Clue1365380406 Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hvis romantikk er noe som foregår ved hjelp av levende lys, blomster og små lapper gjemt her og der, da er hverken jeg eller min samboer romantiske i det hele tatt! For blomster og lapper forekommer så og si aldri her...og ikke er det noe savn heller. Selvfølgelig kan slike ting være symboler på at man elsker hverandre, men det er det da også tusen andre ting som er. Og ofte er det vi kvinner som ønsker disse tingene som symbol, og oftest gjør dette for vår kjære....men ser han det store poenget i det? Og er det naturlig for ham å gjøre dette for oss, eller blir det gjort fordi det forventes av ham? Hva synes en mann er romantisk? Kanskje det er noe helt annet, og fjernt fra levende lys, blomster og små lapper (som liksom er kvinnedefinisjonen på romantikk)? Jeg ser romantikk i alle de små tingene han gjør for meg, som jeg ikke foventer av ham, og som han gjør av omtanke. De tingene som det kanskje er vanskelig å få øye på, og som kanskje ikke vanligvis betegnes som romantikk. Jeg ser også romantikken i alle de stundene vi føler nærhet til hverandre, uavhengig av hvilken situasjon vi er i. Det jeg vil fram til er: Er det så nøye med settingen? Må det være levende lys på bordet og små lapper på hodeputa eller i matpakken, eller gaver rett som det er for at det skal være romantisk? Min kjære ville ikke ha syntes noe om å funnet en lapp i matpakka....Han synes sånt er noe tull, og ville foretrukket at jeg viser at jeg elsker han på andre måter. Han ville sett det som utrolig slitsomt hvis jeg forventet blomster, kort eller andre overraskelser fra ham med jevne mellomrom. Rett og slett fordi det ikke er naturlig for ham. Han mener også at en ikke kan måle kjærlighet i blomster eller gaver...det blir for lettvint...og det er jeg enig i. Jeg vil heller ha hans kjærlighet og omtanke på måter som er naturlige for ham, og det får jeg i fullt monn! Vi damer kan også spørre oss selv om hva mannen vår setter pris på at vi gjør for ham...hva er viktig for ham? Og hadde ikke vi syntes det var slitsomt å skulle gjøre ting som ikke er naturlig for oss, for at motparten skulle være fornøyd i forholdet? Nå vil jeg ikke si at alle menn føler romantikksettingen unaturlig, men jeg tror nok mange menn tenker mer praktisk og rett fram enn oss jenter. Gutter, hva er romantikk for dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macho mannen Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Lapper i matpakken. Levende lys ved middagsbordet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-418321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Romantikk kan være så mangt. Stort sett har jeg hatt inntrykk av at jenter ikke liker romantikk - og da i den betydningen du innledningsvis skisserer. Men det er jo bare mitt inntrykk. Jeg tror man må ta utgangspunkt i hva en selv føler er romantisk. Men stort sett er romantikk kjennetegnet ved en subjektiv opplevelse av transcendens, overskridelse av "jeg-et". Hva som fører til denne opplevelsen, kan vel variere svært mye - fra person til person. Og selvsagt er det slik at gutter ikke nødvendigvis har et spesielt syn på dette - gutter er minst like forskjellige som det jenter er. M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-418925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hokki Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Som mann mener jeg at ingenting er mindre romantisk levende lys og blomster. Om min kvinne "tvinger" meg (på kvinnevis) til at jeg skal ordne i stand slikt, gjør jeg det med ulyst, og med avtagende selvfølelse som resultat. Ikke noe bra utgangspunkt for en romantisk aften. Om hun ordner levende lys ved senga eller middagsbordet selv, er dette selvsagt OK. Kjærligheten er uegoistisk. Det er de tusen tingene en gjør for sin kjære hvor en ikke forventer noe tilbake, som er romantisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-419273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Jeg er enig i mye av det du sier. Men samtidig er romantikk også det at partneren gjør noe som han/hun må anstrenge seg litt for å gjøre KUN for å glede deg. Du sier : "Han ville sett det som utrolig slitsomt hvis jeg forventet blomster, kort eller andre overraskelser fra ham med jevne mellomrom. Rett og slett fordi det ikke er naturlig for ham." Nettopp