Gå til innhold

Kondom og følsomhet

Anbefalte innlegg

Hugin1365380420

Hei,

Har et lite problem her..

Når vi bruker kondom har jeg så liten følsomhet at jeg klarer ikke å komme. Og hun kommer ganske fort, og klarer da ikke å fortsette. Enden blir at jeg må gjøre meg ferdig selv.

Så løsningen blir som regel å elske uten kondom for så å "hoppe av i svingen".

Er klar over at dette kan føre til graviditet, men har gått bra nå i 6 år.

Så mine spørsmål er:

- Noe jeg kan gjøre for å føle mer med kondom?

- Noe hun kan gjøre for å klare å fortsette med sex etter at hun har kommet første gang? (Hun sier det blir for følsomt, og må slutte)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82485-kondom-og-f%C3%B8lsomhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre for å øke følsomheten med kondom.

Hvis dere har klart dere ved å hoppe av i svingen i 6 år så vil jeg tro dere har vært jævla heldige, så dere burde kanskje vurdere noe annen prevansjon enn kondom, så sant dere ikke vil ha barn.

Aner ikke på spørsmålet om henne. Trodde de fleste jenter klarte gang på gang på gang...

Gjest Pricilla

Hva med å prøve et tynnere kondom? Det får du på kondomeriet.

Eller så får hun begynne med mini- eller p-piller da! Eller spiral.

Hvis det går for meg før sambisen så venter vi litt, og koser litt og jeg han jo gjøre andre ting med han til jeg er klar til å kjøre på pån igjen! Går an å bruke fantasien vettu! : )

Hugin1365380420

Kan hun ikke begynne med p-piller da?

Nei, hun tør ikke å bruke p piller. Og spiral vil ikke legen gi henne siden hun ikke har hatt barn :)

Men vi har bestemt oss for at det å få et barn ikke er noen katastrofe, så vi får vel bare fortsette som nå :)

Gjest Lourdres

Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre for å øke følsomheten med kondom.

Hvis dere har klart dere ved å hoppe av i svingen i 6 år så vil jeg tro dere har vært jævla heldige, så dere burde kanskje vurdere noe annen prevansjon enn kondom, så sant dere ikke vil ha barn.

Aner ikke på spørsmålet om henne. Trodde de fleste jenter klarte gang på gang på gang...

Hei :)

Jeg liker heller ikke å ta p-piller, da jeg har en del negative opplevelser som følge av p-pille bruk. Fikk kraftige humørsvingninger, kvisete hud, fett hår, ble deprimert, og mistet alt som het sexlyst. Ble også plutselig kvalm og kasta opp etter å ha brukt 2 brett.

Ettersom jeg er relativt ung og ikke har planer om å bli mor enda, og ettersom kjæresten min har omtrent det samme problemet som deg, fant vi ut at jeg skulle prøve minipiller (som nesten ikke blir brukt lenger) og det funker fint uten bivirkninger :9 men man må huske på å ta det til et absolutt fast tidspunkt på døgnet. Dette gjør at den ikke er såå sikker, da. Men hadde sikkert funka fint til "hoppe av svingen"-prosjektet deres ;)

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...