Gå til innhold

Kan du oversette én setning til tysk for meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Regner med at du skal ha dette til en brosjyre eller noe sånt? Da er det skremmende at du tyr til vilkårlige oversettelser fra privatpersoner på nettet. Dette skal etter all sannsynlighet leses av tysktalende mennesker, (jeg kan bare gjette hvilke andre språkfeil som blir gjort i resten av brosjyren) og av respekt for dem bør innholdet sjekkes av personer med litt mer kunnskap.

Regner med at du skal ha dette til en brosjyre eller noe sånt? Da er det skremmende at du tyr til vilkårlige oversettelser fra privatpersoner på nettet. Dette skal etter all sannsynlighet leses av tysktalende mennesker, (jeg kan bare gjette hvilke andre språkfeil som blir gjort i resten av brosjyren) og av respekt for dem bør innholdet sjekkes av personer med litt mer kunnskap.

Resten av brosjyren _er_ oversatt av en tysktalende person for en stund siden. Men jeg hadde ikke anledning til å spørre ham ang. denne lille tilføyelsen, og spurte derfor her.

Jeg forestilller meg at folk ikke svarer på noe sånt hvis de ikke har noe å komme med, men det kan jo være jeg tar feil. Når det gjaldt oversettelsen til "birdie", vet du spesifikt om oversettelsen er god?

Takker for svar i alle fall.

Mvh

Resten av brosjyren _er_ oversatt av en tysktalende person for en stund siden. Men jeg hadde ikke anledning til å spørre ham ang. denne lille tilføyelsen, og spurte derfor her.

Jeg forestilller meg at folk ikke svarer på noe sånt hvis de ikke har noe å komme med, men det kan jo være jeg tar feil. Når det gjaldt oversettelsen til "birdie", vet du spesifikt om oversettelsen er god?

Takker for svar i alle fall.

Mvh

Det var godt å høre at resten av brosjyren er oversatt av en som har peiling, for det finnes så mange grusomme eksemplel på DÅRLIGE oversettelser! Til og med på hurtigruta og KIELFERGA smeller de til med norsktysk, de som har allverdens krefter å rådføre seg med.

Av birdies forslag ville jeg tatt det siste, "Preisänderungen und Druckfehler bleiben vorbehalten."

Med hilsen tysklæreren

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...