Gå til innhold

Abort?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Kan noen fortelle meg litt om hvordan en abort skjer? Både medisinsk og kirurgisk? Jeg er litt urolig for at jeg kan være gravid, men det er enda 11 dager til mens..så..dessuten er jeg livredd for narkose..hva kan gå galt under en kirurgisk abort? kan noe gå galt, eller er det et enkelt inngrep? Hvor lenge ligger man i narkose? får man smerter etterpå? Jeg er meget takknemlig for svar..Hilse ung jente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80056-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tinemor

Hei.

Kirurgisk abort tas når du er mellom 7-12 uker, grunnen til at det ikke tas før er risikoen for ikke å få ut alt av livmoren.

Du kommer på sykehuset på morgenen, og kan vanligvis dra hjem igjen kort tid etter inngrepet. Du har på forhånd fått utdelt 2 piller som gjør livmoren din mer elastisk. Når du har tatt disse pillene, er det for sent å angre.

Du får narkose som varer ca 20 min, du merker ingenting.

Noen er litt kvalme etterpå, noen føler seg helt fine.

Det er fint om noen henter deg, eller at du tar en taxi hjem, da du ikke skal kjøre pga narkosen.

Det er sjelden noen får noen skader som følge av aborten. Hvis du tenker på sjansen for å bli steril så er den veldig liten. Noen kan få infeksjoner rett etterpå med feber og smerter, da må du tilbake for å få utført en utskraping.

Medisinsk abort utføres mellom 6-9 uke, dette gjør de BARE på Ullevål sykehus.

Du tar da piller, men må likevel ligge på sykehuset til du har abortert. Du framkaller på en måte en aborten.

Du vil da ha mer smerter da du ikke får noen narkose.

Mange velger likevel denne metoden.

Du får også sjansen til å snakke med en sosionom hvis du er usikker på valget ditt.

Lykke til..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80056-abort/#findComment-419767
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...