Gå til innhold

Hva faen skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Det siste der tenkte jeg på også.

Og så lufter hun bare forslaget nå for å se hvordan han ville reagert.

Sannsynligvis har hun sluttet på pilla for lenge siden.

Dump henne, sier nå jeg. Hun er jo ikke riktig vel bevart, stakkars.

Nei nei nei nei nei...

Menn som deg altså.....*riste på hodet*

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

34

• petter smart

8

• molli

2

• glennb

2

Wow...det er visse ting du vil tenke litt på.

Hun var 16 når dere ble sammen. Hvorfor vil en 16-åring være sammen med en på snart 30..?

Og nå vil hun ha barn...

Tror dere trenger litt hjelp begge to.

Kanskje prøve å ta tak i det reelle problemet han spurte om?? Trur ikke meninga hans var å få kjeft å hån for dama si nei gitt... Hva med å heller repektere fyren??

Å hva er så problemet med forhold mellom ei på 16 og en på snart 30 daa?? (riktignok var han vel heller ikke det..???)

Riktignok har det vel ikke helt sammen grunnlag...men hvorfor må det absolutt være et problem???? Eller er det bare så gøy å rakke ned på andre for deres meninger å for de "går mot strømmen" å driter i hve andre sier??

Joda, men så har vel du aldri vært borti kompromisser eller uoverenstemmelser som går å løse vel??

Riktignok er dette en stor uoverenstemmelse og ganske barnslig gjort av henne om hun gjennomfører det.....men det er jo ikke akkrat mindre barnslig av han om han lissom bare dumper og ikke mer med det! det er en barnslig måte å løse en konflikt i forhold på..

Jeg mener kompsromiss å prat. man kan nesten ikke prate nok... Selvfølgelig om han virkelig tar sats å vår inn for å få henne til å forstå, og det ikke fungerer så kan han jo begynne å vurdere...

Men man løser bare ikke problemer ved å rømme unna de.... Feigt feigt feigt!!!!!

Hvor gammel er du? 14 år?

"Jeg mener kompsromiss å prat. man kan nesten ikke prate nok... Selvfølgelig om han virkelig tar sats å vår inn for å få henne til å forstå, og det ikke fungerer så kan han jo begynne å vurdere..."

Og hvordan skal han kunne vite om hun faktisk ikke bare forteller han det hun vet han vil høre, men slutter på pillene uansett?

En dame med denne instillingen er faen ikke mye stabil, så mitt råd om å dumpe henne var meget godt. Ikke meget feigt.

Dette er ikke en liten uoverenstemmelse, men noe veldig stort, og det er ikke feigt å stikke fra en situasjon han overhodet ikke kan, eller noen gang vil, klare å kontrollere.

Det går trossalt ikke å hindre en dame i å kaste pillene i dass om hun først går inn for det.

Nei nei nei nei nei...

Menn som deg altså.....*riste på hodet*

Du er så godt som den eneste her som ikke ser galskapen i det hun gjør, så man kan vel egentlig spørre seg om hvem som gir dårlige råd her. Du, eller alle oss andre.

Har du ikke hørt om damer som skipper unna pillene for å bli gravide? Det er bare å lese litt på dol, det.

Har for øvrig vært borti ei sånn fitte, så de finnes. Men hun fikk selvsagt svi.

Gjest papirtiger

Kanskje prøve å ta tak i det reelle problemet han spurte om?? Trur ikke meninga hans var å få kjeft å hån for dama si nei gitt... Hva med å heller repektere fyren??

Å hva er så problemet med forhold mellom ei på 16 og en på snart 30 daa?? (riktignok var han vel heller ikke det..???)

Riktignok har det vel ikke helt sammen grunnlag...men hvorfor må det absolutt være et problem???? Eller er det bare så gøy å rakke ned på andre for deres meninger å for de "går mot strømmen" å driter i hve andre sier??

Hvis en jente på 17 er sammen med en mye eldre mann OG ønsker seg et barn, så ser de fleste problemene der.

Hvor likeverdig kan et forhold hvor den ene ikke er ferdig på vgs, mens den andre muligens er ferdig med universitetsutdannelse være?

Hvorfor vil han være sammen med en så umoden (psykisk og fysisk) jente?

Hvor vanlig er det at så unge jenter ønsker seg barn? Veldig uvanlig.

