Gå til innhold

frustrert på jobbsituasjon til mann...sur og lei

Anbefalte innlegg

I går skulle kjæresten min på "festlig lag " med jobben. De skal ha julebord om ikke lenge også.

Han jobber i reklambyrå, og det er aldri partnere/kjærester som blir invitert. På julebordet skal det være kunder.

Han jobber masse(0800-1730+ kvelder), så alt hjemme faller på meg, jeg jobber fra 0900-1545, og jeg henter guttungen i barnehagen. Han leverer hver morgen.

Han har, vet jeg, dårlig samv for å jobbe så mye, sa forleden at han slutta i jobben 10ganger før jeg gjorde det slutt evt fordi evt drttlei all jobb.

derfor - igår når jeg spurte om hvorfor de skulle ha 2julebord, så hugget han til og sa jeg kun spurte om det for å gi han dårlig samv. De er opprinnelig 150 stk på jobb, men i dag sa han at det kun hadde vært invitert 14 stk. Jeg merket jeg ble litt sur innvendig. Han hadde liksom bare vært på en fest, kom hjem klokka 0400 i natt,og jeg lå mye våken. tenker bare på hva han har gjort, hvem han har pratet med, bla bla.

Det irriterer meg at sånne bransjer er så negative til familieliv. Implementerer ikke oss på sidelinjen, bare digger opp om hvor kult det er på jobben. det er der det kule skjer. Før vi skulle gå igår, (jeg skulle kjøre han dit) sier han, jaja jeg får kankskje ta ut av oppvaskemaskinen så du ikke blir enda surere! (jeg hadde bedt han ha det som ansvarsområde fra og med i går, i o m at jeg har alt annet, så skal han liksom få det frem at jeg krever for mye av ham.

Hver onsdag er blandt annet hele jobben hans ute å har sosial omgang etter jobb til jaffal åtte. Ved siden av dette vil han gjerne starte noe selv med en kamerat,(han 30 og singel og masete om at min sambo må bli med). Å starte noe selv " en gang" gjør at han kan leve av dette resten av livet (liksom så lett). Men som min sambo sier i sår tone, det er jo så vanskelig for ham siden han har familie...vi er avhengig av hans lønn...sukk liksom, hadde han bare vært singel og kunne gjort det han brant for...

blir bare sur av dette, høyravid og hormonell? eller har jeg belegg for å føle frustrasjon?

Fortsetter under...

Helene Harepus

Jeg synes du virker litt vel irritabel.

Jeg skjønner godt at det er slitsomt å være den som må ta hjemmets plikter mens du føler han er ute og lever herrens glade dager..

Men, du sier selv at dere er avhengig av hans inntekt... Og i den bransjen du sier han jobber i så er det alfa-omega å pleie kunder! Han er faktisk nødt til å jobbe kvelder for å kunne dra inn den lønnen han får..

Men, det er klart.. Han har familie og han må prioritere dere også..

Dere må bare komme frem til en løsning som passer dere begge..

De kveldene han er hjemme kan du kanskje prøve å gjøre ting for din egen del..

Du må ikke tro at han gjør noe galt hver gang han er på møter/festlig lag med jobben..

Det er deg han er sammen med og har barn med...

Men, er du sur og grinete og stiller mange dumme spørsmål så skyver du han bare enda lengre fra deg... :-)

Jeg synes du virker litt vel irritabel.

Jeg skjønner godt at det er slitsomt å være den som må ta hjemmets plikter mens du føler han er ute og lever herrens glade dager..

Men, du sier selv at dere er avhengig av hans inntekt... Og i den bransjen du sier han jobber i så er det alfa-omega å pleie kunder! Han er faktisk nødt til å jobbe kvelder for å kunne dra inn den lønnen han får..

Men, det er klart.. Han har familie og han må prioritere dere også..

Dere må bare komme frem til en løsning som passer dere begge..

De kveldene han er hjemme kan du kanskje prøve å gjøre ting for din egen del..

Du må ikke tro at han gjør noe galt hver gang han er på møter/festlig lag med jobben..

Det er deg han er sammen med og har barn med...

Men, er du sur og grinete og stiller mange dumme spørsmål så skyver du han bare enda lengre fra deg... :-)

ja jeg skjønner hva du mener, men for all del, jeg viserhan stooooooor forstålse hele pokkers veien, og de dagene han evt har fri og bare sitter der, sier jeg feks at han gjerne må gå ut å treffe en kamerat på kino el l, altså! jeg er ikke en av bitchene som jeg vet finnes.

