SierDuDet Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 ........men å skrive ordet, det har du ikke lært ennå, lille venn.......... Jo, det har jeg. Prevensjon. Skrev jeg ikke det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Akkurat. Men da vet du jo også at kondom ikke nødvendigvis er noe nedtur. men poenget mitt er at hun fortalte. Altså -er- hun faktisk til å stole på. "Akkurat. Men da vet du jo også at kondom ikke nødvendigvis er noe nedtur." Er ikke kondom nedtur? Wow... du vet i hvertfall ikke hva du snakker om. Dette er uansett uinteressant. Det hele går trossalt på tillit, ikke nytelse under sexen. JEG ville aldri i framtiden hatt noe med en jente med innstillinga til jenta over, og gjøre. Enkelt og greit. Hva han gjør driter forsåvidt jeg i, men han spurte om råd, og han fikk det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 "Akkurat. Men da vet du jo også at kondom ikke nødvendigvis er noe nedtur." Er ikke kondom nedtur? Wow... du vet i hvertfall ikke hva du snakker om. Dette er uansett uinteressant. Det hele går trossalt på tillit, ikke nytelse under sexen. JEG ville aldri i framtiden hatt noe med en jente med innstillinga til jenta over, og gjøre. Enkelt og greit. Hva han gjør driter forsåvidt jeg i, men han spurte om råd, og han fikk det. Ok,så er det kanskje litt kjedelig å bruke kondom når du vet at p-piller er fint tilgjengelig. Men poenget var at hvorfor kan ikke han bruke når så mange andre gjør det?? Kanskje hun ville gjøre det sånn, men hvorfor i helvette kan han ikke bruke kondom da? Ingen trenger å bli foreldre om de ikke vil det. Problemet løses ved å bruke kondom! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 ........men å skrive ordet, det har du ikke lært ennå, lille venn.......... Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 "Poenget her er at hun -fortalte- han at hun ville slutte. Det vil jo si at -er- til å stole på sant?? " Hun fortalte at hun ville slutte uansett hva han mente, ja. Hva tror du skjer når han forteller henne f.eks. at han da gjør det slutt? Kanskje hun vil si: Ok, da skal jeg fortsette med dem, uten at hun gjør det, og så later hun som om hun ble gravid til tross for pillene. Dette er i det minste en mulighet, og en sjanse jeg aldri ville tatt. Derfor anbefalte jeg han å gjøre det slutt. Nei, jeg vet at ikke alle er som meg, men når jeg svarer her så baserer jeg selvsagt svarene på hva jeg selv ville gjort/mener. Oj,her svarte jeg litt på tvers av svara dine. men altså: igjen: Han kan vel,når så mange andre gjør det,bruke kondom. For jenta fortalte jo tross alt hva hun ville gjøre. Om hun lurer han blir det jo en helt annen sak. men nå har hun jo faktisk ikke gjort den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Oj,her svarte jeg litt på tvers av svara dine. men altså: igjen: Han kan vel,når så mange andre gjør det,bruke kondom. For jenta fortalte jo tross alt hva hun ville gjøre. Om hun lurer han blir det jo en helt annen sak. men nå har hun jo faktisk ikke gjort den. Hvis du har en dama som vil bli gravid så tar du ikke den sjansen. Hvorfor i helvete skal man være sammen med en som gjør alt for å bli gravid, når man ikke selv vil ha noen unge? Nettopp: Svaret er at det vil man ikke. Så mange kvinnfolk finnes det trossalt der ute, at da stikker man i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Ok,så er det kanskje litt kjedelig å bruke kondom når du vet at p-piller er fint tilgjengelig. Men poenget var at hvorfor kan ikke han bruke når så mange andre gjør det?? Kanskje hun ville gjøre det sånn, men hvorfor i helvette kan han ikke bruke kondom da? Ingen trenger å bli foreldre om de ikke vil det. Problemet løses ved å bruke kondom! Det er ikke kondom, spiral, piller, eller noe annen prevensjon som er problemet her. Du ser virkelig ikke det, gjør du? Isåfall er denne diskusjonen helt meningsløs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-441860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Hvis du har en dama som vil bli gravid så tar du ikke den sjansen. Hvorfor i helvete skal man være sammen med en som gjør alt for å bli gravid, når man ikke selv vil ha noen unge? Nettopp: Svaret er at det vil man ikke. Så mange kvinnfolk finnes det trossalt der ute, at da stikker man i stedet. Ja,men det finnes faktisk menn som er såppass glad i dama si at det helst vil unngå å "bare stikke" fra henne. Og ettersom jeg forstod ville han helst unngå å dumpe henne. Sitat:" Jeg vil ikke miste henne, men va skal jeg gjøre? " Hvorfor ikke da komme med forslag på hans primisser???