Hva med at du repekterer at han er glad i -jenta- og ikke i tallet som symboliserer alderen hennes??

Selvfølgelig har hun vel "barn" i seg ennå.....men gudhjelpemeg jeg ser rundt meg å opplever at mange jenter på 17-18 år kan være sååå mye mer moden når det gjelder enn menn mellom 30 og 40...

La fyren bestemme selv du uten å rakke ned på dama hans... Det blir alle lykkelige av du..

Jeg er ganske uenig. Jeg synes ikke han kan forvente en moden partner og modne reaksjoenr på ting når han finner seg dame på 17 år.

Han kan ikke forlange at hun skal oppføre seg "modent", fordi jenta er jo fortsatt bare et barn!

Og jeg er helt uenig at det er mange 17-18 åringer som oppfører seg mer modent en 30-40 åringer der ute, det er en myte som man bruker for å "forsvare" den høye aldersorskjellen...

Mener nå jeg da!

Annonse

Hvor gammel er du? 14 år?

"Jeg mener kompsromiss å prat. man kan nesten ikke prate nok... Selvfølgelig om han virkelig tar sats å vår inn for å få henne til å forstå, og det ikke fungerer så kan han jo begynne å vurdere..."

Og hvordan skal han kunne vite om hun faktisk ikke bare forteller han det hun vet han vil høre, men slutter på pillene uansett?

En dame med denne instillingen er faen ikke mye stabil, så mitt råd om å dumpe henne var meget godt. Ikke meget feigt.

Dette er ikke en liten uoverenstemmelse, men noe veldig stort, og det er ikke feigt å stikke fra en situasjon han overhodet ikke kan, eller noen gang vil, klare å kontrollere.

Det går trossalt ikke å hindre en dame i å kaste pillene i dass om hun først går inn for det.

Hehe..nå vil jeg da faktisk synes at min alder er irrelevant....??

Men vettu at det -går- faktisk an for men å ta ansvar å kontroll over en situasjon....ved å bruke kondom! Det slo deg vel ikke vil jeg tro??

Dessuten synes jeg nok fremdeles at tingen er å prøve å få henne til å forstå... Han er jo tross alt glad i henne å vil fremdeles være med henne..

Å dumpe henne bare fordi han ikke orker ta den utfordringen det faktisk er å få et parforhold til å fungere,er for folk som ikke egentlig er glad nok i partneren og som bare bruker partneren som "mellomstasjon".. Det er rett og slett en for enkel og lettvint løsning.....og hvis han virkelig bryr seg er den ikke holdbar...

Altså har han,som alle menn, en fullstendig fair sjanse til å ta ansvar å kontroll. Det er bare folk som ikke er villig til å gjøre som ikke ser det..

Du er så godt som den eneste her som ikke ser galskapen i det hun gjør, så man kan vel egentlig spørre seg om hvem som gir dårlige råd her. Du, eller alle oss andre.

Har du ikke hørt om damer som skipper unna pillene for å bli gravide? Det er bare å lese litt på dol, det.

Har for øvrig vært borti ei sånn fitte, så de finnes. Men hun fikk selvsagt svi.

Ja,men nå er det faktisk slik at hun -sier ifra- at hun gjør det... Dermed har han faktisk sjanse til å gjøre noe med det.. Altså ta kontroll selv.

Og hva så om jeg er den eneste?? Aldri gått mot strømmen selv?? :-) Det er faktisk min mening...å jeg mener rett og slett at man -må- jobbe for å få forhold der partnerene er på kant med hverandre til å fungere.. hadde han rett og slett vært lei av henne og -ville- dumpe henne hadde det vært en annen sak.. Men han -er- tross alt villig til å få dette til å fungere... dermed synes jeg man skal komme med reele forslag til løsninger på -hans- primisser..

Jeg tror rett og slett at folk her fordømmer deres forhold pga aldersforskjellen og fordi hun er så ung og at det er derfor mange ber han gjøre det slutt. Og det mener -jeg- ikke er riktig..

Om han kan få henne til å forstå hans standpunkt i det her, og at de kan få et bra forhold videre er det virkelig verdt å ta sjansen på å gjøre en innsats..

Hehe..nå vil jeg da faktisk synes at min alder er irrelevant....??

Men vettu at det -går- faktisk an for men å ta ansvar å kontroll over en situasjon....ved å bruke kondom! Det slo deg vel ikke vil jeg tro??