derfor burde han gjøre det avogtil, for å vise at du betyr så mye for ham at gjør en ekstra innsats, som i utgangspunktet ikke er naturlig for ham. Dersom han bare gjør ting som er enkle og lite anstrengende for ham kan jeg ikke si at det er så bra uttrykk for hans følelser for deg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-419517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenning Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Romantikk er når en gjør uventede ting for hverandre, overrasker med levende lys, roser, god mat og vin, legger lapp i matpakka, når hun visker at jeg vil ha deg i kveld, at hun ringer å sier, kom hjem tidligere,jeg venter, eller han overraskende ber ut på middag, dans eller båttur. Romantikk kan også være en telttur med alle mulige overraskelser, hyttetur med peiskos, en overraskende innbydelse til overnatting og middag på hotellet uten barna som det er ordnet barnevakt for. Det finnes mengder av romantiske muligheter. Behøver ikke være bare Kjærlighet, *Kjærlighetens første sukk er visdommens siste* sies det. *En forelsket kvinne er en slavinne som lar sin herre bære sine lenker* også noe å tenke på? La romantikken trekke dere med, gjør noe nytt og uventet i hverdagen, det setter spiss på livet. jaja, *Å vente på en glede er også en glede* ......slutt å fable gutt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-419533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Jeg er enig i mye av det du sier. Men samtidig er romantikk også det at partneren gjør noe som han/hun må anstrenge seg litt for å gjøre KUN for å glede deg. Du sier : "Han ville sett det som utrolig slitsomt hvis jeg forventet blomster, kort eller andre overraskelser fra ham med jevne mellomrom. Rett og slett fordi det ikke er naturlig for ham." Nettopp derfor burde han gjøre det avogtil, for å vise at du betyr så mye for ham at gjør en ekstra innsats, som i utgangspunktet ikke er naturlig for ham. Dersom han bare gjør ting som er enkle og lite anstrengende for ham kan jeg ikke si at det er så bra uttrykk for hans følelser for deg... Joda, han anstrenger seg da med å finne på ting som skal glede meg...men han må jo synes at det har en mening. Og han gjør ofte ting som "koster" litt, selv om de tingene han gjør er naturlige for ham. Og ville ikke du føle deg mest vel med å gjøre noe som er naturlig for deg når du skal vise din kjærlighet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-419745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Dette var bra skrevet, jeg er enig med deg i mye av det du skriver her. Tror det har litt med alder å gjøre og lengde/antall forhold. etterhvert blir vi jenter mer realistiske og skjønner at gutter ikke tolker romantikk på samme måte som noen jenter. Jeg synes det mest romantiske og omtenksomme mannen min gjør for meg, er at han lar meg sove litt lengre i helgene:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-419752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Dette var bra skrevet, jeg er enig med deg i mye av det du skriver her. Tror det har litt med alder å gjøre og lengde/antall forhold. etterhvert blir vi jenter mer realistiske og skjønner at gutter ikke tolker romantikk på samme måte som noen jenter. Jeg synes det mest romantiske og omtenksomme mannen min gjør for meg, er at han lar meg sove litt lengre i helgene:-) ...så du tror en gutt nødvendigvis har et annet forhold til romantikk en en jente - bare fordi han er gutt og hun jente? Hmmmm snakk om sexisme! M. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg er enig i mye av det du sier. Men samtidig er romantikk også det at partneren gjør noe som han/hun må anstrenge seg litt for å gjøre KUN for å glede deg. Du sier : "Han ville sett det som utrolig slitsomt hvis jeg forventet blomster, kort eller andre overraskelser fra ham med jevne mellomrom. Rett og slett fordi det ikke er naturlig for ham." Nettopp derfor burde han gjøre det avogtil, for å vise at du betyr så mye for ham at gjør en ekstra innsats, som i utgangspunktet ikke er naturlig for ham. Dersom han bare gjør ting som er enkle og lite anstrengende for ham kan jeg ikke si at det er så bra uttrykk for hans følelser for deg... Men er det ikke rart at da at kvinner "alltid" skal definere hva som er riktig innen romantikk? Hvor ofte gjør kvinner noe som for dem ikke er romantisk og naturlig for