Gå til innhold

Blir gutter større enn jenter ved tvillinger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg venter også tvillinger. (termin i mars)

Jordmor fortalte meg at det ofte er forskjell på tvillingene i vekt. Det kommer ann på flere faktorer. Er de eneggede og deler en morkake, kan den ene tvillingen ta mere næring til seg enn den andre. Er de to eggede, er de jo forskjellig slik som vanlige søsken, hvor noen er mindre/større enn de andre søsknene.

Lykke til i svangerskapet! Hvor langt er du kommet?

• 3 uker senere...

Uavhengig av om babyer er tvillinger eller ikke så er gutter i gjenomsnitt litt større en jenter. Ved en toegget tvilling med en gutt og en jente er det da derfor kanskje større sjanse for at gutten er litt større. Men akkurat dine barn er jo ikke statistikk, så det kan være omvendt hos deg. Hos oss var gutten hele 600 gram større ved fødselen enn jenta. Han er fortsatt mye større enn henne. Men jeg kjenner også et tvillingpar i samme alderen der gutten er litt mindre enn jenta.

Du får vente og se. Alle UL av mine barn tilsa at gutten ville bli litt mindre enn jenta, men det viste seg å være nokså feil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...