Tomine1365380404 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hei Jeg var til laparoskopi forrige onsdag og i brevet (epikrisen) jeg fikk med meg hjem står det noe om endometriose. Jeg forstår det slik at jeg har det. Utrolig teit av sykhuset å sende brevet med meg hjem uten å snakke med meg om det som står der,men det er en annen sak. Jeg har jo funnet endel informasjon om det men jeg lurer på om det er noen som har erfaring med det. Jeg prøver jo å bli gravid og jeg forstår at dette kan føre til barnløshet. Det finnes også hormonbehandling har jeg fått vite. Har ikke time hos gyn. før i desember så nå lurer jeg veldig på om noen kan fortelle meg noe om det. Håper på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79918-erfaringer-med-emdometriose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
GIN Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Du burde nok få snakket med legen etter lapraskopien ja, det er jeg enig i. Da jeg fikk beskjed om at jeg hadde endo etter en lap for 4 år siden, fikk jeg info av legen før jeg ble utskrevet fra sykehuset. Ettersom vi også forsøkte å få barn, ble jeg satt på en hormonkur som skulle stoppe mensen i ca 6 mnd. Dette skulle tørke ut endoen. Hadde to IVF forsøk etter dette, men de var mislykket. Nå er det jo ikke lenge til desember, men jeg ville nok ha ringt til legen og spurt om jeg kunne fått time litt før, slik at du fikk startet på behandlingen nå når du har tatt lap. Vet du forresten om de brant bort den endoen de så? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79918-erfaringer-med-emdometriose/#findComment-418155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomine1365380404 Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Du burde nok få snakket med legen etter lapraskopien ja, det er jeg enig i. Da jeg fikk beskjed om at jeg hadde endo etter en lap for 4 år siden, fikk jeg info av legen før jeg ble utskrevet fra sykehuset. Ettersom vi også forsøkte å få barn, ble jeg satt på en hormonkur som skulle stoppe mensen i ca 6 mnd. Dette skulle tørke ut endoen. Hadde to IVF forsøk etter dette, men de var mislykket. Nå er det jo ikke lenge til desember, men jeg ville nok ha ringt til legen og spurt om jeg kunne fått time litt før, slik at du fikk startet på behandlingen nå når du har tatt lap. Vet du forresten om de brant bort den endoen de så? Lykke til! Takk for svaret! Jeg vet ikke om de brente noe bort. Du skriver at det ikke er så lenge til desember, og da må jeg humre litt av min egen utolmodighet.Jeg leser de andre innleggene og ser at mange av dem må vente utrolig lang tid mellom hver ting som skjer. Og jeg er utolmodig for å vente en måned! Må lære meg å vente!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79918-erfaringer-med-emdometriose/#findComment-418207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
godthåp Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Takk for svaret! Jeg vet ikke om de brente noe bort. Du skriver at det ikke er så lenge til desember, og da må jeg humre litt av min egen utolmodighet.Jeg leser de andre innleggene og ser at mange av dem må vente utrolig lang tid mellom hver ting som skjer. Og jeg er utolmodig for å vente en måned! Må lære meg å vente!!!! HEI Tomine! Min første Lap. for flere årsiden var likedan Jeg forlangte å snakke med en lege før det første natten var omme. Et menneske som har gjennomgått en operasjon må få vite resultatet. Det er tortur å lure på om en er steril eller ei når noen sitter på din diagnose! Det er helt forferdelig at ingen fortalte deg noe. Jeg har heller aldri hørt om noen som er skrevet ut uten å ha snakket med en lege først. Så her mener jeg det må ha skjedd en glipp. Ta kontakt med sykehuset igjen og si at du ikke fikk snakke med lege da du ble skrevet ut. Forlang å få snakke med en. Du skal ikke finne deg i å vente helt til desember for å vite resultatet av din operasjon! Og hva det innebærer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79918-erfaringer-med-emdometriose/#findComment-418240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veronica74 Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Hei Tomine! Det var trist å høre at det ble funnet endometriose. Da er det ekstra synd at du ikke fikk snakket med legen, at du bare fikk et brev med hjem. Har du en fastlege? Hvis du ikke får tak i legen på sykehuset kanskje fastlegen din kan svare på dine spørsmål? Det kommer selvsagt ann på fastlegens kompetanse, men det går jo ann å prøve :-) Jeg fikk snakke med legen utpå ettermiddagen, og alt så heldigvis bra ut, men han forsto ikke at jeg er like forvirra og barnløs fortsatt. Det var BARE å gå hjem å prøve videre! Vel, vel, det er uansett ikke noe "galt" med meg eller mannen min, så jeg skal ikke klage!!! Håper du får hjelp til å tyde brevet. Du har sikkert søkt etter endometriose og lest om det her på doktoronline og ellers på nettet? Det finnes nok mange her som har erfaringer og kan svare deg hvis det er noe du lurer på! Ønsker deg alt godt og sender deg en stor klem ;O) Lykkeønskninger fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79918-erfaringer-med-emdometriose/#findComment-419288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lange dager Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 sejv har jeg ingen erfaqring med endometriose...MEN jeg synes du skal ta med deg epikrisen og bestille deg time hos en gynekolog på en privat klinikk.(volvat for eksempel) Vi gjorde det for å spare oss for mye ventetid, det var også han som henviste oss videre til ivf forsøk. en konsultasjon koster ca 600,-.det er jo nok men vi sparte oss for 6mnd ventetid! I tillegg får du god hjelp og de tar seg tid til deg.... Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79918-erfaringer-med-emdometriose/#findComment-420066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.