Gå til innhold

Hva faen skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Det trengr jo ikke si at han ikke stoler på henne selv om han bruker kondom. For han -vet- jo at hun ikke bruker piller! Derfor bruker han det som sikekrthet for seg selv jo!

Og om han -virkelig- går inn for å forklare henne hva han mener om saken,og ikke minst ei skikkelig begrunning på -hvorfor-. Da er jeg rimelig sikekr på at om hun har litt vett så vil hun forstå han og inngå et kompromiss. Om hun derimot ikke forstår han i det hele tatt, kan man jo begynne å vurdere hvor moden hun er. Men jeg tviler sterkt på at en mann på nesten 30 ville holdt ut i ett år med ei dame som rett og slett ikke er moden nok.

Og selv om fint kunne skippe pillene, så vil det jo ikke nødvendigvis si at hun -gjør- det. Å dømme noen for hardt for noen de evt. engang i framtiden -kan- gjøre er -galt-. Tenker hun litt på ham så gjør man bare ikke sånn. Man lurer ikke noen sånn. Og er hun moden nok så gjøre hun det bare ikke.

"Det trengr jo ikke si at han ikke stoler på henne selv om han bruker kondom. For han -vet- jo at hun ikke bruker piller! Derfor bruker han det som sikekrthet for seg selv jo!"

Problemet er jo ikke at hun ikke bruker piller. Det er mange jenter som ikke gjør det.

Problemet er HVORFOR hun ikke bruker piller.

"Tenker hun litt på ham så gjør man bare ikke sånn. Man lurer ikke noen sånn. Og er hun moden nok så gjøre hun det bare ikke."

Det gjør hun jo tydligvis ikke. Han skriver jo ganske klart i sitt innlegg at hun skipper pillene FOR Å BLI GRAVID, selv om hun vet hva han mener om det.

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

34

• petter smart

8

• molli

2

• glennb

2

Ja,men det jeg vil fram til er at før han gjør noe forhastet han -kanskje- vil angre på. Så mener jeg at han skal gjøre en innsats for å få henne til å forstå. En -skikkelig- innsats! Mange menn er slik at de sier stort sett bare "nei" eller "ja" til ting,evt litt av hva de vil. Men -alt- kommer ikke fram. Mange menn har rett og slett problemer med å komme med en -skikkelig- forklaring på hvorfor! Og -det- har der menn faktisk!!! Og om man -virkelig- vil noe,sånn -VIRKELIG-! ja,så er det vanskelig å stoppes: inntil man får en -god- grunn servert så man forstår -alt-!

Altså før han bare dropper henne,så gjøre seg sikker på at det er -ingenting- annet som kan gjøres!

Om han står steilt i en vegg og de ikke kan komme -noen- vei blir dette en annen sak. Men -om- noe kan gjøres...

Vil han ikke ha barn så vil han ikke ha barn, og da tar man ikke sjansen på at hun kanskje skal lyve.

Jeg ville som sagt droppet henne, men nå kan du begynne å diskutere med noen andre i stedet. Vi blir ikke enige.

Poenget er: har han gjort -alt- for å få henne til å forstå??

Det er faktisk undersøkt på at menn er generelt mye dårligere til å prate om følelser og sånn enn kvinner. Mye fordi det ligger en "mal" i samfunnet som sier at de ikke skal det. Menn skal lissom ta følelser ut og vise det på andre måter. Fysiskt. Det blir omtrent gutter ubevisst lært opp til. Det man ikke gjør ofte eller aldri det blir man automatisk dårlig til. Det jeg vil frem til er at mange menn kan klart si hva de vil,men er desto dårligere å gå inn i seg selv for å forklare hvorfor.

Kanskje har de pratet mye om det,men har de pratet nok? Har han -virkelig- gått i seg selv for å gjøre en innsats for å få dama si til å forstå?? Jeg mener at om det kan gjøres mer,er å dumpe henne et for lett alternativ når det er åpenlyst at han egentlig ikke -vil- dumpe henne! Når han -virkelig- føler at det ikke er mer eller flere måter han kan gjøre ting på for å få henne til å forstå.. Når han føler det ikke er mer å gi.. Da blir det en annen sak.