Dessuten synes jeg nok fremdeles at tingen er å prøve å få henne til å forstå... Han er jo tross alt glad i henne å vil fremdeles være med henne..

Å dumpe henne bare fordi han ikke orker ta den utfordringen det faktisk er å få et parforhold til å fungere,er for folk som ikke egentlig er glad nok i partneren og som bare bruker partneren som "mellomstasjon".. Det er rett og slett en for enkel og lettvint løsning.....og hvis han virkelig bryr seg er den ikke holdbar...

Altså har han,som alle menn, en fullstendig fair sjanse til å ta ansvar å kontroll. Det er bare folk som ikke er villig til å gjøre som ikke ser det..

"Men vettu at det -går- faktisk an for men å ta ansvar å kontroll over en situasjon....ved å bruke kondom! Det slo deg vel ikke vil jeg tro??"

En kondom kan sprekke. Jeg hadde engang en som skrøyt på seg p-piller. Jeg fant det ut, men ble med henne hjem en siste gang. Brukte kondom, og den sprakk.

Det er loven om mest mulig faenskap, det.

Du forstår virkelig ikke. Det hele dreier seg om tillitt, og en sånn jente kan man ikke stole på framover.

Ja,men nå er det faktisk slik at hun -sier ifra- at hun gjør det... Dermed har han faktisk sjanse til å gjøre noe med det.. Altså ta kontroll selv.

Og hva så om jeg er den eneste?? Aldri gått mot strømmen selv?? :-) Det er faktisk min mening...å jeg mener rett og slett at man -må- jobbe for å få forhold der partnerene er på kant med hverandre til å fungere.. hadde han rett og slett vært lei av henne og -ville- dumpe henne hadde det vært en annen sak.. Men han -er- tross alt villig til å få dette til å fungere... dermed synes jeg man skal komme med reele forslag til løsninger på -hans- primisser..

Jeg tror rett og slett at folk her fordømmer deres forhold pga aldersforskjellen og fordi hun er så ung og at det er derfor mange ber han gjøre det slutt. Og det mener -jeg- ikke er riktig..

Om han kan få henne til å forstå hans standpunkt i det her, og at de kan få et bra forhold videre er det virkelig verdt å ta sjansen på å gjøre en innsats..

Jeg aner ikke engang hvor gamle disse er, så jeg har ikke fordømt noen pga noen aldersforskjell.

Jeg ville bare aldri stolt på en dama som i følge han "sier hun vil slutte med pillene uansett".

Bør han knulle henne med kondom for å være sikker?

Isåfall: Vil ikke det si at han ikke stoler på henne? Og hva i helvete skal man være sammen med en man ikke stoler på for?

Hvis en jente på 17 er sammen med en mye eldre mann OG ønsker seg et barn, så ser de fleste problemene der.

Hvor likeverdig kan et forhold hvor den ene ikke er ferdig på vgs, mens den andre muligens er ferdig med universitetsutdannelse være?

Hvorfor vil han være sammen med en så umoden (psykisk og fysisk) jente?

Hvor vanlig er det at så unge jenter ønsker seg barn? Veldig uvanlig.

Å? Ikke jeg. Jeg ville sett akkurat samme problemet om jenta hadde vært 25.

Etter å ha sett litt rundt meg og tenkt litt over saken har jeg kommet fram til at det er absolutt ikke uvanlig at jenter er med menn som er 5-10 år eldre enn dem selv. Det vil nå jeg si er omtrent mer vanlig enn jenter på 18 som skaffer seg kjærester på sin egen alder. Rett og slett fordi jenter på den alderen på mange måter er mer modne enn menn daa. De vil lissom kunne prate om andre ting enn play station å biler.

Altså har jeg flere kjente som både skal ha barn og som har fått barn i den alderen. Da prater vi forhold Der mannen er 10-15 år eldre enn jenta. Selvfølgelig. Det er nok mer sjeldent at forhold der begge er rundt 20 resulterer i et barn som ikke var "uhlell" rett og slett fordi jeg tror jeg kan si at de er mer ustabile og der yngre menn ikke føler seg klar til å få barn.

