Gjest Daisy Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Nei, det er det faktisk ikke. Iflg. ordboka så betyr de ordene det samme! Men i praksis er det da forskjell på en som kan ha sex med jenter og en som blir forelsket i jenter. Kan ikke leve etter ordboka vet du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-447872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirko Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Men i praksis er det da forskjell på en som kan ha sex med jenter og en som blir forelsket i jenter. Kan ikke leve etter ordboka vet du. Kjærlighet(forelskelse) og sex er to forskjellige ting, fordi sexbehovet er det uavhengig av om man er forelsket eller ikke, selv om sexen gjerne blir bedre hvis man er forelsket. Selv om man føler kjærlighet til sin bestemor, er det ikke dermed sagt at man ønsker å ha sex med henne... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer bare litt! Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Så lenge du tenner på bare en av samme kjønn vil jeg anse deg som bifil, selv om du tenner på 2 mill av det motsatte kjønn. Spiller ingen rolle om du du bare fantaserer om det. For egen del gjør bare drømmer om sex med det samme kjønn meg kvalm, nettopp fordi jeg er helt hetero. Det gjør ikke meg noe om du tenner på eget kjønn eller begge kjønn, men da må du stå for legningen din, og ikke kalle deg heterofil. Man blir bare så lei av folk som kaller seg hetero når de ikke er det. Da får man heller komme seg til psykolog, hvis man ikke takler virkeligheten. Innlegget mitt var ikke et utlegg om hva jeg er, så er det sagt... Om jeg er hetero, bi eller lesbisk har ingenting med saken å gjøre. Jeg er for å ha et åpent sinn, og treffer jeg en kvinne som tenner meg så ser jeg ikke bort i fra at jeg kjører linja helt ut. Men det har altså ikke skjedd til dags dato. Syns at det blir for enkelt å si at bare ved å fantasere om en av samme kjønn gjør en til en homofil eller lesbisk person. Hvis så er tilfelle så tror jeg ikke at de heterofile er i flertall her i landet, og langt der i fra. Om man tar seg en øl, eller fantaserer om å ta seg en så er det ikke dermed sagt at man er alkoholiker. Eller... Kan komme med drøssevis av liknende eksempler... Men det er vel bare den seksuellelegninga det gjelder... Hva om man har sex med en av det samme kjønn og finner ut at det slettes ikke var no bra og at det ikke gav noen tenning i det hele tatt. Hva er man da? Enn de som har tatt sitt standpunkt som homofile og lesbiske, som har hatt sex med noen av det motsatte kjønn...hva blir de...får de lov til å kalle seg for homofile og lesbiske? Eller skal de betegnes som bifile? Synes ikke teorien din holder helt stikk, jeg. Og om du blir kvalm av homofili så burde du ikke la det farge av på definisjonene dine! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mie21 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Tror heller det har med å gjøre at kvinner ikke har de egenskapene en mann har. Man kan fint skille mellom sex liv og sosialt liv. Til Pirko! Jeg vet ikke om du skrev dette innlegget fordi du så det innlegget jeg skrev her forleden?! ..Men uansett.. For min del kan du tro hva du vil.. Jeg har selv hatt jentesex, og synes det er deilig.. Men mange er kanskje litt mer liberale enn deg? Jeg er verken lesbisk eller bifil.. Og kunne aldri tenkt meg et forhold til en annen jente. Og det har ingenting med redsel for samfunnets holdninger, eller mine egne ønsker angående familie stiftelse og gjøre.. Og er jeg i et forhold til en mann, så lengter jeg ikke etter sex med en jente.. For min del handler det om å utforske mine seksuelle lyster.. For jeg kan tenne på en jente, men ikke ytre noen ønsker om noe mer! Og det er en liten forskjell når det kommer til jenter og gutter.. Og det er forskjell på seksuell nytelse, og samliv.. Det er noe helt annet for meg å ha sex med min kjæreste, enn det har vært de gangene jeg har hatt jentesex.. Det handler ikke da om trygghet og nytelse på det nivået, men mer om spenning, utforskelse.. Jeg kommer nok ikke til å gjøre dette når jeg er 40 år.. Men nå er jeg ung, nysjerrig på livet, og JA, jeg har sex med jenter og gutter,, FOR jeg er trygg på meg selv, vet hva jeg står for, tør stole på meg selv, prøve mine grenser og utvikle meg selv på mine måter.. MEN at jeg er hetrofil, DET har jeg visst siden jeg var i stand til å forstå det.. SÅ, ikke døm andre for at de våger å leve ut sine drømmer, og ikke sett alle i bås.. Det er litt for sneversynt i snart år 2003!! Ikke vondt ment, men følte jeg måtte komme med et innspill.