Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har det helt supert sammen. Men vi har ikke noe særlig sexliv. Jeg er nettopp fylt 21 år. Jeg gruer meg til å ha sex. Tenker negativt om det. Jeg har mye vondt i underlivet. smerter når han skal inn. Så på siden at det var noe som het kjedekramper. Jeg spenner meg mye fordi jeg vet det gjør vondt. Vi har hatt det sånn en god stunn nå. Jeg kommer med dårlige unnskyldinger for ikke å ha sex. Klarer ikke å slippe meg løs når vi holder på heller. Synes du jeg bør kontakte en lege å få undersøkt underlivet?? Er fornøyd med livet og er ikke deprimert. men dette plager både meg og kjæresten min.

Har du noe råd til meg??

Hilsen en som lurer :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80445-har-ikke-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan helt sikkert kontakte legen dersom det vil få deg til å føle trygghet, men er reddat dette er antageligvis er noe du må løse selv. ikke vær så anspent, slapp av, ikke vær redd for at det skal gjøre vondt, det gjør alt så mye værre... ta tiden til hjelp, bruk lang tid, kose med hverandre, bare kos, ikke ha sex, bruk tiden til å bli kjent med egen kropp...

men det viktigste er vel kanskje; ikke ha sex dersom du ikke føler for det, eller føler deg rede, da blir alt galt... ingen skal tvinges til sex, eller ha sex mot sin vijle...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80445-har-ikke-lyst/#findComment-422049
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære Happy 81!

Jeg forstår at du tenker negativt om sex når du gruer deg til å ha sex. Det er nok derfor du også spenner deg og ikke ønsker det. For jenter og kvinner er det viktig å føle seg trygge og avslappete for å ha glede av sex. Men et godt seksualliv kommer ikke uten videre. Og du er såvidt 21 år. God intimtet, nærhet og sex utvikles av partene etter hvert som de to blir kjent med hverandre og ved at de forteller hverandre hva de liker og ikke liker.

Det er vanlig at jenter og kvinner er mer forsikte og sjenerte enn gutter og menn. Mange jenter er skuffet over sine første samleier. Samboeren din vet kanskje ikke hvorfor, fordi han selv har stor nytelse av det.

I steden for å komme med dårlige unnskyldninger for ikke å ha sex med din samboer, tror jeg du kommer lenger med å være ærlig og fortelle hva som plager deg, at du synes det er vondt under hans inntrengning og at du gruer deg for det.

En omsorgsfull kjæreste vil forstå det og ta hensyn.

Kan dere ha intimitet uten samleie en tid fremover, slik at du blir tryggere og mer fortrolig med samboeren din? Dere kan nyte hverandre seksuelt også uten samleie. Hvis smertene i underlivet varer, også etter at du har betrodd samboeren din hva som plager deg, synes jeg du skal kontakte legen for undersøkelse og råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80445-har-ikke-lyst/#findComment-422116
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...