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Ja,men det finnes faktisk menn som er såppass glad i dama si at det helst vil unngå å "bare stikke" fra henne. Og ettersom jeg forstod ville han helst unngå å dumpe henne. Sitat:" Jeg vil ikke miste henne, men va skal jeg gjøre? " Hvorfor ikke da komme med forslag på hans primisser???? Jeg går ut fra at det er såpass tak i fyren at han sier fra til henne hva han mener, og ikke bare her på dol. Det har jeg tatt som en forutsetning. Hvordan man skal klare å ordne opp i en så stor uenighet som dette trossalt er, når jenta virker så til de grader umoden, er for meg et mysterium. Og selv om de tilsynelatende hadde ordnet opp, så kan hun helt fint skippe pillene uten at han vet om det, og jeg ville ikke stolt på henne. Rådet om kondom er latterlig. Det sier jo isåfall alt om at han ikke stoler på henne, og man er ikke sammen med noen man ikke stoler på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Det er ikke kondom, spiral, piller, eller noe annen prevensjon som er problemet her. Du ser virkelig ikke det, gjør du? Isåfall er denne diskusjonen helt meningsløs. Jada jeg ser det. Tillitt. Og egentlig skjønner jeg hva du vil fram til. Men jeg mener din løysning er for enkel om man -virkelig- er glad i og ikke vil miste en person. Og ettersom det du skriver tar jeg det nesten for gitt at du ennå ikke har truffet ei dame du virkelig vil ha ennå. OM man virkelig vil han noen så får man faen meg jobbe for å få de også! Det betaler seg godt vettu om han lykkes. Gjør han ikke det og de uansett bryter opp, tar det meg ikke fem minuter engang å slå fast at denne dama kommer til å være et alvorlig sårt punkt for han -lang- tid framover ettersom det ikke ble slutt fordi de sluttet å være glad i hverandre. Men det ble slutt fordi de ville forskjellige ting. Og et slikt dilemma kan renskes litt opp i ved kompomisser! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jada jeg ser det. Tillitt. Og egentlig skjønner jeg hva du vil fram til. Men jeg mener din løysning er for enkel om man -virkelig- er glad i og ikke vil miste en person. Og ettersom det du skriver tar jeg det nesten for gitt at du ennå ikke har truffet ei dame du virkelig vil ha ennå. OM man virkelig vil han noen så får man faen meg jobbe for å få de også! Det betaler seg godt vettu om han lykkes. Gjør han ikke det og de uansett bryter opp, tar det meg ikke fem minuter engang å slå fast at denne dama kommer til å være et alvorlig sårt punkt for han -lang- tid framover ettersom det ikke ble slutt fordi de sluttet å være glad i hverandre. Men det ble slutt fordi de ville forskjellige ting. Og et slikt dilemma kan renskes litt opp i ved kompomisser! Jada, forstår hva du mener. Selvsagt er det verre om man bryter ut av et forhold pga annet enn følelser. Been there, done that, og det går over det også. Det er grenser for hva slags forhold man gidder å satse på. Både i forhold til hva som er problemet, hvor lenge de har vært sammen, og sannsynligheten for at disse to virkelig lykkes i tiden framover. Alt er ikke verdt å satse på, og med så store grunnleggende syn på ting, så ville jeg tatt hatten min (om jeg hadde hatt noen) og gått. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Neida,det med alderen tenkte jeg ikke spesifikt på deg med. Poenget her er at hun -fortalte- han at hun ville slutte. Det vil jo si at -er- til å stole på sant?? Hun fortalte det jo! Men siden han nå vet at -hun- ikke bruker prevensjon, så er det jo ingenting i veien for at han kan bruke det vel?? Siden han nå -vet- at han ikke bruker pilla, vil jo det at han bruker kondom ikke nødvendigvis bety at han ikke stoler på henne. Det vil bare si at han ikke vil at hun skal bli gravid. Poenget er at hun fortalte det! mange forteller ikke det engng...