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Snakk om å sette folk i bås, da. Om jeg tenner på menn..da må jeg vel være hetero. Hvis jeg tenner på kvinner er jeg lesbisk. Om jeg tenner på både menn og kvinner så er jeg bifil. Er det slik å forstå? Hva hvis jeg tenner på mange menn og en kvinne? Er jeg bifil da? Er jeg bifil bare hvis jeg gjennomfører det, eller gjør selve tenninga meg bifil? Etter min mening (og nå terger jeg sikkert en mange...) så er det bare de mest homofobe som kommer med slike uttalelser som du kommer med. Og etter min mening er homofobien et produkt av redselen for å leve ut sine lyster.... Ingen av de mennene jeg har truffet som er sikre på seg selv og sin seksualitet har vært homofobe...tro hvorfor... ...tror de har litt lyst på litt av samme sorten som de selv har... Hva er galt med å sette navn på folks seksuelle preferanser? Tenner du på både menn og kvinner er du bifil, tenner du bare på det motsatte kjønn er du homofil. Så enkelt er det. Det virker heller som om du er homofob. De fleste jenter (og gutter omvendt) som tenner på jenter og ikke vil definere seg selv som bifile er mer homofobe enn de som innrømmer sin bifile legning. Ee man homofob fordi man definerer de som tenner på en av samme kjønn som bifil? Snakk om å sette folk å bås. Og i tillegg å antyde at disse såkalte homofobe selv er bifile eller homofile blir for dumt og en mye verre båssetting enn du anklager andre for å gjøre. Slike innlegg er bare for dumme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Kjærlighet(forelskelse) og sex er to forskjellige ting, fordi sexbehovet er det uavhengig av om man er forelsket eller ikke, selv om sexen gjerne blir bedre hvis man er forelsket. Selv om man føler kjærlighet til sin bestemor, er det ikke dermed sagt at man ønsker å ha sex med henne... Det er vel en annen kjærlighet man har ovenfor sin bestemor enn det en snakker om her. Jeg er ikke bifil selv om jeg elsker min bestefar. Eller min far. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hva er galt med å sette navn på folks seksuelle preferanser? Tenner du på både menn og kvinner er du bifil, tenner du bare på det motsatte kjønn er du homofil. Så enkelt er det. Det virker heller som om du er homofob. De fleste jenter (og gutter omvendt) som tenner på jenter og ikke vil definere seg selv som bifile er mer homofobe enn de som innrømmer sin bifile legning. Ee man homofob fordi man definerer de som tenner på en av samme kjønn som bifil? Snakk om å sette folk å bås. Og i tillegg å antyde at disse såkalte homofobe selv er bifile eller homofile blir for dumt og en mye verre båssetting enn du anklager andre for å gjøre. Slike innlegg er bare for dumme. Ehhhh.....ble ikke det -litt- feil : "Tenner du på både menn og kvinner er du bifil, tenner du bare på det motsatte kjønn er du homofil. Så enkelt er det." Er ikke homofil da !! Men , jenter som kunne tenke / tenne på å ha sex med ei annen jente , er ikke nødvendigvis bifil ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Til Pirko! Jeg vet ikke om du skrev dette innlegget fordi du så det innlegget jeg skrev her forleden?! ..Men uansett.. For min del kan du tro hva du vil.. Jeg har selv hatt jentesex, og synes det er deilig.. Men mange er kanskje litt mer liberale enn deg? Jeg er verken lesbisk eller bifil.. Og kunne aldri tenkt meg et forhold til en annen jente. Og det har ingenting med redsel for samfunnets holdninger, eller mine egne ønsker angående familie stiftelse og gjøre.. Og er jeg i et forhold til en mann, så lengter jeg ikke etter sex med en jente.. For min del handler det om å utforske mine seksuelle lyster.. For jeg kan tenne på en jente, men ikke ytre noen ønsker om noe mer! Og det er en liten forskjell når det kommer til jenter og gutter.. Og det er forskjell på seksuell nytelse, og samliv.. Det er noe helt annet for meg å ha sex med min kjæreste, enn det har vært de gangene jeg har hatt jentesex.. Det handler ikke da om trygghet og nytelse på det nivået, men mer om spenning, utforskelse.. Jeg kommer nok ikke til å gjøre dette når jeg er 40 år.. Men nå er jeg ung, nysjerrig på livet, og JA, jeg har sex med jenter og gutter,, FOR jeg er trygg på meg selv, vet hva jeg står for, tør stole på meg selv, prøve mine grenser og utvikle meg selv på mine måter.. MEN at jeg er hetrofil, DET har jeg visst siden jeg var i stand til å forstå det.. SÅ, ikke døm andre for at de våger å leve ut sine drømmer, og ikke sett alle i bås.. Det er litt for sneversynt i snart år 2003!! Ikke vondt ment, men følte jeg måtte komme med et innspill.. Du er med andre ord biseksuell? Da du liker sex med begge kjønn. Dette er ikke å sette folk i bås. Bare å sette en betegnelse på dine seksuelle preferanser. Skal vi slutte å definere folk fordi vi da setter dem i bås? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ehhhh.....ble ikke det -litt- feil : "Tenner du på både menn og kvinner er du bifil, tenner du bare på det motsatte kjønn er du homofil. Så enkelt er det." Er ikke homofil da !! Men , jenter som kunne tenke / tenne på å ha sex med ei annen jente , er ikke nødvendigvis bifil ! Gikk litt for der :-) Tenner du bare på de av SAMME kjønn er du homofil. Sånn skulle det være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Gikk litt for der :-) Tenner du bare på de av SAMME kjønn er du homofil. Sånn skulle det være. Begynte bare å lure litt *s* .... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest QuePasta Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Til Pirko! Jeg vet ikke om du skrev dette innlegget fordi du så det innlegget jeg skrev her forleden?! ..Men uansett.. For min del kan du tro hva du vil.. Jeg har selv hatt jentesex, og synes det er deilig.. Men mange er kanskje litt mer liberale enn deg? Jeg er verken lesbisk eller bifil.. Og kunne aldri tenkt meg et forhold til en annen jente. Og det har ingenting med redsel for samfunnets holdninger, eller mine egne ønsker angående familie stiftelse og gjøre.. Og er jeg i et forhold til en mann, så lengter jeg ikke etter sex med en jente.. For min del handler det om å utforske mine seksuelle lyster.. For jeg kan tenne på en jente, men ikke ytre noen ønsker om noe mer! Og det er en liten forskjell når det kommer til jenter og gutter.. Og det er forskjell på seksuell nytelse, og samliv.. Det er noe helt annet for meg å ha sex med min kjæreste, enn det har vært de gangene jeg har hatt jentesex.. Det handler ikke da om trygghet og nytelse på det nivået, men mer om spenning, utforskelse.. Jeg kommer nok ikke til å gjøre dette når jeg er 40 år.. Men nå er jeg ung, nysjerrig på livet, og JA, jeg har sex med jenter og gutter,, FOR jeg er trygg på meg selv, vet hva jeg står for, tør stole på meg selv, prøve mine grenser og utvikle meg selv på mine måter.. MEN at jeg er hetrofil, DET har jeg visst siden jeg var i stand til å forstå det.. SÅ, ikke døm andre for at de våger å leve ut sine drømmer, og ikke sett alle i bås.. Det er litt for sneversynt i snart år 2003!! Ikke vondt ment, men følte jeg måtte komme med et innspill.. Så du har hatt jentesex, syntes det var deilig, men er hverken lesbisk eller bifil? Det går pr. definisjon ikke an, det! Det blir litt som å si at man har hatt samleie 3 ganger men fortsatt er jomfru... Er du virkelig så homofob at du ikke tør vedstå deg "bifil"-merkelappen? Jeg trodde det var kult å være bifil nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
munin Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg tror det er forskjell på å være biseksuell og bifil. Hvis du er bifil vil du kunne dekke alle dine behov for nærhet og fortrolighet med en fra samme kjønn. Dersom du er biseksuell vil du kunne ha sex med en av samme kjønn, men ikke få dekket alle dine behov. Om man er heterofil når man er biseksuell er vel mer en definisjonssak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Svært viktig tema Definitivt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 .....frilynte, og nysgjerrige på hvordan det "myke kjønn" smaker og kjennes. Nemlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirko Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Til Pirko! Jeg vet ikke om du skrev dette innlegget fordi du så det innlegget jeg skrev her forleden?! ..Men uansett.. For min del kan du tro hva du vil.. Jeg har selv hatt jentesex, og synes det er deilig.. Men mange er kanskje litt mer liberale enn deg? Jeg er verken lesbisk eller bifil.. Og kunne aldri tenkt meg et forhold til en annen jente. Og det har ingenting med redsel for samfunnets holdninger, eller mine egne ønsker angående familie stiftelse og gjøre.. Og er jeg i et forhold til en mann, så lengter jeg ikke etter sex med en jente.. For min del handler det om å utforske mine seksuelle lyster.. For jeg kan tenne på en jente, men ikke ytre noen ønsker om noe mer! Og det