Gå til innhold

"One night stands"

Anbefalte innlegg

Vi jenter er nok blir mer bevisst og frigjort når det gjelde sex. Jenter har ONS akkurat som gutter. Kanskje ikke like mye vel og merke, det er nok litt gamle holdninger igjen ang hvor mange partnere en jente "bør" ha for ikke være "lett på tråden".

Veldig synd, for mange jenter trenger absolutt å få selvtillit og erfaring på det seksuelle området. Hvorfor er kvinner på sin seksuelle topp når de er over 30? Fordi det tar 10-15 år å bli trygg på seg selv, tørre å si hva man ønsker og vil (og hva man ikke vil!) og åpne seg seksuelt.

Hva mener du med "ansvar for sine handlinger"? Prevensjon? Tror nok det slurves en del med det ja, desverre.

Ja, ofte legger jenter mer i det enn et ONS, selv om det var avtalen når de går fra utestedet. Mange venter på å bli oppringt, selv om de ikke vet om de er interessert. Men det oppstår ofte noe hos jenter når de har sex -det åpner opp noen følelser.Så du kan si at følelser kommer nok fortere hos jenter.

Det gjelder imidlertid ikke alle, men det er forbausende mange som venter mer av et ONS enn det de egentlig vet at det er.

Jenter kan nok takle ONS bedre enn elskerforhold. Det er enda vanskeligere å holde følelser unna når det gjentar seg. De færreste av de jeg kjenner ville ha taklet det over lengere tid.

:-)

Har ikke jenter ONS like ofte som gutta?

Antyder du da at gutter i større grad har ONS med andre gutter? For i heteroseksuelle ONS der et par er innvolvert så må det nødvendigvis være like mange gutter som jenter innvolvert.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

15

• tigertrollet

12

• Tornerose

3

• wywh

3

Mest aktive i denne tråden

Har ikke jenter ONS like ofte som gutta?

Antyder du da at gutter i større grad har ONS med andre gutter? For i heteroseksuelle ONS der et par er innvolvert så må det nødvendigvis være like mange gutter som jenter innvolvert.

"Har ikke jenter ONS like ofte som gutta?"

Nei, ikke i antall. Det tviler jeg på. Og her snakker jeg om antall ONS pr person -ikke med hvem.. som du sikkert egentlig skjønte..

Jeg er overbevist om at antall seksualpartnere fremdeles er høyere i den mannlige delen av befolkningen. Siste tallfakta jeg hørte var hhv 15 mot 8 tror jeg:)

Grunnen er nok mest sannsynlig ONS og ikke at menn har så mange flere seriøse forhold enn jenter:)

"Har ikke jenter ONS like ofte som gutta?"

Nei, ikke i antall. Det tviler jeg på. Og her snakker jeg om antall ONS pr person -ikke med hvem.. som du sikkert egentlig skjønte..

Jeg er overbevist om at antall seksualpartnere fremdeles er høyere i den mannlige delen av befolkningen. Siste tallfakta jeg hørte var hhv 15 mot 8 tror jeg:)

Grunnen er nok mest sannsynlig ONS og ikke at menn har så mange flere seriøse forhold enn jenter:)

"Grunnen er nok mest sannsynlig ONS og ikke at menn har så mange flere seriøse forhold enn jenter:)"

Jeg er ikke enig.

Jeg tror heller grunnen ligger i at jenter ofte etablerer seg langt tidligere enn gutter.

Min erfaring er at single jenter knuller mer rundt enn single gutter. Ikke fordi de er lettere på tråden enn oss, men fordi de KAN. Jenter kan ALLTID knulle om hun vil.

Det gjelder ikke alltid gutter. Vi må jobbe litt mer for å få sexen.

Selvfølgelig er ONS akseptabelt i vårt samfunn. Jeg synes alle kan gjøre som man vil og ønsker.Jeg har ikke ONS fordi ONS stort sett er lik dårlig fyllesex.

Tar man ansvar for handlingene sine? Hva mener du? Man tar ansvar så lenge man bruker kondom, ingen uønsket graviditet eller kjønnssykdommer.

Dersom jeg mot formodning skulle ha ONS igjen hadde det vært med en fyr jeg ikke var interessert i å møte igjen. Tidligere erfaringer tilsier at jeg ikke liker fyren etterpå. Dersom det er noen jeg liker vil jeg gjerne bli kjent med ham først.

