Gå til innhold

Hvis en eggleder er borte...kan man bare bli gravid på motsatt side..?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en graviditet utenfor livmoren, og er nå gravid igjen (litt over 4 uker). Tror at jeg kjenner litt stikkinger på samme sted som forrige gang, og er derfor redd for at det igjen er utenfor. Pga underlivsundersøkelse for et par mnd siden, vet jeg at eggløsningen skjedde på samme side som det befruktede egget satte seg fast. Egglederen ble ikke fjernet den gang. Hvor stor er sjansen for at graviditetn er utenfor nå?

Dersom graviditeten sitter i egglederen nå også, vil jeg kanskje tro at de fjerner den nå? I tilfelle, er det slik at jeg bare kan bli gravid hver annen eggløsning, altså når egget løsner på høyre side?

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig å kjenne stikninger på den siden hvor egglederen er fjernet. Det er gjerne arrvev som blir litt irritert når livmoren utvider seg. Jeg hadde selv kraftige smerter på den siden der egglederen var fjernet under de første menssperiodene og i starten av det ene svangeskapet jeg har klart å fullføre.

Hvorvidt du kan bli gravid bare annen hver måned vet jeg ikke så mye om men jeg tror ikke at det spiller noen rolle at den ene eggledern mangler. Egget finner veien di det skal likevel, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...