mannen sin? Fordi det er slikt han liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Men er det ikke rart at da at kvinner "alltid" skal definere hva som er riktig innen romantikk? Hvor ofte gjør kvinner noe som for dem ikke er romantisk og naturlig for mannen sin? Fordi det er slikt han liker. Ja, hvorfor skal vi kvinner liksom ha enerett på å definere hva som er romantisk? Og hvorfor er det "dårligere" å gjøre ting som føles naturlig for den enkelte? Det er jo slike ting som kommer fra hjertet... Petter Smart, hva kan vi kvinner gjøre for å glede dere menn i hverdagen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ja, hvorfor skal vi kvinner liksom ha enerett på å definere hva som er romantisk? Og hvorfor er det "dårligere" å gjøre ting som føles naturlig for den enkelte? Det er jo slike ting som kommer fra hjertet... Petter Smart, hva kan vi kvinner gjøre for å glede dere menn i hverdagen? Det kan være så mangt. La oss se fotball i fred, men kom gjerne med litt øl og chips. Still opp i sexy undertøy når vi minst venter det. Ikke spør så mange vanskelige spørsmål det ikke finnes gode svar på. Og sikkert mange andre ting jeg ikke kommer på nå. Men lapper i lunsjen og slikt er også greit, en gang iblant. Men ikke forvent så mye av det tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det kan være så mangt. La oss se fotball i fred, men kom gjerne med litt øl og chips. Still opp i sexy undertøy når vi minst venter det. Ikke spør så mange vanskelige spørsmål det ikke finnes gode svar på. Og sikkert mange andre ting jeg ikke kommer på nå. Men lapper i lunsjen og slikt er også greit, en gang iblant. Men ikke forvent så mye av det tilbake. "La oss se fotball i fred, men kom gjerne med litt øl og chips." Ja er ikke _det_ romantisk så vet ikke jeg! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 "La oss se fotball i fred, men kom gjerne med litt øl og chips." Ja er ikke _det_ romantisk så vet ikke jeg! ;-) Det er vel hele poenget, de færreste kvinner ville ansett dette som romantisk, mens "alle" menn ville satt mye mer pris på dette enn levende lys og roser. Så dersom kvinner kan akseptere "vår" romantikk så kanskje vi kan akseptere deres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soga Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det er vel hele poenget, de færreste kvinner ville ansett dette som romantisk, mens "alle" menn ville satt mye mer pris på dette enn levende lys og roser. Så dersom kvinner kan akseptere "vår" romantikk så kanskje vi kan akseptere deres. Romantikk handler vel om å gjøre ting sammen! Det er ikke nødvendig med stearinlys og roser, men å føle at en er i veien er en romantikkiller deluxe. Liker du ikke kvinner du? Du virker så sint på oss for alt mulig. Vi er forskjellige og vi må da kunne gjøre litt ekstra for partneren når vi vet at h*n setter pris på det selv om det ikke er det VI liker best. Kvinner har sine behov, menn har sine, og begge er like viktige. Det virker klart som om kvinnene er flinkest til å gi mennene egomassasje, men faktum er at vi også trenger å bli sett. Vi duller jo med dere hele tida jo! Hvorfor skal ikke dere av og til gjøre noe for oss???? *undrer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg vil ha god og jevnlig sex, og driter i romantikken. Har ikke sans for lapper under puta og denslags. Og vi må for all del ikke sette likhetstegn mellom kjærlighet og romantikk. Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Romantikk handler vel om å gjøre ting sammen! Det er ikke nødvendig med stearinlys og roser, men å føle at en er i veien er en romantikkiller deluxe. Liker du ikke kvinner du? Du virker så sint på oss for alt mulig. Vi er forskjellige og vi må da kunne gjøre litt ekstra for partneren når vi vet at h*n setter pris på det selv om det ikke er det VI liker best. Kvinner har sine behov, menn har sine, og begge er like viktige. Det virker klart som om kvinnene er flinkest til å gi mennene egomassasje, men faktum er at vi også trenger å bli sett. Vi duller jo med dere hele tida jo! Hvorfor skal ikke dere av og til gjøre noe for oss???? *undrer* Det er vel vi menn som er flinkest til å oppfylle deres ønsker om romantikk. Hvor mange kvinner ville ansett å la mannen se fotball i fred og servert ham øl og chips som romantisk? Romantikk blir definert av kvinner og skal skje på kvinners premisser. Er