De forholda består av -likverdige- mennesker! Og jeg ser ingen stor uoverenstemmelse fordi jenta ikke er ferdig med vgs eller bare har vgs som høyeste utdannelse.. Forhold består av dypere ting enn alder,utdannelse og hva utenforstående mener. Du tar opp ei problemstilling som ville vært akkurat like relevant om det hadde vært snakk om ei dame med lav utdannelse på 30. Uansett ville det jo ikke vært noen problem for henne å evt gå videre senere når barnet er større å kan gå i barnehage, å dermec utjevne dette som visstnok er et stort skille mellom partene.

Og hvordan vet du at unge jenter ikke ønsker seg barn? jeg vil påstå at det er ikke så uvanlig som du vil ha det til.

Hehe,fysiskt sier det seg vel selv hvorfor eldre menn vil ha ungt,veldreid lammekjøtt! over på den psykiske delen er faktisk noen unge jenter relativt modne. Dessuten er alder bare et tall å det -går- å bli forelsket i personligheten til mennesker. Selv om de er unge. Og blir man først forelsket vet du.....:-)

Jeg er ganske uenig. Jeg synes ikke han kan forvente en moden partner og modne reaksjoenr på ting når han finner seg dame på 17 år.

Han kan ikke forlange at hun skal oppføre seg "modent", fordi jenta er jo fortsatt bare et barn!

Og jeg er helt uenig at det er mange 17-18 åringer som oppfører seg mer modent en 30-40 åringer der ute, det er en myte som man bruker for å "forsvare" den høye aldersorskjellen...

Mener nå jeg da!

Nei,det er egentlig sant. Hun er et barn, og har naturlig nok sine begrensninger den veien. Men den vil jo ikke nødvendigvis stoppe henne fra å forstå typen sin og å tenke realistisk. -Alle- trenger forklaringen tilrettelagt dem selv, og forklaringer til henne må nok tilrettelegges at hun er så ung, men det er dermed ikke sagt at hun ikke forstår pga at hun er ung. Unge folk i dag er generelt mye mer modne enn ungdommer var for 20 år siden. Mye fordi den generasjonen kanskje ikke har det så "harmonisk" i oppveksten som før og ut av det har måttet bli mer modne og fordi skoler og holdningsarbeid idag er mer tilpasset å lære om ansvar og sånne ting. Derfor synes jeg også at voksne folk,mange som har glemt at kua en gang var kalv, også ikke skal rope så alvorlig høyt om modningsnivå på ungsommer.

Ja,riktignok så prater jeg om en absolutt minoritet når jeg prater om folk på førti som er mindre moden enn 18-åringer. jeg mener selvfølgelig ikke gjennomført mer moden da. For gudhjelpemeg hvor kjedelig det skulle vært å være 18 og mer moden enn en 40-åring!! :-) Men når jeg tok opp det tenkte jeg mye på voksne menn jeg treffer på som rett og slett er så umodne og ekle som fy!! Menn som ikke greier ta ansvar og som ikke greier forstå hvorfor man ikke skal slå eller voldta. Og "voksne" folk som bare er så mye bedre enn yngre mennesker til alt,og som absolutt ikke kan huske at kua her vært kalv en gang. Og tilsammen utgjør de en enklave med mennesker som er umodne på sine måter.

Mener nå jeg...:-)

"Men vettu at det -går- faktisk an for men å ta ansvar å kontroll over en situasjon....ved å bruke kondom! Det slo deg vel ikke vil jeg tro??"

En kondom kan sprekke. Jeg hadde engang en som skrøyt på seg p-piller. Jeg fant det ut, men ble med henne hjem en siste gang. Brukte kondom, og den sprakk.

Det er loven om mest mulig faenskap, det.

Du forstår virkelig ikke. Det hele dreier seg om tillitt, og en sånn jente kan man ikke stole på framover.

Neida jeg forstår ikke. Det er greit nok.

Men nå har det seg faktisk sånn at tillitt forstår jeg meg på. Etter noe incset-greier har jeg valgt ut typen fordi han var den eneste jeg noengang har truffet som jeg har stolt fullstendig på. Så det skjønner jeg.

Men nå sa jenta faktisk ifra at hun ville slutte med p-pilla. Dermed kan du jo ikke akkurat si at hun gikk bak ryggen på han. Hun er jo til å stole på. Det er hennes kanskje umodne sett å få fram hva hun ønsker. Men nå er det jo opp til han å ta ansvar ved å bruke kondom. Og jeg vet ikke helt hvor du har vært de siste åra, men mange bruker faktisk kondom som prevensjon -uten- å bli gravid. Faktisk som eneste prevensjon. Riktignok kan den sprekke, men visste du at det er bare noen få promiller i forskjell i sikkerheten på p-piller og kondom???