"Det er faktisk undersøkt på at menn er generelt mye dårligere til å prate om følelser og sånn enn kvinner."

Det stemmer overhodet ikke med mine erfaringer, så jeg vil gjerne ha en referanse til den undersøkelsen.

Poenget er: har han gjort -alt- for å få henne til å forstå??

Det er faktisk undersøkt på at menn er generelt mye dårligere til å prate om følelser og sånn enn kvinner. Mye fordi det ligger en "mal" i samfunnet som sier at de ikke skal det. Menn skal lissom ta følelser ut og vise det på andre måter. Fysiskt. Det blir omtrent gutter ubevisst lært opp til. Det man ikke gjør ofte eller aldri det blir man automatisk dårlig til. Det jeg vil frem til er at mange menn kan klart si hva de vil,men er desto dårligere å gå inn i seg selv for å forklare hvorfor.

Kanskje har de pratet mye om det,men har de pratet nok? Har han -virkelig- gått i seg selv for å gjøre en innsats for å få dama si til å forstå?? Jeg mener at om det kan gjøres mer,er å dumpe henne et for lett alternativ når det er åpenlyst at han egentlig ikke -vil- dumpe henne! Når han -virkelig- føler at det ikke er mer eller flere måter han kan gjøre ting på for å få henne til å forstå.. Når han føler det ikke er mer å gi.. Da blir det en annen sak.

Det er ikke snakk om prate om følelser. Hun bør forstå, uten at han hadde trengt å si noe som helst, at en må være to om å få barn og at dette ikke er noe hun kan trumfe gjennom, alternativt tre nedover hodet hans vet å kutte p-pillene.

Det virker som om det er hun som ikke skjønner seg på følelser. En truer bare ikke med sånn. En kan være uenig, men da diskuterer man som voksne mennesker.

Tror du ikke han har klart å fortelle henne at han ikke ønsker barn og at denne utpressingen er både latterlig og barnslig?

Dersom en kvinne som daglig ble svinebanket av sin mann spurte om råd og skrev at hun ikke ville forlate ham, ville du da ikke anbefalt henne å anmelde ham og flytte fra ham?

Kanskje premissene de som spør legger ikke gir rom for gode (de beste) råd.

Hmm.. Er det bare jeg som synes det egentlig er to relativt forskjellige saker??

Dama hans fortalte om at hun ville kutte ut pilla. Dermed er hun -ennå- verdt å stole på synes jeg. Er man ennå verdt å bli stolt på så synes jeg at det er verdt forsøk å prøve å få henne til å forstå.

Jeg vil påstå at å risikere å få barn å risikere å bli slått ihjel er to ganske forskjellige ting! de kan bare ikke likestilles i en diskusjon.

Har ikke tid til å svare på hele innlegget ditt, men "Og hvordan vet du at unge jenter ikke ønsker seg barn? jeg vil påstå at det er ikke så uvanlig som du vil ha det til"

Er 20 selv da.. Og i følge din logikk så er det ikke noe forskjell på 20 og 17 :D

Tror vi alle skjønner at du er sammen med en yngre jente :) Lykke til. Når hun modnes vil du fortsatt være like (u)moden som før...

For å ta det siste først. Så er jeg faktisk jente på 19. Sammen med en som er mye eldre enn meg. Så da kan bare "alle"(det vil vel hovedsakelig si du..) skjønne akkurat så mye(lite?) de vil.

Og jeg står fullstendig støtt på at det -ikke- er så uvanlig at unge jenter ønsker seg barn. At de fleste ikke gjør noe med det er en annes sak.

Generelt sett -er- det jo forskjell på 17 og 20. Man utvikler seg -mye- i tenårene. Men noe blir faktisk raskere moden enn andre...

