sprett Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hei! Jeg hadde en Missed Abortion i mai (var da 9 uker på vei) med påfølgende utskrapning. Etter dette fikk jeg ikke mensen tilbake og ble satt på Primolut etter ca 3 mnd uten mens. Hadde en mens og ble gravid på neste eggløsning. Dette endte i en SA i uke 5. Dette er nå 10 uker siden og jeg har heller ikke nå fått mensen tilbake!! Jeg har heller ikke hatt eggløsning (merker dette godt og sjekker temperatur). Hvorfor uteblir mensen etter en abort? Kan bruk av primolut ha en sammenheng med at man aborterer? Har lest litt om provera/Clomovid. Kan dette være et alternativ til Primolut for å få igang mensen - eller er det bedre å vente til naturen setter igang mensen selv? Ikke nok med at man er rimelig frustrert og lei seg over å miste 2 barn, er det også ille å ikke få prøve igjen fordi ikke eggløsning/mensen kommer tilbake! Anbefaler du fortsatt at man venter en mens før man blir gravid selv om det er såpass lenge siden aborten? Vi har et barn på 3 år fra før av, og hadde ingen problemer før det. Jeg er 31 år og sunn og frisk ellers. Tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83119-uteblitt-mens-etter-sa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Primolut og Provera er ikke behandling for barnløshet, men en test på livmorslimhinnens funksjon; om den har vært påvirket av østrogen. Er det tilfelle kommer det blødning. At du fikk eggløsning og aborterte etter primolut var nok en tilfeldighet. Jeg vil foreslå at du får en sjekk av dine hormoner og evt ultralyd av eggstokker og livmor. Clomivid brukes for å sette eggløsning i gang. Noen forbehandler med Provera for lettere å kunne styre behandlingen, men det er ikke nødvendig. Lykke til, med vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83119-uteblitt-mens-etter-sa/#findComment-449588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.