd på veien. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79915-n%C3%A5r-mannen-har-mye-mindre-sexlyst/#findComment-417930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nightwish Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Jeg tror ikke det er normalt at begge har like mye lyst til enhver tid. Vi er alle forskjellige. Derfor tror jeg ikke du er alene... tvert imot - det er veldig sjeldent at begge har like mye lyst. Jeg forstår deg dithen at sex er veldig viktig for deg - viktigere enn det er for partneren din. (Jeg antar at han ikke har et sexualliv foruten deg.) Hve er det i så fall han legger vekt på - det nære vennskapet dere imellom? Romantikk? Nærhet... ømhet? Kanskje dere skal snakke ut om dette... forsøke å nærme dere i en setting uten forventninger om sex. ...for sex handler vel mye om overskudd. Tar dere utgangspunkt i kjærligheten dere imellom tror jeg du vil erfare at sex vil komme som en naturlig forlengelse. Men dere må nok finne ut av dette selv. Håper dere får noen gode råd på veien. Lykke til! Det er vel kanskje ikke normalt at begge har like stor sexlyst, men som oftest trodde jeg det var kvinnen som som oftest sa nei (jeg har hodepine lissom), og ikke mannen. Vi har snakket om det. Jeg har sagt det er et problem. Vi har jo bare vært sammen i over ett år. når vi allerede har såpass skjelden sex,hva da om noen fra nå? kommer vi bare til å ha sex et par ganger i måneden?! det ville vært tragisk. Når vi førsten har sex, er den veldig bra. kanskje kunne den ha vært litt mer variert,men jeg vil nok si den er go. Liker ikke å mase på partneren, men hva annet kan jeg gjøre? blir så frustrert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79915-n%C3%A5r-mannen-har-mye-mindre-sexlyst/#findComment-417984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Det er vel kanskje ikke normalt at begge har like stor sexlyst, men som oftest trodde jeg det var kvinnen som som oftest sa nei (jeg har hodepine lissom), og ikke mannen. Vi har snakket om det. Jeg har sagt det er et problem. Vi har jo bare vært sammen i over ett år. når vi allerede har såpass skjelden sex,hva da om noen fra nå? kommer vi bare til å ha sex et par ganger i måneden?! det ville vært tragisk. Når vi førsten har sex, er den veldig bra. kanskje kunne den ha vært litt mer variert,men jeg vil nok si den er go. Liker ikke å mase på partneren, men hva annet kan jeg gjøre? blir så frustrert Det er mange misforståelser når det gjelder lysten på sex. Noen tror at ens egen lyst eller mangel på lyst er helt normal - andre mistenker at noe er galt, enten ved partneren eller ved en selv. Sannheten er vel heller at det ikke fins noe som er "normalt" - utover rent statistikk. Det er vanskelig å si om kvinner generelt har mer lyst på sex enn menn... eller omvendt. Men kanskje spørsmålsstillingen blir feil - kanskje det ikke fins signifikante kjønnsforskjeller her. Dessuten kommer spørsmålet: hva legger vi i begrepet "sex". Selv tror jeg ikke kvinner hverken har mer eller mindre lyst på sex enn menn. Dette vil variere fra parforhold til parforhold. Det er mulig at det er mer akseptabelt for en kvinne å skylde på "vondt i hode" - til kvinnerollen hører det jo tradisjonelt sett et krav om "dydighet" etc. For ikke så altfor mange år siden skulle kvinnen helst ikke ha noen sexualitet i det hele tatt. Omvendt kan menn kanskje være redd for å si at de ikke har så veldig lyst på sex "hele tiden" - man kan da lett bli stemplet som "kjedelig", "impotent", "mindre mandig" etc. Fremdeles reagerer man nok mindre på en mann enn på en kvinne som ofte vill ha sex. For sistnevnte fins det til og med et eget begrep: nymfoman... Er en kvinne aktiv sexuelt, kan hun oppfattes som "billig" - en mann som er aktiv sexuelt blir sjeldent sett på som "billig". Iallfall ikke på samme måte. Jeg synes det er fint at du har snakket med din partner om dette. Kanskje det er på tide å innkalle sjelesørger/psykolog - jeg vet ikke. Men skal et forhold fungere, må dere begge trives. Er hyppig sex et "must" for deg, bør din partner forsøke å strekke seg slik at han kan komme deg i møte. Og omvendt må du forsøke å møte ham "der han er", i hans behov for nærhet og ømhet fremfor sex. Med vennlig hilsen M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79915-n%C3%A5r-mannen-har-mye-mindre-sexlyst/#findComment-418527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
beas Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er mange misforståelser når det gjelder lysten på sex. Noen tror at ens egen lyst eller mangel på lyst er helt normal - andre mistenker at noe er galt, enten ved partneren eller ved en selv. Sannheten er vel heller at det ikke fins noe som er "normalt" - utover rent statistikk. Det er vanskelig å si om kvinner generelt har mer lyst på sex enn menn... eller omvendt. Men kanskje spørsmålsstillingen blir feil - kanskje det ikke fins signifikante kjønnsforskjeller her. Dessuten kommer spørsmålet: hva legger vi i begrepet "sex". Selv tror jeg ikke kvinner hverken har mer eller mindre lyst på sex enn menn. Dette vil variere fra parforhold til parforhold. Det er mulig at det er mer akseptabelt for en kvinne å skylde på "vondt i hode" - til kvinnerollen hører det jo tradisjonelt sett et krav om "dydighet" etc. For ikke så altfor mange år siden skulle kvinnen helst ikke ha noen sexualitet i det hele tatt. Omvendt kan menn kanskje være redd for å si at de ikke har så veldig lyst på sex "hele tiden" - man kan da lett bli stemplet som "kjedelig", "impotent", "mindre mandig" etc. Fremdeles reagerer man nok mindre på en mann enn på en kvinne som ofte vill ha sex. For sistnevnte fins det til og med et eget begrep: nymfoman... Er en kvinne aktiv sexuelt, kan hun oppfattes som "billig" - en mann som er aktiv sexuelt blir sjeldent sett på som "billig". Iallfall ikke på samme måte. Jeg synes det er fint at du har snakket med din partner om dette. Kanskje det er på tide å innkalle sjelesørger/psykolog - jeg vet ikke. Men skal et forhold fungere, må dere begge trives. Er hyppig sex et "must" for deg, bør din partner forsøke å strekke seg slik at han kan komme deg i møte. Og omvendt må du forsøke å møte ham "der han er", i hans behov for nærhet og ømhet fremfor sex. Med vennlig hilsen M. Det er godt å høre at flere har samme problem. Det er liksom ikke helt stuerent at jenta har mer lyst enn gutten, men vi er vel alle forskjellige. Tror det gjelder å prøve og møtes på halvveien,- og sette pris på nærheten som forhåpentligvis finnes i forholdet. Vi har alle forskjellig behov både for enkel kos og sex,- men kan nok også "trenes" opp til å sette mer pris på begge deler. Nyt livet sammen i alle fall!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79915-n%C3%A5r-mannen-har-mye-mindre-sexlyst/#findComment-459669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.