å det blir jo en helt annen sak! Hadde hun sagt at hun ville slutte med p-pillene pga bivirkninger hadde det vært greit. Men når hun truer med å slutte med pillene fordu hun ønsker barn, og da driter i hva han mener, så har de store problemer. Tar en null hensyn til den andre meninger og følelser i et forhold er ikke det forholdet særlig holdbart. Skal han bruke kondomer fordi hun prøver å bli gravid mot hans vilje? Er det ikke da like logisk at hun fortsetter med pillene. Og hvorfor skulle hun ikke prøve å sabotere kondomene? Hun prøver jo tross alt å bli gravid, uavhengig av hans ønsker og meninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bertut Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg aner ikke engang hvor gamle disse er, så jeg har ikke fordømt noen pga noen aldersforskjell. Jeg ville bare aldri stolt på en dama som i følge han "sier hun vil slutte med pillene uansett". Bør han knulle henne med kondom for å være sikker? Isåfall: Vil ikke det si at han ikke stoler på henne? Og hva i helvete skal man være sammen med en man ikke stoler på for? Har du glemt å lese hovedinnlegget...der står alderen ganske klart. Bare til opplysning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Ja,men det finnes faktisk menn som er såppass glad i dama si at det helst vil unngå å "bare stikke" fra henne. Og ettersom jeg forstod ville han helst unngå å dumpe henne. Sitat:" Jeg vil ikke miste henne, men va skal jeg gjøre? " Hvorfor ikke da komme med forslag på hans primisser???? Dersom en kvinne som daglig ble svinebanket av sin mann spurte om råd og skrev at hun ikke ville forlate ham, ville du da ikke anbefalt henne å anmelde ham og flytte fra ham? Kanskje premissene de som spør legger ikke gir rom for gode (de beste) råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Det er et par ting som skurrer litt for meg her: 1) Dama di er nok ikke helt ved sine fulle fem. Hun har sansynligvis ingen peiling overhodet på hva det vil si å ta seg av et barn. Hun er 17 år og knapt mer enn et barn sjøl. 2) Det å få barn bør være noe BEGGE parter er enige om, ikke være at hun truer med å kutte ut prevensjonen. 3) Hva ser en fyr på nesten 30 i ei jente på 17? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Å? Ikke jeg. Jeg ville sett akkurat samme problemet om jenta hadde vært 25. Etter å ha sett litt rundt meg og tenkt litt over saken har jeg kommet fram til at det er absolutt ikke uvanlig at jenter er med menn som er 5-10 år eldre enn dem selv. Det vil nå jeg si er omtrent mer vanlig enn jenter på 18 som skaffer seg kjærester på sin egen alder. Rett og slett fordi jenter på den alderen på mange måter er mer modne enn menn daa. De vil lissom kunne prate om andre ting enn play station å biler. Altså har jeg flere kjente som både skal ha barn og som har fått barn i den alderen. Da prater vi forhold Der mannen er 10-15 år eldre enn jenta. Selvfølgelig. Det er nok mer sjeldent at forhold der begge er rundt 20 resulterer i et barn som ikke var "uhlell" rett og slett fordi jeg tror jeg kan si at de er mer ustabile og der yngre menn ikke føler seg klar til å få barn. De forholda består av -likverdige- mennesker! Og jeg ser ingen stor uoverenstemmelse fordi jenta ikke er ferdig med vgs eller bare har vgs som høyeste utdannelse.. Forhold består av dypere ting enn alder,utdannelse og hva utenforstående mener. Du tar opp ei problemstilling som ville vært akkurat like relevant om det hadde vært snakk om ei dame med lav utdannelse på 30. Uansett ville det jo ikke vært noen problem for henne å evt gå videre senere når barnet er større å kan gå i barnehage, å dermec utjevne dette som visstnok er et stort skille mellom partene. Og hvordan vet du at unge jenter ikke ønsker seg barn? jeg vil påstå at det er ikke så uvanlig som du vil ha det til. Hehe,fysiskt sier det seg vel selv hvorfor eldre menn vil ha ungt,veldreid lammekjøtt! over på den psykiske delen er faktisk noen unge jenter relativt modne. Dessuten er alder bare et tall å det -går- å bli forelsket i personligheten til mennesker. Selv om de er unge. Og blir man først forelsket vet du.....:-) Har ikke tid til å svare på hele innlegget ditt, men "Og hvordan vet du at unge jenter ikke ønsker seg barn? jeg vil påstå at det er ikke så uvanlig som du vil ha det til" Er 20 selv da.. Og i følge din logikk så er det ikke noe forskjell på 20 og 17 Tror vi alle skjønner at du er sammen med en yngre jente Lykke til. Når hun modnes vil du fortsatt være like (u)moden som før... