Gå til innhold

gravid etter bruk av levonova

Anbefalte innlegg

soljenta1365380423

For en uke siden fikk jeg fjernet hormonspiralen Levonova, fordi min mann og jeg ønsker oss barn.Jeg har brukt Levonova i 6 år, og har vært veldig godt fornøyd med den, jeg mistet menstruasjonen, og har hatt veldig få plager i perioden. Det jeg lurer på er hvor lang tid jeg kan regne med at det går før jeg kan bli gravid? Jeg har også hørt at det er vanskeligere å bli gravid etter bruk av hormonspiral, og at det lettere kan oppstå komplikasjoner når en først er blitt gravid. Stemmer dette?... Nå når vi først har bestemt oss, har vi jo lyst at det skal skje fortest mulig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83091-gravid-etter-bruk-av-levonova/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan bli gravid så snart effekten på livmorslimhinnen er borte, og det går ikke mange dager før det skjer. Det er ikke vanskeligere å bli gravid etter at man har brukt hormonspiral, dte må du ha misoppfattet.

Se vedlagte informasjon:

Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene:

1 måned: 30%

2 måneder: 45%

3 måneder: 55%

6 måneder: 65%

1 år: 80%

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...