Gå til innhold

Prikker på Penis og Testiklene.

Anbefalte innlegg

Jeg har masse hvite prikker på penis og pungen, di sitter i rota på hårene jeg har der nede. Det har begynt og vokse utover på penisen, ut mot selve penis hodet. Jeg lurer på om dette er Flatlus??? Hva må jeg gjøre for og bli kvitt dem.???? Det klør til tider mye. ???

Ligner i grunn små kviser.

Hva er det??

Håper på et svar snart, da jeg vurdere om jeg skal oppsøke lege???

Vennlig hilsen Christian

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82873-prikker-p%C3%A5-penis-og-testiklene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres mest ut som vanlige talgkjertler (noe som er helt vanlig og bare skal være sånn).

Talgkjertler klør riktignok ikke, men er du sikker på at det virkelig er disse prikkene som klør? At det ikke bare er du som har begynt å klø deg my der nede, og som så fører til at huden blir irritert og "klør tilbake"?

Viktig spm. dessuten: Har du hatt sex med noen andre enn deg selv? Hvis ikke, kan du i hvert fall ta det med knusende ro.

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Hei Christian

De hvite prikkene er sannsynligvis hårsekker med talg. Det er helt normalt å ha disse på pungen og et stykke ut over penis. Vanligvis blir det færre av dem utover skaftet mot penishodet.

Du skriver ikke hvor gammel du er, men hvis du er i en alder hvor du fortsatt utvikler ny hårvekst nedentil, er det ikke uvanlig å kjenne en ”kløe” i denne perioden.

I likhet med hårsekker i ansiktet, på ryggen eller skuldrene, kan disse hårsekkene utvikle seg til kviser ved at hårsekken blir irritert og betent. Pass på at du alltid er nyvasket nedentil, vær nøye med å tørke deg godt etter vask. Bruk gjerne undertøy som ikke klemmer penis inn til kroppen f.eks boxershorts.

Hvis irritasjonen i hårsekkene ikke gir seg bør du oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...