Gå til innhold

Hvordan takle det..?

Anbefalte innlegg

Gjest vilikkevilikke

Kort sagt: Har vært sammen med en av småbyens vel-ansette "sosietetsbarn" som viste seg å være en psykopatisk tyrann, jeg har hatt mitt livs mareritt med denne mannen. Hans familie og han selv har nå gjort det til sin livsoppgave å svartmale meg (bl.a. bortforklare voldsepisodene som har lekket ut blant folk til å virke som forståelige reaksjoner -om enn ikke akseptable) - han har vært sammen med en syk, umulig jente. Han har også kontaktet mine venninner for å prøve å manipulere dem, og de har merket at de nesten har falt for sjarmen/"offer-rollen" hans. Jeg har mine feil, jeg vil tro jeg er smertefult klar over de fleste av dem, - kjenner meg ikke igjen i dette de sier for det. Jeg vet hva jeg har opplevd med denne mannen, har fått både angstplager og depresjoner underveis og ikke minst i ettertid, og det er forferdelig vondt å atpåtil måtte oppleve rykteflommen i byen her. Alt han sier om meg, er det jeg ville sagt for å beskrive han, for å si det kort. "Han er offeret". Det blir ord mot ord hvis jeg skal ta til motmæle, og hvem vil tro andre enn besteborgerfamilien? Jeg vil ikke flytte herfra! Jeg vil ikke at han hele tiden skal prøve å komme seg inn på mine venner for å få deres medlidenhet! Jeg vil leve et liv i fred og ro og prøve å bygge opp meg selv! Finnes det noen annen vei enn å flytte eller legge meg flat og spille vennlig eks-kjæreste for å bevare fasaden til denne familien så de legger ned stridsøksa?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81696-hvordan-takle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Håp at han finner en ny jente, da avtar interessen hans for deg.

Dine venninner er fremdeles dine, forklar dem hvordan du har hatt det sammen med han. Dersom de er dine venninner så vil de forstå at hans beskrivelse av deg ikke stemmer. Forsøk å gå videre med livet ditt, ikke tenk mer på hva han måtte forsøke på. Legg han og familien hans bak deg, ta det steg etter steg.

En dag vil du også møte lykken igjen.

Hilsen ei som var der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81696-hvordan-takle-det/#findComment-436694
Del på andre sider

Gjest vilikkevilikke

Håp at han finner en ny jente, da avtar interessen hans for deg.

Dine venninner er fremdeles dine, forklar dem hvordan du har hatt det sammen med han. Dersom de er dine venninner så vil de forstå at hans beskrivelse av deg ikke stemmer. Forsøk å gå videre med livet ditt, ikke tenk mer på hva han måtte forsøke på. Legg han og familien hans bak deg, ta det steg etter steg.

En dag vil du også møte lykken igjen.

Hilsen ei som var der.

Hvordan gikk det med deg da? Trodde alle han og står han der fremdeles med hendene rene mens du er "den syke"? Eksen hans ble ikke kvitt verken tryglingen eller kjeftingen hans før han fant meg. Enda hun la seg helt flat og jattet med så slapp hun ikke ryktene heller. "Hun hadde skjønt hvordan hun var, og angret og de var gode venner" var det han sa til meg. Tenker med gru på den stakkars jenta som er nestemann ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81696-hvordan-takle-det/#findComment-440557
Del på andre sider

Har du da noen formening om hva som faktisk kan være løsningen?!!

Ingen anelse på hva som vil være løsningen, men håper den kommer over tid. Håper Doktor online kan selvfølgelig prøve å bidra med litt synsing, men husk å ta det med en klype salt.

La forresten merke til at han har fått med seg familien til å 'svartmale' deg som du sier. Tror at han muligens blir modigere/værre/tryggere på å gjøre som han selv vil pga. denne oppbackingen.

Jeg mente det med psykopat, Ta en tur på biblioteket og se om du finner noe om littereatur om psykopater. Kjente ei som var gift med en i flere år, hun ble overrasket når hun leste om dette emnet.

Tror de fleste mennesker ikke vil være klar til å møte personer som manipulerer andre mennesker mot seg.

(PS. bruk entertasten et par ganger hvis du skriver lange innlegg, det blir lettere å lese da).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81696-hvordan-takle-det/#findComment-443999
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...