Gå til innhold

Hepatit C

Anbefalte innlegg

ottar1365380412

Hei! Jeg har en god venn

inne/samboer som jeg nettopp fikk vite har hapatit C, og har hatt det i 4 år. Vi er fortiden gode venner, og har enda ikke hatt sex, men detter er i ferd med å forrandre seg.

Hun er meget bekymret for sin egen helse pga. dette, og frykter hva som vil skje med henne.

Er hepatitt C dødelig, og evt. hva kan gjøres?

Kan det påvirke mulighetene til å bli gravid?

Hva har dette å si for meg som mann.Hvordan kan jeg bli smittet av Hepatit C, og hvilke følger har det for meg som mann?

Hvile forhåndsregler bør man to når man er smittet, med tanke på andre, og sitt eget liv.

Hva med sex? hva er sjansen for smitte ved beskyttet/ubeskyttet sex, og oral sex?

Hva skjer med mulighetene til å bli gravid, og evt.vil smitten bli overført til barnet?

Og hva kan gjøres for å bekjempe/bli kvitt det igjen?

Jeg er usikker på hva vi bør gjøre med tanke på vårt liv sammen for fremtiden.Hepatit C vil ikke gjøre noe med forholdet våres, men jeg er usikker på hvordan vi skal takle dette når en er smittet, og en er frisk.

Håper på et langt og fyldig svar/råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81231-hepatit-c/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81231-hepatit-c/#findComment-433417
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...