Det er en uting å blande ledsagere inn i firmasammenkomster som inkluderer kunder.

ja selvfølgelig, det jeg mente er at hvis de noensinne invitere andre enn seg selv, er det kunder. ALDRI mann/kone. det er liksom fienden til jobben dét

Gjest direktøren

ja selvfølgelig, det jeg mente er at hvis de noensinne invitere andre enn seg selv, er det kunder. ALDRI mann/kone. det er liksom fienden til jobben dét

Gode kolleger bør kunne få ha en fest sammen! Uten at "mann/kone" deltar.

Ledsageren vil da "kreve" at de får den ansattes oppmerksomhet, noe som hindrer det naturlige festsamværet mellom de ansatte!

Ok, èn firmafest i året, med ledsagere kan aksepteres, men det er maks!

Annonse

ja jeg skjønner hva du mener, men for all del, jeg viserhan stooooooor forstålse hele pokkers veien, og de dagene han evt har fri og bare sitter der, sier jeg feks at han gjerne må gå ut å treffe en kamerat på kino el l, altså! jeg er ikke en av bitchene som jeg vet finnes.

Du ligger og tenker på hvem han snakker med og hva han gjør?!!? DER har du et problem. Du høres faktisk litt slitsom ut.

Du har min fulle støtte. Jeg vet hvordan dette føles og i mitt tilfelle endte det med at jeg fikk vite om utroskap (å jada, flere ganger) fra min samboers side. Jeg er drit lei av at man skal være så "fri" og gjøre alt man kan for å slippe unna det "kjedelige" familielivet så fort man får anledning. Hvorfor pokker er man i et forhold da?

Du jobber like mye som mannen din ("ute"-arbeid, hjemmearbeid, omsorgen for barnet - som også krever myyye). Derfor burde det være en selvfølge at han også gjør bl.a. husarbeid som deg! Dere burde komme fram til en arbeidsfordeling, og det fortere enn svint. Det viktigste er uansett at HAN forstår dette. Du sier ingenting om hvor gammel dere er, eller hvor lenge dere har vært sammen... men tro meg, dette blir ikke bedre av seg selv.....

Mitt råd til deg er å ta dette opp med han, og GRUNDIG (før det er for sent og dreper allt det gode i samlivet deres)!

Lykke til!!!

Du ligger og tenker på hvem han snakker med og hva han gjør?!!? DER har du et problem. Du høres faktisk litt slitsom ut.

Hei.

Syntes ikke du høres slitsom ut i det hele tatt jeg, kan tenke meg hvordan det føles. Du er kanskje litt sjalu, men det er jo vanlig. Sjalusi er ikke frykten for å miste, men frykten for å dele han med andre.

Du får bare prøve så godt du kan å holde humøret, selv om det sikkert er vanskelig hvis du er høygravid i tillegg.

Du får ta deg noen skikkelig byturer med noen venninner når du er ferdig med svangerskapet, så kan han se hvordan det er:))

Han høres for øvrig ut som en ålreit kar, tror ikke du trenger å bekymre deg.

klem fra

Så lenge partneren din har den type jobb han har, må du regne med at det vil bli slik fremover, dessverre.

Det kan hende at det vil være et alternativ for dere om han fant en mer familievennlig jobb; men om du presser på mot en slik løsning - vurder om familieøkonomien tillater at hans inntekt går ned på et normalnivå (12-14000 etter skatt pr. måned).

Er det slik at han tjener godt, og dere er avhengige av hans inntekt for å klare dere - så er det noe dere må leve med inntil forholdene blir slik at han evt. kan se etter en mer familievennlig jobb.

Husk også at det for ham trolig er mindre festlig å jobbe så mye. Det å bli møtt med masse kritikk hjemme etter å ha vært nødt til å jobbe utrolig mye er forferdelig destruktivt i et forhold; slike signaler har svært ofte resultert i samlivsbrudd om det har foregått over tid.

Dette er ikke menst som kritikk - da jeg ikke vet den faktiske situasjon i deres forhold. Men de momenter jeg tar opp her - tenk over dem. Og forsøk å se saken fra hans side såvel som din egen.

Uansett - dere som par er nødt til å snakke mye om denne situasjonen - og trolig jobbe mye med å forstå de roller dere begge har i forholdet slik det fungerer/ikke fungerer pr. i dag. Samt å jobbe med hva dere må gjøre for å skape mer harmoni i deres samliv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...