Gå til innhold

St Olavs......hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Det er første gang jeg skriver noe på internett. Håper at dette fungerer. Er det noen som kan rutinene på St Olavs? Jeg fikk et brev i septamber og ventetiden var fra 3 til 6 måneder. Jeg leser her om blodprøver, synarela, infomøte, sprøyter. Er det noen som kan vær så snill å forklare hele prosessen? Jeg tror jeg kan rekkeføle, men for eksampel hvor lenge før jeg skal begynne med nesespray får jeg brevet om det? Jeg bor i Ålesund, hvor mange ganger må jeg reise til Trondheim? Dette blir vårt førsteforsøk. Vi er takknemlig for alle svarerer vi kan få. Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81605-st-olavshjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg regner med at dere først skal inn på informasjonsmøte og forundersøkelse før de kjører dere i gang. Det betyr innvendig UL av deg, sædprøve, intruksjon om hvordan medisinene virker og skal tas osv.

Du ringer så sykehuset på første mensdag, da får du alle datoene for når du skal spraye og sprøyte.

Spray begynner du på 2o dager etter 1. mensdag. Du sprayer i 14-30 dager (varierer veldig, avhenger av sykehusets arbeidspress). Så spøyter du i rundt ei uke, før du må inn til ultralyd for å sjekke eggutviklingen. Doktoren bestemmer så om du skal slutte med sprøytene eller om du skal fortsette noen dager til. Du får også datoer for evt. uttak og innsetting.

Hvor mange ganger du må til Trondheim blir gjetting, men jeg antar at du må inn

1. til forundersøkelsen

2. til ultralyd (med mindre de har avtale med gynekolog i Ålesund, slik at du får gjort det der

3. Uttak og innsetting (tredagersopphold?)

Du får dekket reise og opphold.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81605-st-olavshjelp/#findComment-435592
Del på andre sider

Gjest anonymus

Kjente ikke helt igjen rekkfølgen som ble beskrevet av dementert1...

Når vi fikk klarsignal fra sykehuset var det bare å vente på mens. Da ringer du, så sender de deg instruksjoner, samt medisin. Sprayen tar du som vanlig nesespray- ikke noe problem. Når du skal over på sprøytene kan du gå til ditt faste legekontor og få instruksjon i hvordan du skal stikke. ( Ev. helsesøster) Så er det bare å bestille fly og møte opp på første ul som er oppgitt i brevet du får.

Da får du vite når det blir uttak og får mer informasjon der. Må regne med ca 1ukes opphold i Tr.heim.

Altså- du må ikke reise frem og tilbake fra Tr. heim flere ganger.

Ønsker deg lykke til!!

Hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81605-st-olavshjelp/#findComment-435933
Del på andre sider

Hei

Har selv bodd rett utenfor Ålesund når jeg holdt på med mine forsøk i Trondheim.

Når det var vår tur til å starte opp, ringte jeg sykehuset da jeg fikk mens, fikk så tilsendt et brev og medisiner med opplysninger om når jeg skulle starte med spray, når jeg skulle begynne med sprøyter og hvilken dato jeg skulle komme til første ultralydundersøkelse (vet ikke hvordan rutiner med tilsending av medisiner er i dag, det vet sikkert andre bedre enn meg)

Beskrivelsen fra sykehuset som fulgte med var veldig grei, så ikke bekymre deg. Og er det noe du lurer på, så ring sykehuset. De er veldig ok der.

Når det gjelder oppholdet i Trondheim, blir det bare èn tur dit. Du reiser, blir der til behandlingen er avsluttet og drar hjem. Kan bli noen lange dager der oppe, for du er ikke inne på sykehuset hver dag, men Trondheim er jo en flott by så det er mye å finne på der for den som har ork og overskudd.

Du får sykmelding under oppholdet der, mens mannen din får tre dager i forbindelse med uttak.

Skriver nå litt om overnatting også jeg når jeg først er i gang:

Vi brukte alt fra hotell til privat leilighet, men aller best syns jeg det var å bo i noen leiligheter like bak sykehuset. Der var det god plass, alt du trenger av utstyr og du kunne styre dagen selv + at det var bare 2 min. å gå til sykehuset.

Lykke til framover.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81605-st-olavshjelp/#findComment-436561
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...