Annonse

"Det trengr jo ikke si at han ikke stoler på henne selv om han bruker kondom. For han -vet- jo at hun ikke bruker piller! Derfor bruker han det som sikekrthet for seg selv jo!"

Problemet er jo ikke at hun ikke bruker piller. Det er mange jenter som ikke gjør det.

Problemet er HVORFOR hun ikke bruker piller.

"Tenker hun litt på ham så gjør man bare ikke sånn. Man lurer ikke noen sånn. Og er hun moden nok så gjøre hun det bare ikke."

Det gjør hun jo tydligvis ikke. Han skriver jo ganske klart i sitt innlegg at hun skipper pillene FOR Å BLI GRAVID, selv om hun vet hva han mener om det.

Jo,men hun har jo faktisk -ikke- lurt ham ennå. Og man -kan- bare ikke basere livet sitt på ting som -kan- skje. Noe av det mest risikable man gjør i hverdagen er å kjøre bil. Men du kan jo ikke la være å fx dra på jobb bare fordi du -kan- kjøre utfor. Livet ville blitt enormt amputert om alle måtte ta konstant hensyn til ting som -kan- skje.

Det er ikke gitt at hun lurer ham, om han faktisk får henne tilå forstå!

Det er ikke snakk om prate om følelser. Hun bør forstå, uten at han hadde trengt å si noe som helst, at en må være to om å få barn og at dette ikke er noe hun kan trumfe gjennom, alternativt tre nedover hodet hans vet å kutte p-pillene.

Det virker som om det er hun som ikke skjønner seg på følelser. En truer bare ikke med sånn. En kan være uenig, men da diskuterer man som voksne mennesker.

Tror du ikke han har klart å fortelle henne at han ikke ønsker barn og at denne utpressingen er både latterlig og barnslig?

Jo,det er klart at dette er absolutt ikke tingen for henne å gjøre. Det er jeg jo fullstendig enig i!

Men poenget her er å prøve å få henne til å forstå! Kanskje til og med kople inn flere i et forsøk på akkurat det! Jeg fikk forståelse for at han absolutt ville unngå å dumpe henne, men da må alt prøves først!

"Det er faktisk undersøkt på at menn er generelt mye dårligere til å prate om følelser og sånn enn kvinner."

Det stemmer overhodet ikke med mine erfaringer, så jeg vil gjerne ha en referanse til den undersøkelsen.

Jobber alvorlig med saken. Er ikke så lenge siden jeg leste om det så..

Jo,men hun har jo faktisk -ikke- lurt ham ennå. Og man -kan- bare ikke basere livet sitt på ting som -kan- skje. Noe av det mest risikable man gjør i hverdagen er å kjøre bil. Men du kan jo ikke la være å fx dra på jobb bare fordi du -kan- kjøre utfor. Livet ville blitt enormt amputert om alle måtte ta konstant hensyn til ting som -kan- skje.

Det er ikke gitt at hun lurer ham, om han faktisk får henne tilå forstå!

Man kan ikke gardere seg mot farer, men man trenger heller ikke å tvilholde på farene når man har dem.

Som sagt; jeg hadde dumpa henne.

Jobber alvorlig med saken. Er ikke så lenge siden jeg leste om det så..

Vi er alle individer, og min erfaring er i hvertfall at jenter er dårlige til å snakke om ting enn meg, men det er selvsagt bare de jentene jeg har møtt.

Mye planter ute og rusler på seg. Både av jenter og gutter.

Hvis bare den ene parten i et forhold vil ha barn, da blir det ikke noe! Det er nemlig slik at når voksne mennesker i et parforhold tar en slik viktig avgjørelse, så er det i samråd med hverandre. Så det er ikke alderen på dama di som forteller meg at hun er umoden, det er utsagnet hennes om at hun har tenkt til å slutte med pillen, uten å konferere med deg. Dump jentungen, det er mitt råd.

Hmm.. Er det bare jeg som synes det egentlig er to relativt forskjellige saker??

