Gå til innhold

Offentlig icsi behandling

Anbefalte innlegg

Gjest Vannmann74

Til dere som har gjennomgått ivf / icsi behandling enten ved Ullevål universitetssykehus eller Rikshospitalet, kan dere dele erfaringer med meg ?

Mannen min og jeg gjennomfører icsi behandlinger ved privat klinikk, men før eller siden tar pengesekken slutt.

Jeg er derfor interessert i å vite om jeg bør velge det ene sykehuset framfor det andre.

Dette basert på resultater og selvfølgelig hvilke mennesklige hensyn leger og personale tar.

Jeg har ennå ikke vært hos min lege for å få fylt ut søknad, så det kan vel hende at jeg ikke får velge sykehus, men det vet kanskje dere ?

På forhånd takk for alle svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82953-offentlig-icsi-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi har hatt 2 forsøk på RH, og har ingenting å klage på. Har jo heller ingeting å sammenligne med :-), siden vi bare har tatt de to forsøkene der.

Det bærer vel preg av og være et offentlig tilbud. Fort inn og for ut igjen, men syntes legene og sykepleierene er veldig hyggelige. Det eneste jeg syntes er dumt er at når du skal på kontroll av eggposene så må du ta blodprøve før kl 09.00, og så får du ikke time hos legen før etter 12.00. Har faktisk opplevd å ikke få time før 14.30, og da blir det en lang dag. Og må du til 2-3 kontroller, så blir selv Oslo kjedelig å gå å tråkke i.

Når det gjelder resultater så vet jeg ikke hvordan de ligger ann nå. De har ligget sånn midt på tre tidligere hvertfall. De har fryser der, slik at hvis du får flere bra egg, så er det mulighet for nedfrysing.

Lykke til med valget

Gjest Vannmann74

Hei.

Vi har hatt 2 forsøk på RH, og har ingenting å klage på. Har jo heller ingeting å sammenligne med :-), siden vi bare har tatt de to forsøkene der.

Det bærer vel preg av og være et offentlig tilbud. Fort inn og for ut igjen, men syntes legene og sykepleierene er veldig hyggelige. Det eneste jeg syntes er dumt er at når du skal på kontroll av eggposene så må du ta blodprøve før kl 09.00, og så får du ikke time hos legen før etter 12.00. Har faktisk opplevd å ikke få time før 14.30, og da blir det en lang dag. Og må du til 2-3 kontroller, så blir selv Oslo kjedelig å gå å tråkke i.

Når det gjelder resultater så vet jeg ikke hvordan de ligger ann nå. De har ligget sånn midt på tre tidligere hvertfall. De har fryser der, slik at hvis du får flere bra egg, så er det mulighet for nedfrysing.

Lykke til med valget

Tusen takk for svar !

Hei

Vi har hatt ett ICSI-forsøk på Ullevål og det bar litt preg av samlebånd. Den største forskjellen sammenlignet med de private er at, i allefall på Ullevål, får ikke mannen være med inn ved uttak og innsetting. Dette synes jeg er synd for jeg har i allefall satt stor pris på en hånd å holde i nevnte situasjoner.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...