Gå til innhold

slutt bare pga mangel på sex?

Anbefalte innlegg

Gjest hønemoren

Er det riktig å avbryte et årelangt forhold bare fordi jeg ikke har lyst på sex med ham lengre? Vi har det fint nok ellers, men jeg tenner ikke på ham mer. Er redd det kanskje bare er en psykisk sperre etter alt maset hans.

Synes dere at et manglende sex-liv er grunn nok til å gjøre det slutt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82704-slutt-bare-pga-mangel-p%C3%A5-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hønemoren

Hvis alle her synes det, gjør du det slutt da?

Hvis ingen her synes det, blir du da?

Jeg synes du bør basere avgjørelsen på forholdet dere imellom, ikke på hva andre synes.

Hvis mange synes det er ok eller mange synes det er ille, så får jeg et lite hint om jeg tenker feil eller riktig.

Hvorfor trodde du jeg spurte? For at dere skal avgjøre? Herregud, hvis du ikke har skjønt hva DOL er til så dra deg vekk!

Gjest Kartoffel

Hvis mange synes det er ok eller mange synes det er ille, så får jeg et lite hint om jeg tenker feil eller riktig.

Hvorfor trodde du jeg spurte? For at dere skal avgjøre? Herregud, hvis du ikke har skjønt hva DOL er til så dra deg vekk!

Takk for den.

Uansett - det finnes teknikker dere kan bruke for å prøve å finne tilbake intimiteten igjen.

Egentlig har jeg lyst til å svare ja på spørsmålet, men et samliv er jo mer kompleks enn som så og det bør være mye som skal til før man går til det skritt å bryte.

Hvis du elsker han fremdeles ønsker du vel å jobbe for forholdet?

Et dårlig sexliv reflekterer ofte forholdet generelt..særlig med tanke på kommunikasjon og hengivenhet.

Kan vanskelig forstå at du har det knallbra i forholdet når du ikke tenner på han mer..

Etter lang tid opplever vel de fleste at sexlivet går i bølgedaler akkurat som resten av forholdet. Klarer man å holde spenningen, sexen og kjærligheten vedlike har man etter min mening et bra forhold..

En gang i tiden tennte du på han. Klarer du/dere å finne tilbake til det? Ser du for deg at det er verdt å jobbe for? Eller har dere gått i hver sin retning og ikke matcher..

Jeg kan ikke svare for deg, men ønsker deg lykke til.

Har selv levd i et forhold uten sexliv av betydning og ble skremt over at jeg aksepterte det og holdt ut. Alt for lenge.

:-)

Gjest travolta

Mangel på lyst på sin partner rammer svært mange mennesker, det virker nesten som det er en slags naturlov i akkurat det.

De fleste par VET om det er mulig å finne tilbake til noe som ligner på det de hadde, men mange lykkes ikke med det.

Jeg vil si at INGEN trenger å leve år etter år, uten å føle tiltrekning til partneren. Jeg anbefaler deg å starte prosessen med å avslutte forholdet.

Annonse

Hei Hønemoren

Jeg synes spørsmålet ditt er veldig interessant. Selv er jeg gift på femte året. De siste tre årene har jeg opplevd at min mann ikke har lyst til å ha sex med meg. Jeg er forsåvidt klar for å finne tilbake til det vi engang hadde, men han greier ikke dette i praksis. Han er unnvikende, men hevder hele tiden at han elsker meg og at hans manglende sexlyst skyldes faktorer som stress, vinterdepresjon og manglende spenning i forholdet.

Resultatet er at jeg har gått rundt og tenkt på om jeg skal måtte akseptere å leve hele livet uten sex. Selv er jeg en person som synes sex er en viktig del av et forhold, og jeg må si at det påvirker livskvaliteten veldig negativt når jeg ufrivillig lever i et sexløst ekteskap. Vi har barn sammen, og det kompliserer selvfølgelig hele bildet. Skal jeg f.eks. kunne sette mine egne behov for sex foran mitt barns behov for å leve sammen med begge foreldrene.

Så altså; jeg forstår så inderlig vel ditt spørsmål og din frustrasjon. Du må kjenne etter inni deg - der ligger som regel svaret. Våg å være 100 % ærlig med deg selv!

Det at du spør om dette på dette forumet er vel svar nok i seg selv.

Hva er poenget med å være sammen hvis det bare er for fasaden, økonomi eller unger ?

Vi er nå engang som dyr alle sammen, forskjellen er at mannfolk innrømmer det, damer er oppdratt til at sex ikke er viktig, det er usømmelig, ikke ditt og ikke datt, tabubelagt m.m.

Ekskona var lik mannen din, jeg ble jo forbannet til slutt, og da gikk det til helvete.

Ta styringen selv, dette går trolig galt til slutt uansett.

DrOnline1365380422

Et fraværende sexliv er vel grunn god nok til å avslutte forholdet, men kanskje mer for ham enn for deg? Hvis det er du som ikke vil ha sex med ham, så er vel først og fremst problemet deg?

Har du prøvd å gjøre noe med det? Hvor mye er du villig til å gjøre for å få "orden på" sexlivet igjen? Det finnes f.eks en god del litteratur på emnet som kan være en start?

han vil ikke gjøre det slutt da, JEG vil...hallo?

OK, så las eg innlegget ditt for fort. Men uansett det, meiner eg at seksuell frustrasjon er ein høgst akseptabel skilsmissegrunn.Såleis har du mi fulle velsigning, om du har noko du kan bruke den til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...