Gå til innhold

To blå.....etter bindevevsmassage

Anbefalte innlegg

Etter fem år med mye prøving og fem misslykkede behandlinger fikk jeg igår for første gangen i livet TO BLÅ!

Dette har vi klart helt av oss selv og vi er kjempeoverrasket!

Det er min man som har litt nedsatt sædkvalitet og meg er det aldrig funnet noe med. Men jeg har tatt tre behandlinger med bindevevsmassage mot barnløshet hos fysioterapeut. Det fungerte på første forsøk etter hos oss. Vårt beste vennepar gjorde det samme for et år siden etter 15 års barnløshet og seks IVF-behandlinger og hun ble også gravid på første forsøk!

Jeg er både glad og skeptisk. Har mensmurring, men testen hadde to klare streker og jeg har kjempeømme pupper. Skal til fastlegen idag (måtte få meg akuttime) og håper å få tatt HCG-blodprøve

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82442-to-bl%C3%A5etter-bindevevsmassage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er bindevevsmassage? *nyskjerrig*

Gratulerer foresten :0)

Bindevevsmassage gjøres på ryggen. Fysioterapeuten masserte hele ryggen men konsentrerte seg om om nedre del der nervene går ut til underlivet. Bindevevsmassage stimulerer det autonome(automatiske) nervesystemet og slik massage kan av og til "stabilisere ubalanse" i kroppens funksjoner. Jeg er overbevist om at dette løste opp noen spenninger hos meg. På mine IVF-forsøk fikk vi tilbake ført perfekte embryoer av beste kvalitet hver gang, men de festet seg ikke.

Bindevevsmassage gjøres på ryggen. Fysioterapeuten masserte hele ryggen men konsentrerte seg om om nedre del der nervene går ut til underlivet. Bindevevsmassage stimulerer det autonome(automatiske) nervesystemet og slik massage kan av og til "stabilisere ubalanse" i kroppens funksjoner. Jeg er overbevist om at dette løste opp noen spenninger hos meg. På mine IVF-forsøk fikk vi tilbake ført perfekte embryoer av beste kvalitet hver gang, men de festet seg ikke.

Så du ble rett og slett mer mottakelig selv om mannen din egentlig var problemet?

Jøss hva man kan lære her inne!

Gratulerer så mye! Det er jo bare helt fantastisk.

Regner med det er et begrenset antall fysioterapeuter som kan bindevevsmassasje også, slik det er innenfor andre type behandlinger de gjennomfører. (eks. lymfedrenering eller hva det nå heter...)

Kunne vært interessant å vite hvor du har tatt denne behandlingen?

Lykke til videre :0)

Annonse

Hei!

Først vil jeg GRATULERE deg! og så vil jeg stille spørsmål for hvilken type fysioterapaut som driver med den type behandling? Det må jo være noen som har spesialkompetanse på dette eller??

Kos deg i lykkelige omstendigheter...

Kos fra

bobla1365380358

Nå ble jeg kjempenysgjerrig!

Kan jeg spørre hvor i landet de utfører dette? Jeg bor i Oslo - er det noen som gjør det her, eller?

GRATULERER!!!!

alltid morsomt når noen endelig blir gravide!! (c;

spennende behandling også, dette har jeg ikke hørt om før...

håpper på ni måneder med vektøkning((c;

klem fra

Gratulerer så mye! Det er jo bare helt fantastisk.

Regner med det er et begrenset antall fysioterapeuter som kan bindevevsmassasje også, slik det er innenfor andre type behandlinger de gjennomfører. (eks. lymfedrenering eller hva det nå heter...)

Kunne vært interessant å vite hvor du har tatt denne behandlingen?

Lykke til videre :0)

Jeg tok denne behandlingen hos en fysioterapeut i Nord-Norge. Hun har gått på kurs i jobben. Noen typ av spesialkurs. Regner med at flere har den typen utdanning i landet og man kan spørre vanlig fysioterapeut eller psykomotorisk fysioterapeut om bindevevsmassage, de har vidareutdanning utenom det vanlige, men allikevel i regi av det offentlige.

Sikkert ikke dumt å kombinere IVF-behandling og massage. Man skal nok ikke undervurdere spenninger i kroppen, selv om man er kjempeavslappet person.

Jeg tok denne behandlingen hos en fysioterapeut i Nord-Norge. Hun har gått på kurs i jobben. Noen typ av spesialkurs. Regner med at flere har den typen utdanning i landet og man kan spørre vanlig fysioterapeut eller psykomotorisk fysioterapeut om bindevevsmassage, de har vidareutdanning utenom det vanlige, men allikevel i regi av det offentlige.

Sikkert ikke dumt å kombinere IVF-behandling og massage. Man skal nok ikke undervurdere spenninger i kroppen, selv om man er kjempeavslappet person.

Interessant... jeg bor i Nord Norge. Kunne tenkt meg å vite hvem det er.

Kan du sende meg en e-post?

[email protected]

Hadde vært kjempefint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...