Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest veronica74

Har snakket med fastlegen min og med gynekologen "min" ved sykehuset der jeg er henvist om videre steg mot å bli gravid. Fastlegen min sier hun ikke kan hjelpe meg mer enn at hun kan pushe på gynekologen. Gynekologen sier at det neste steg er ass. befrukting (prøverør ifølge han).

Er det virkelig slik at de tar eggløsningstest, laparoskopi og så henviser rett til "prøverør" selv om det ikke er funnet noe galt med meg eller mannen min til nå.

Det virker som om noen får hormonkurer, selv om de har eggløsning, men gyn. min ikke vil høre snakk om slikt. Sitat: "jeg har jo eggløsning, så da er det jo ingen vits"

Hva med andre tester, finnes det ikke mange andre ting som kan være galt? Har jo lest om antistoffer, ulike vitaminmangler og lignende!

Pliiis gi meg noen råd!!! Hva kan jeg si til gyn. min for å få han til å undersøke mer?

Det ble mange spørsmål dette, men jeg håper dere kan svare meg!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82208-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til en annen gynekolog/lege!

En venninne av meg var gjennom flere undersøkelser, og de fant ingenting galt med noen av dem. Så satt de henne på en Pergotime kur og det var alt som skulle til for at hun ble gravid. Legene sier at selv om hun har hatt eggløsning, så kan det være at eggene ikke har vært "modne nok" under eggløsningen slik at det befruktet egget ikke overlevde.

Når gynekologen din ikke engang vil høre snakk om slike kurer ville jeg ha byttet ham fortere enn han kunne slått opp på Pergo i legemiddelhåndboken sin.

Gjest veronica74

Gå til en annen gynekolog/lege!

En venninne av meg var gjennom flere undersøkelser, og de fant ingenting galt med noen av dem. Så satt de henne på en Pergotime kur og det var alt som skulle til for at hun ble gravid. Legene sier at selv om hun har hatt eggløsning, så kan det være at eggene ikke har vært "modne nok" under eggløsningen slik at det befruktet egget ikke overlevde.

Når gynekologen din ikke engang vil høre snakk om slike kurer ville jeg ha byttet ham fortere enn han kunne slått opp på Pergo i legemiddelhåndboken sin.

hehe, du er god du! :-)

Ja jeg skulle ønske jeg kunne byttet gyn.

Det er bare to ved "mitt" sykehus og de er begge fullbooket til langt ut på nyåret! Har time 13. jan., men det virker som om han har bestemt seg.

Får ta en prat med min fastlege. Kanskje kan hun gi meg en pergotimekur.

:-)

Heisann!

Fastlegen din kan skrive ut Pergotime til deg, dersom du ber om det. Det er bare noe tull om han/hun nekter det.. Jeg har selv vært i en situasjon der min fastlege "glemte" å foreslå det for meg, helt til jeg fikk vite det av bekjente, og spurte fastlegen selv.. Da hadde hun til svar: at nå skulle jeg jo snart til utredning på sykehus, og fikk det der..

Så nå er jeg i gang med behandlingen på sykehus og kommet dit at jeg skal begynne på pergotime om ca.14 dager. Men mitt råd til deg er; ikke la deg lure. Ta det du har krav på - for ting tar tid!

Ønsker deg alt godt på veien, og ønsker for oss begge (og alle andre verpesjuke) to blå før jul. (-:

Klemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...