Gå til innhold

Hva er mest fornuftig?

Anbefalte innlegg

Gjest thoughtful

..egentligvet jeg svaret, men likevel..

Har vært sammen med min samboer i ca 3 år og er veldig glad i ham. Han er en kjernekar, men forholdet er ikke alltid harmonisk. Jeg vet heller ikke om han er den rette. Disse tankene har jeg hatt de siste 7-8 mnd.

For ca 5 mnd siden traff jeg en fyr gjennom en felles venn.

Jeg likte ham litt mer enn normalt, men sa det naturligvis ikke til ham eller gjorde noe med det. Han var dessuten gift.

Noen uker senere møttes vi igjen og denne gangen ble det litt flørting. Han sa at han likte meg, men at han ikke hadde samvittighet til å gjøre noe med det. Han sa han hadde visst om meg lenge, men at han ikke ville forelske seg. Jeg fortalte ham også at jeg er opptatt. Vi pratet og lo masse og hadde kjempefin kjemi.

Etter denne kvelden har jeg sett ham en god del ganger fordi vi har felles venner og vanker på de samme stedene.

Vi har knapt snakket sammen. Det er litt anstrengt mellom oss, men vi sender hverandre blikk og denslags.

I helgen fikk jeg vite av en venn at det er slutt med kona hans. Hun har visstnok hatt en affære i flere mnd. Han er lei seg, men fast bestemt på å klare seg gjennom det.

Da jeg fikk høre dette, merket jeg at jeg tenkte "kanskje det er håp for oss". Det er jo helt sykt å tenke slik. For det første er jeg samboer og for den andre har han en sørgeprosses foran seg.

Problemet er at jeg liker ham altfor godt, og det er ikke bra for meg.

Samtidig vet jeg ikke om forholdet til sambo er så bra at det kan vare. Jeg er 30 og føler jeg må bestemme meg snart.

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal sortere tankene mine?

Bør jeg snakke med denne personen og fortelle ham hva jeg føler, eller skal jeg fortsette å begrense meg til "hei" og "hadet"?

Fint hvis noen vil dele sine tanker. Jeg har ikke vært i denne situasjonen før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83272-hva-er-mest-fornuftig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må rydde opp i ditt eget forhold uavhengig av den andre personen.

Du sier at forholdet ikke er harmonisk. Hvis den nye personen ikke hadde dukket opp i livet ditt -hva hadde du da gjort?

Levd i et middelmådig samboerskap resten av livet pga tryggheten, jobbet for å få det bedre med samboeren din eller tror du det ville blitt slutt uansett?

Hvis du synes det ikke er harmonisk fordi du nå er betatt av en annen er det normalt. Sammenligner man med noen andre virker det man har fort kjedelig og det andre spennende og perfekt.

Det vil bli en ny kjedelig hverdag med småkrangling også med en ny partner. Det er alltid rosenrødt en begrenset periode..:-)

Du gir imidlertid uttrykk for at du har hatt bange anelser om forholdet deres mange måneder, og jeg vil råde deg til å ta det opp til vurdering. Hva er rettferdig overfor din samboer hvis du ikke går helhjertet inn for forholdet?

Jeg vil ikke si at man ikke skal treffe en ny person mens man er i et forhold -det skjer og følelser er vanskelige å kontrollere.

Jeg mener bare at du får ta en ting om gangen og ikke "safe" ved å legge inn aksjer hos denne nye personen før du event gjør det slutt med samboeren.

Er det den store kjærligheten så vil det bli dere etterhvert:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83272-hva-er-mest-fornuftig/#findComment-448508
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...