Gjest elizabaderom Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Hva menes med uttrykket "to secound-guess yourself" ? 0 Siter
Gjest QuePasta Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Å angre på et valg man har tatt. "Kanskje hadde det vært bedre om jeg...." 0 Siter
birdie Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Kommer ikke på et godt norsk begrep på det, men det er i gata "å betvile egne evner", "å sette spørsmålstegn ved egne avgjørelser" osv. Altså å tvile, vakle, nedvurdere.. Man gjør gjerne dette (second-guess oneself) dersom man blir sittende for lenge og gruble over hendelser og handlinger! "Hmmm, skulle jeg heller ha..?" 0 Siter
Sør Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Hei, sec·ond-guess Pronunciation: "se-k&[ng]-'ges, -k&n(d)- 1 : to criticize or question actions or decisions of (someone) often after the results of those actions or decisions are known ; also : to engage in such criticism of (an action or decision) 2 : to seek to anticipate or predict === "To second-guess yourself" må derfor bety å "korrigere egne tidligere forutsigelser", men det avhenger nok av sammenhengen. Med vennlig hilsen 0 Siter
leenie Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Det betyr å være selv-kritisk. Eller tvile på seg selv. 0 Siter
nick Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Det betyr å være selv-kritisk. Eller tvile på seg selv. Kjapt, raskt og billig, spør leenie. 0 Siter
leenie Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Kjapt, raskt og billig, spør leenie. Hehe, kjapp, rask og billig... Don't count on it! 0 Siter
nick Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Hehe, kjapp, rask og billig... Don't count on it! LOL, en _liten_ mulighet for at den kunne misforståes. Det var altså ikke meningen. Hvordan går den egentlig, KIWI reklamen? Noe i samme leia, men... 0 Siter
leenie Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 LOL, en _liten_ mulighet for at den kunne misforståes. Det var altså ikke meningen. Hvordan går den egentlig, KIWI reklamen? Noe i samme leia, men... "Kjøp kjapt, trygt og billig -Kiwi, Kiwi" "Kjøp kjapt, trygt og billig, -leenie, leenie" Vel, jeg ser sammenhengen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.