det for lite av den romantikken kvinnen ønsker i et forhold er noe det galt med forholdet, Mens det mannen regner som romantisk ofte blir sett på som primitivt og ikke noe som hører hjemme i forholdet. Ingen mann rakker ned på kvinner som ønsker levende lys, roser og lapper under puta. Det varierer i hvilken grad vi utfører slikt, men vi aksepterer det. Men kvinner askepterer ikke menns ønsker på samme måten. Vår romantikk er ikke romantikk etter kvinners vurdering og er derfor ikke noe de er interessert i å gjøre for oss. Jeg liker kvinner jeg, men det er mange kvinner og kvinners meninger jeg ikke liker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest soga Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det er vel vi menn som er flinkest til å oppfylle deres ønsker om romantikk. Hvor mange kvinner ville ansett å la mannen se fotball i fred og servert ham øl og chips som romantisk? Romantikk blir definert av kvinner og skal skje på kvinners premisser. Er det for lite av den romantikken kvinnen ønsker i et forhold er noe det galt med forholdet, Mens det mannen regner som romantisk ofte blir sett på som primitivt og ikke noe som hører hjemme i forholdet. Ingen mann rakker ned på kvinner som ønsker levende lys, roser og lapper under puta. Det varierer i hvilken grad vi utfører slikt, men vi aksepterer det. Men kvinner askepterer ikke menns ønsker på samme måten. Vår romantikk er ikke romantikk etter kvinners vurdering og er derfor ikke noe de er interessert i å gjøre for oss. Jeg liker kvinner jeg, men det er mange kvinner og kvinners meninger jeg ikke liker. Å det er da mer enn nok av menns romantikk. Vi kvinner er jo mer romantiske enn jeg har ant. I går var jeg dritromantisk da jeg stod og stekte pannekaker i en time mens han så på fotball.Jeg hater pannekaker, og det er noe herk å lage, men romantisk som jeg tydeligvis er serverte jeg ham under kampen og pella meg inn på kjøkkenet innimellom. Hva klager du for? Dere får jo så mye romantikk som bare faen. Vi derimot...Han gjør sjelden noe for meg. Så har jeg heller ikke hatt lyst på han det siste året....Skal vi ikke få våre behov dekket bare fordi du og dere synes de er tåpelige og fjollete? Hvorfor skal vi tilpasse oss dere alltid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det er vel vi menn som er flinkest til å oppfylle deres ønsker om romantikk. Hvor mange kvinner ville ansett å la mannen se fotball i fred og servert ham øl og chips som romantisk? Romantikk blir definert av kvinner og skal skje på kvinners premisser. Er det for lite av den romantikken kvinnen ønsker i et forhold er noe det galt med forholdet, Mens det mannen regner som romantisk ofte blir sett på som primitivt og ikke noe som hører hjemme i forholdet. Ingen mann rakker ned på kvinner som ønsker levende lys, roser og lapper under puta. Det varierer i hvilken grad vi utfører slikt, men vi aksepterer det. Men kvinner askepterer ikke menns ønsker på samme måten. Vår romantikk er ikke romantikk etter kvinners vurdering og er derfor ikke noe de er interessert i å gjøre for oss. Jeg liker kvinner jeg, men det er mange kvinner og kvinners meninger jeg ikke liker. Det som er viktig er vel å være obs på hverandres behov og ta hensyn ti det. Hvis det er viktig for deg å se på fotballkamp skulle det bare mange at du ikke skulle få lov til det. Men ikke kom her og kall akkurat det for romantikk ..... *S* Det er viktig å finne på noe koselig sammen - men det bør jo være noe begge liker. Ikke noe som den ene gjør bare fordi han føler seg forpliktet eller kommandert til det. Finner man noe sånt blir det romantisk. Trenger ikke å være det opplegget man har skissert her - selv om det høres flott ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Joda, han anstrenger seg da med å finne på ting som skal glede meg...men han må jo synes at det har en mening. Og han gjør ofte ting som "koster" litt, selv om de tingene han gjør er naturlige for ham. Og ville ikke du føle deg mest vel med å gjøre noe som er naturlig for deg når du skal vise din kjærlighet? Hvorfor skal det gi HAM en mening når han skal gjøre ting som gleder DEG? Det faktum at det gleder deg skal ene og alene være nok mening for ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79956-romantikk-levende-lys-og-blomster/#findComment-420482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.