Skjesp Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 For ca 4 år siden, trakk tannlegen visdomstannen min. Den satt nede på venstre side. Legen slet lenge med å få tannen ut, på meg virket det som han var på vei til å gi opp. Etter inngrepet har jeg mistet noe av følelsen i kinnet og tannkjøttet. Også på utsiden, rett under munnviken har jeg et punkt på størrelse meg en fem-kroning, som også har redusert følelse. Når jeg gnir tungen mot stedet der tannen satt, kiler det litt under munnviken. Dette har jeg lært meg å leve med. Men i det siste har jeg en følelse av at det har blitt verre. Jeg kjenner hele tiden at det er numment inne i munnen. Dette har nå begynt å plage meg endel. Jeg tenker nesten hele tiden på det, og det bekymrer meg virkelig at jeg kanskje må ha det slik resten av livet. Dette setter for tiden en demper på humører mitt, og jeg føler det er en psykisk belastning. Mitt spørsmål er om det er mulig å få undersøkt omfanget av skaden av eksperter. Kanskje på Odentologisk fakultet? Tannlegen min snakket om at det var mulig med billighetserstatning. Dette betyr vel at han mener han selv har gjort feil, og at tannen burde vært operert ut kirurgisk. Håpet mitt er at det skal gå an å bedre problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81510-f%C3%B8lelsesl%C3%B8s-etter-trekk-av-visdomstann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Røttene til visdomstenner i underkjeven kan være meget nær den nerven som forsyner området, altså deler av underkjeven. Nerven kan altså skades når en slik tann må trekkes eller fjernes kirurgisk.Resultatet kan bli at et område lammes. Når det har gått så lang tid siden skaden skjedde og følelsen ikke er kommet tilbake synes jeg absolutt du bør søke hjelp. Institutt for klinisk odontologi (IKO) ved universitetet i Oslo vil absolutt være stedet å henvende seg. Ring 22852000 og be om kirurgisk avdeling. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81510-f%C3%B8lelsesl%C3%B8s-etter-trekk-av-visdomstann/#findComment-435409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjesp Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Røttene til visdomstenner i underkjeven kan være meget nær den nerven som forsyner området, altså deler av underkjeven. Nerven kan altså skades når en slik tann må trekkes eller fjernes kirurgisk.Resultatet kan bli at et område lammes. Når det har gått så lang tid siden skaden skjedde og følelsen ikke er kommet tilbake synes jeg absolutt du bør søke hjelp. Institutt for klinisk odontologi (IKO) ved universitetet i Oslo vil absolutt være stedet å henvende seg. Ring 22852000 og be om kirurgisk avdeling. Lykke til Tannlegen min henviste meg i stedet til en oralkirurg i Drammen. Kirurgen mente dettte ikke var noe å gjøre med. Er det noe forskjell på å gå til en vanlig oralkirurg og bli undersøkt på Institutt for klinisk odontologi? Kan de gjøre mer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81510-f%C3%B8lelsesl%C3%B8s-etter-trekk-av-visdomstann/#findComment-441157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.