er en liten forskjell når det kommer til jenter og gutter.. Og det er forskjell på seksuell nytelse, og samliv.. Det er noe helt annet for meg å ha sex med min kjæreste, enn det har vært de gangene jeg har hatt jentesex.. Det handler ikke da om trygghet og nytelse på det nivået, men mer om spenning, utforskelse.. Jeg kommer nok ikke til å gjøre dette når jeg er 40 år.. Men nå er jeg ung, nysjerrig på livet, og JA, jeg har sex med jenter og gutter,, FOR jeg er trygg på meg selv, vet hva jeg står for, tør stole på meg selv, prøve mine grenser og utvikle meg selv på mine måter.. MEN at jeg er hetrofil, DET har jeg visst siden jeg var i stand til å forstå det.. SÅ, ikke døm andre for at de våger å leve ut sine drømmer, og ikke sett alle i bås.. Det er litt for sneversynt i snart år 2003!! Ikke vondt ment, men følte jeg måtte komme med et innspill.. Dette du sier blir det samme som om en person går å spiser sjokolade hver dag, samtidig som han sier han ikke liker sjokolade. Altså det faller på sin egen urimelighet. Er man hetero, vil man synes at sex med det motsatte kjønn er kvalmenenes, og derfor heller ikke ha lyst på det i fantasiene engang. For alt jeg vet kan du være mere hetero enn lesbisk..f.eks 90/10, men likvel kan det ikke kalles annet enn å være bifil. Hetero er man kun hvis man har seksuell dragning mot det motsatte kjønn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-448886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melankolsk Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ja, du driter vel egentlig i klassifiseringen du som var åpen for trekant med to gutter og en jente. *venter på innbydelse* Hm? Mich? Det måtte ha vært etter et dårlig nachspiel. Àpropos nachspiel, mange av de på Seilet om dagen..Kvelden.. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-449127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hm? Mich? Det måtte ha vært etter et dårlig nachspiel. Àpropos nachspiel, mange av de på Seilet om dagen..Kvelden.. mvh Drikker du på mandager også nå, mel? *rister på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-449156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melankolsk Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Drikker du på mandager også nå, mel? *rister på hodet* Nei. Ikke nå da vet du. Hm, kanskje ikke en dum idè allikavel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-449164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Nei. Ikke nå da vet du. Hm, kanskje ikke en dum idè allikavel. Så du hadde glemt det med trekanten? Jaja, synd for deg det da..*flire* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-449186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mie21 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Du er med andre ord biseksuell? Da du liker sex med begge kjønn. Dette er ikke å sette folk i bås. Bare å sette en betegnelse på dine seksuelle preferanser. Skal vi slutte å definere folk fordi vi da setter dem i bås? Hei igjen.. For å få det på det rene, jeg er ikke redd for å innrømme at jeg har hatt jentesex, men jeg går ikke å skryter av det fordi det er inn.. For MIN del har jeg bare prøvd noe jeg har vært nysjerrig på lenge.. Mange av mine venniner har også lyst, men tør det ikke! Og det var faktisk en av mine beste venniner jeg hadde det med.. Hun er i et forhold til en gutt, men han gikk med på det, da det var en fantasi hun gjerne ville prøve ut.. Men det er en stor forskjell på seksualitet og samliv.. Du er veldig bastant i dine meninger, og det kommer nok aldri til å bli en enighet rundt dette temaet uansett.. Jeg forelsker meg ikke i jenter, men jeg hadde en seksuell fantasi rundt dette, som jeg gjerne ville prøve ut! Og det er faktisk en vesentlig forskjell angående jenter og gutter! Det var helt utelukket for min eks-kjæreste å ha seksuell omgang med en annen gutt, men at jeg vil prøve sex med en jente hadde han ingen problemer med å forstå.. Men det er selvsagt han da.. Alfa omega, jeg taler for meg, noe annet kan jeg ikke uttale meg om.. Og hvis det tilfredstiller deg, så kall meg bifil.. Så blir du nok fornøyd.. For så lenge jeg vet hva jeg selv står for, betyr det egentlig ikke noe særlig hva andre måtte mene om det.. For jeg kaller meg eventyrlysten, nysjerrig og hetrofil! No hard feelings.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83144-jenter-som-kunne-tenkt-seg-jentesex-er/page/2/#findComment-449207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.