Gjest edda Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei!! Eg har i lang tid vore syk av verk i nesen,følelse av tett nese,øreverk, kjeveverk,stiv nakke ol Hva kan dette ver, har prøvd veldig mye for å få dette bort,men ingen ting hjelper.. Eg var hos min tannlege å skiftet en fylling i bakerste gjeksel på den siden eg har vondt i,ingen ting vises som galt, men han vart litt i tvil på om det kunne vere noe pga av smerten som eg fikk ...han velte å fylle i noe midlertidigt og sjå korleis det gikk...No har eg hatt vondt så lenge at eg tror eg blir gal :-) Lurer på om det er rot fylling som er det beste.. Har du vert borti lignende tillfeller, slik at du kan gi meg råd ??? Eg trudde dette var bihuleproblemer lenge , men der finner dei ingenting ???? HVA kan dette vere... Hilsen ei som håper på å bli smertefri snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81514-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Når du forteller at du har vært forkjølet, tett i nese og tror du har bihulebetennelse samtidig med at du har vondt i en tann så tror jeg at du har en betent tann _og_ symptomer fra bihuler. En midlertidig fylling i en slik tann kan hjelpe, men dersom betennelsen er i gang kan nok en fjerning av nerven i tannen og en rotfylling være en utvei. Men det er viktig å gå langsomt frem. Det kan være smertelige symptomer fra bihulene ute at det foreligger bihulebetennelse. Disse smertene kan forveksles med betennelser i tenner. Jeg føler med deg, men du må nok prøve deg frem med et smertestillende medikament og se dette an noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81514-hjelp/#findComment-436210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tvill Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Når du forteller at du har vært forkjølet, tett i nese og tror du har bihulebetennelse samtidig med at du har vondt i en tann så tror jeg at du har en betent tann _og_ symptomer fra bihuler. En midlertidig fylling i en slik tann kan hjelpe, men dersom betennelsen er i gang kan nok en fjerning av nerven i tannen og en rotfylling være en utvei. Men det er viktig å gå langsomt frem. Det kan være smertelige symptomer fra bihulene ute at det foreligger bihulebetennelse. Disse smertene kan forveksles med betennelser i tenner. Jeg føler med deg, men du må nok prøve deg frem med et smertestillende medikament og se dette an noen dager. hei og takk for svar!! :-) No har eg vert hos tannlegen igjen ..han var klar til å rotfylle, men så virka bedøvelsen så rart føltes som eg var bedøvd feil plass ?? ikje i den tanna som han skulle rot fylle , derfor stoppa han og bestemte seg for å fylle den vanlig for å sjå ... Kjenner ikkje noko galt i den tanna ,men føler det er ising,verk i den ved siden av ?? Kan ikkje tygge druer eller noko kaldt uten å kjenne det, kjenner også litt når det er varm mat eg tygger?? Rare grier dette...Kan det vere noe i nervene/røttene i tanna ?? Tannlegen min er veldig usikker på hva det kan vere ,da det er ingen ting galt å sjå ??...Kan du hjelpe med tips, ?? Kanskje du har vert ute for noko lignende ... Takk for all hjep!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81514-hjelp/#findComment-449025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.