Annonse

Jeg aner ikke engang hvor gamle disse er, så jeg har ikke fordømt noen pga noen aldersforskjell.

Jeg ville bare aldri stolt på en dama som i følge han "sier hun vil slutte med pillene uansett".

Bør han knulle henne med kondom for å være sikker?

Isåfall: Vil ikke det si at han ikke stoler på henne? Og hva i helvete skal man være sammen med en man ikke stoler på for?

Neida,det med alderen tenkte jeg ikke spesifikt på deg med.

Poenget her er at hun -fortalte- han at hun ville slutte. Det vil jo si at -er- til å stole på sant?? Hun fortalte det jo! Men siden han nå vet at -hun- ikke bruker prevensjon, så er det jo ingenting i veien for at han kan bruke det vel?? Siden han nå -vet- at han ikke bruker pilla, vil jo det at han bruker kondom ikke nødvendigvis bety at han ikke stoler på henne. Det vil bare si at han ikke vil at hun skal bli gravid.

Poenget er at hun fortalte det! mange forteller ikke det engng...å det blir jo en helt annen sak!

Neida jeg forstår ikke. Det er greit nok.

Men nå har det seg faktisk sånn at tillitt forstår jeg meg på. Etter noe incset-greier har jeg valgt ut typen fordi han var den eneste jeg noengang har truffet som jeg har stolt fullstendig på. Så det skjønner jeg.

Men nå sa jenta faktisk ifra at hun ville slutte med p-pilla. Dermed kan du jo ikke akkurat si at hun gikk bak ryggen på han. Hun er jo til å stole på. Det er hennes kanskje umodne sett å få fram hva hun ønsker. Men nå er det jo opp til han å ta ansvar ved å bruke kondom. Og jeg vet ikke helt hvor du har vært de siste åra, men mange bruker faktisk kondom som prevensjon -uten- å bli gravid. Faktisk som eneste prevensjon. Riktignok kan den sprekke, men visste du at det er bare noen få promiller i forskjell i sikkerheten på p-piller og kondom???

"Faktisk som eneste prevensjon. Riktignok kan den sprekke, men visste du at det er bare noen få promiller i forskjell i sikkerheten på p-piller og kondom???"

Selvsagt, jeg har da trossalt lært mitt om prevansjon jeg også.

Neida,det med alderen tenkte jeg ikke spesifikt på deg med.

Poenget her er at hun -fortalte- han at hun ville slutte. Det vil jo si at -er- til å stole på sant?? Hun fortalte det jo! Men siden han nå vet at -hun- ikke bruker prevensjon, så er det jo ingenting i veien for at han kan bruke det vel?? Siden han nå -vet- at han ikke bruker pilla, vil jo det at han bruker kondom ikke nødvendigvis bety at han ikke stoler på henne. Det vil bare si at han ikke vil at hun skal bli gravid.

Poenget er at hun fortalte det! mange forteller ikke det engng...å det blir jo en helt annen sak!

"Poenget her er at hun -fortalte- han at hun ville slutte. Det vil jo si at -er- til å stole på sant?? "

Hun fortalte at hun ville slutte uansett hva han mente, ja.

Hva tror du skjer når han forteller henne f.eks. at han da gjør det slutt?

Kanskje hun vil si: Ok, da skal jeg fortsette med dem, uten at hun gjør det, og så later hun som om hun ble gravid til tross for pillene.

Dette er i det minste en mulighet, og en sjanse jeg aldri ville tatt.

Derfor anbefalte jeg han å gjøre det slutt. Nei, jeg vet at ikke alle er som meg, men når jeg svarer her så baserer jeg selvsagt svarene på hva jeg selv ville gjort/mener.

Gjest norsklærer

"Faktisk som eneste prevensjon. Riktignok kan den sprekke, men visste du at det er bare noen få promiller i forskjell i sikkerheten på p-piller og kondom???"

........men å skrive ordet, det har du ikke lært ennå, lille venn..........

Akkurat. Men da vet du jo også at kondom ikke nødvendigvis er noe nedtur.

men poenget mitt er at hun fortalte. Altså -er- hun faktisk til å stole på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...