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg går ut fra at det er såpass tak i fyren at han sier fra til henne hva han mener, og ikke bare her på dol. Det har jeg tatt som en forutsetning. Hvordan man skal klare å ordne opp i en så stor uenighet som dette trossalt er, når jenta virker så til de grader umoden, er for meg et mysterium. Og selv om de tilsynelatende hadde ordnet opp, så kan hun helt fint skippe pillene uten at han vet om det, og jeg ville ikke stolt på henne. Rådet om kondom er latterlig. Det sier jo isåfall alt om at han ikke stoler på henne, og man er ikke sammen med noen man ikke stoler på. Det trengr jo ikke si at han ikke stoler på henne selv om han bruker kondom. For han -vet- jo at hun ikke bruker piller! Derfor bruker han det som sikekrthet for seg selv jo! Og om han -virkelig- går inn for å forklare henne hva han mener om saken,og ikke minst ei skikkelig begrunning på -hvorfor-. Da er jeg rimelig sikekr på at om hun har litt vett så vil hun forstå han og inngå et kompromiss. Om hun derimot ikke forstår han i det hele tatt, kan man jo begynne å vurdere hvor moden hun er. Men jeg tviler sterkt på at en mann på nesten 30 ville holdt ut i ett år med ei dame som rett og slett ikke er moden nok. Og selv om fint kunne skippe pillene, så vil det jo ikke nødvendigvis si at hun -gjør- det. Å dømme noen for hardt for noen de evt. engang i framtiden -kan- gjøre er -galt-. Tenker hun litt på ham så gjør man bare ikke sånn. Man lurer ikke noen sånn. Og er hun moden nok så gjøre hun det bare ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jada, forstår hva du mener. Selvsagt er det verre om man bryter ut av et forhold pga annet enn følelser. Been there, done that, og det går over det også. Det er grenser for hva slags forhold man gidder å satse på. Både i forhold til hva som er problemet, hvor lenge de har vært sammen, og sannsynligheten for at disse to virkelig lykkes i tiden framover. Alt er ikke verdt å satse på, og med så store grunnleggende syn på ting, så ville jeg tatt hatten min (om jeg hadde hatt noen) og gått. Ja,men det jeg vil fram til er at før han gjør noe forhastet han -kanskje- vil angre på. Så mener jeg at han skal gjøre en innsats for å få henne til å forstå. En -skikkelig- innsats! Mange menn er slik at de sier stort sett bare "nei" eller "ja" til ting,evt litt av hva de vil. Men -alt- kommer ikke fram. Mange menn har rett og slett problemer med å komme med en -skikkelig- forklaring på hvorfor! Og -det- har der menn faktisk!!! Og om man -virkelig- vil noe,sånn -VIRKELIG-! ja,så er det vanskelig å stoppes: inntil man får en -god- grunn servert så man forstår -alt-! Altså før han bare dropper henne,så gjøre seg sikker på at det er -ingenting- annet som kan gjøres! Om han står steilt i en vegg og de ikke kan komme -noen- vei blir dette en annen sak. Men -om- noe kan gjøres... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daraan Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Hadde hun sagt at hun ville slutte med p-pillene pga bivirkninger hadde det vært greit. Men når hun truer med å slutte med pillene fordu hun ønsker barn, og da driter i hva han mener, så har de store problemer. Tar en null hensyn til den andre meninger og følelser i et forhold er ikke det forholdet særlig holdbart. Skal han bruke kondomer fordi hun prøver å bli gravid mot hans vilje? Er det ikke da like logisk at hun fortsetter med pillene. Og hvorfor skulle hun ikke prøve å sabotere kondomene? Hun prøver jo tross alt å bli gravid, uavhengig av hans ønsker og meninger. Poenget er: har han gjort -alt- for å få henne til å forstå?? Det er faktisk undersøkt på at menn er generelt mye dårligere til å prate om følelser og sånn enn kvinner. Mye fordi det ligger en "mal" i samfunnet som sier at de ikke skal det. Menn skal lissom ta følelser ut og vise det på andre måter. Fysiskt. Det blir omtrent gutter ubevisst lært opp til. Det man ikke gjør ofte eller aldri det blir man automatisk dårlig til. Det jeg vil frem til er at mange menn kan klart si hva de vil,men er desto dårligere å gå inn i seg selv for å forklare hvorfor. Kanskje har de pratet mye om det,men har de pratet nok? Har han -virkelig- gått i seg selv for å gjøre en innsats for å få dama si til å forstå?? Jeg mener at om det kan gjøres mer,er å dumpe henne et for lett alternativ når det er åpenlyst at han egentlig ikke -vil- dumpe henne! Når han -virkelig- føler at det ikke er mer eller flere måter han kan gjøre ting på for å få henne til å forstå.. Når han føler det ikke er mer å gi.. Da blir det en annen sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Har du glemt å lese hovedinnlegget...der står alderen ganske klart. Bare til opplysning. Hva har alderen med saken å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82086-hva-faen-skal-jeg-gj%C3%B8re/page/3/#findComment-442490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.