Dama hans fortalte om at hun ville kutte ut pilla. Dermed er hun -ennå- verdt å stole på synes jeg. Er man ennå verdt å bli stolt på så synes jeg at det er verdt forsøk å prøve å få henne til å forstå.

Jeg vil påstå at å risikere å få barn å risikere å bli slått ihjel er to ganske forskjellige ting! de kan bare ikke likestilles i en diskusjon.

Det er ikke snakk om å risikere å få barn, men om at hun påtvinger ham sin vilje. Hun driter i han og gjør som hun selv vil.

Dama virker jo ikke helt god og da er det beste rådet å dumpe henne. Alternativet er sannsynligvis at hun blir gravid "bak hans rygg" og forholdet enten strander (og vi får nok en alenemor) eller blir enda værre.

Situasjonene er ulike, poenget mitt er at de beste rådene ikke alltid passer inn i premissene satt av den som spurte.

Annonse

Jo,det er klart at dette er absolutt ikke tingen for henne å gjøre. Det er jeg jo fullstendig enig i!

Men poenget her er å prøve å få henne til å forstå! Kanskje til og med kople inn flere i et forsøk på akkurat det! Jeg fikk forståelse for at han absolutt ville unngå å dumpe henne, men da må alt prøves først!

Alt må prøves dersom forholdet faktisk er noe å satse på. Mange mener det ikke er det, selv om han ikke vil innse det (kjærlighet gjør blind). Det samme prinsippet gjelder ofte kvinner som blir banket opp av mannen. De vil selvfølgelig helst endre mannen, men det er ikke alltid mulig.

Man kan ikke gardere seg mot farer, men man trenger heller ikke å tvilholde på farene når man har dem.

Nei,men når det faktisk ikke er sikkert at hun vil lure ham. Er det da verdt å ødelegge et bra forhold??

Det er ikke snakk om å risikere å få barn, men om at hun påtvinger ham sin vilje. Hun driter i han og gjør som hun selv vil.

Dama virker jo ikke helt god og da er det beste rådet å dumpe henne. Alternativet er sannsynligvis at hun blir gravid "bak hans rygg" og forholdet enten strander (og vi får nok en alenemor) eller blir enda værre.

Situasjonene er ulike, poenget mitt er at de beste rådene ikke alltid passer inn i premissene satt av den som spurte.

Altså om jenta -vil- ha barn får hun det nok altids uansett med en eller annen ungutt i fylla som er for naiv til å tro han akkurat -han- skulle bli så uheldig å bli pappa!

Jeg mener at om det er en mulighet der han kan få henne til å forstå det hele! Kommer han ingen vei med henne,er det jo en sak, men om han fremdeles kan prøve å få henne til å forstå er det verdt det!

Hun trenger jo nødvendigvis ikke være en fare om han får henne til å forstå. Hvorfor kaste bort forholdet når det -kan- gå bra?

Altså om jenta -vil- ha barn får hun det nok altids uansett med en eller annen ungutt i fylla som er for naiv til å tro han akkurat -han- skulle bli så uheldig å bli pappa!

Jeg mener at om det er en mulighet der han kan få henne til å forstå det hele! Kommer han ingen vei med henne,er det jo en sak, men om han fremdeles kan prøve å få henne til å forstå er det verdt det!

Dette er ikke noe han skulle trengt å få henne til å forstå. Alle voksne mennesker må skjønne at en ikke truer med slikt eller går bak ryggen på den andre og blir gravid.

Er du så blåst at du gjør slikt ser jeg ikke hvordan forholdet kan reddes.

På lik linje med at en ikke trenger å få en mann til å forstå at han ikke skal banke kona, dette skjønner alle normale menn. Du trenger ikke forklare det for dem. Og de som likevel gjør det er det bare å dumpe.

Hun trenger jo nødvendigvis ikke være en fare om han får henne til å forstå. Hvorfor kaste bort forholdet når det -kan- gå bra?

Fordi det kan gå dårlig, og det er skummel gambling å fortsette med en sånn dame.

Siden jeg er en som oddser litt så sier jeg bare at mitt råd er å oddse på en annen! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...