Tror faktisk ikke menn og kvinner tenker så forskjellig.

ONS er verken umoralsk eller farlig etter min mening bare man tar sine forholdsregler.

Gjest Julebordskosern

Selvfølgelig er ONS akseptabelt i vårt samfunn. Jeg synes alle kan gjøre som man vil og ønsker.Jeg har ikke ONS fordi ONS stort sett er lik dårlig fyllesex.

Tar man ansvar for handlingene sine? Hva mener du? Man tar ansvar så lenge man bruker kondom, ingen uønsket graviditet eller kjønnssykdommer.

Dersom jeg mot formodning skulle ha ONS igjen hadde det vært med en fyr jeg ikke var interessert i å møte igjen. Tidligere erfaringer tilsier at jeg ikke liker fyren etterpå. Dersom det er noen jeg liker vil jeg gjerne bli kjent med ham først.

Tror faktisk ikke menn og kvinner tenker så forskjellig.

ONS er verken umoralsk eller farlig etter min mening bare man tar sine forholdsregler.

Enig med deg, et ONS er sundt for allesnne mennesker som ikke tar skade av det og er psykisk på topp

"Grunnen er nok mest sannsynlig ONS og ikke at menn har så mange flere seriøse forhold enn jenter:)"

Jeg er ikke enig.

Jeg tror heller grunnen ligger i at jenter ofte etablerer seg langt tidligere enn gutter.

Min erfaring er at single jenter knuller mer rundt enn single gutter. Ikke fordi de er lettere på tråden enn oss, men fordi de KAN. Jenter kan ALLTID knulle om hun vil.

Jeg tviler på at gutter må jobbe mer for å få seg noe. Enten så vil jentene ha sex med en fyr eller så vil de ikke. Man har jo ikke sex med alle som tilbyr seg :-)

Annonse

Jeg er ikke enig.

"Jeg tror heller grunnen ligger i at jenter ofte etablerer seg langt tidligere enn gutter."

Ja, det er nok også en grunn:)

"Min erfaring er at single jenter knuller mer rundt enn single gutter. Ikke fordi de er lettere på tråden enn oss, men fordi de KAN. Jenter kan ALLTID knulle om hun vil."

Du har en lei tendens til ALLTID å generalisere. En vesentlig forskjell på gutter og jenter: VI KAN SI NEI TIL ET KNULL!!!!

Den teorien din om at jenter knuller mer enn gutter kjenner jeg meg ikke igjen i -av de jenter jeg kjenner til.

Jeg er av samme oppfatning som deg. Grunnen er vel for det første risikoen ved å være sammen med en fremmed på den måten. Da tenker jeg ikke minst på kjønnssykdommer, men også på hva man utsetter seg for av farer ellers ved å være alene med en man ikke kjenner.

Naturlig nok er det vel vi jenter som tenker mest på farene, i og med at vi er mer sårbare fysisk.

Moralsk synes jeg heller ikke noe om det, fordi jeg mener at sex skal være en naturlig konsekvens av et nært og godt kjærlighetsforhold. (Hørte jeg noen brekke seg.....?)

Vi jenter er nok blir mer bevisst og frigjort når det gjelde sex. Jenter har ONS akkurat som gutter. Kanskje ikke like mye vel og merke, det er nok litt gamle holdninger igjen ang hvor mange partnere en jente "bør" ha for ikke være "lett på tråden".

Veldig synd, for mange jenter trenger absolutt å få selvtillit og erfaring på det seksuelle området. Hvorfor er kvinner på sin seksuelle topp når de er over 30? Fordi det tar 10-15 år å bli trygg på seg selv, tørre å si hva man ønsker og vil (og hva man ikke vil!) og åpne seg seksuelt.

Hva mener du med "ansvar for sine handlinger"? Prevensjon? Tror nok det slurves en del med det ja, desverre.

Ja, ofte legger jenter mer i det enn et ONS, selv om det var avtalen når de går fra utestedet. Mange venter på å bli oppringt, selv om de ikke vet om de er interessert. Men det oppstår ofte noe hos jenter når de har sex -det åpner opp noen følelser.Så du kan si at følelser kommer nok fortere hos jenter.

Det gjelder imidlertid ikke alle, men det er forbausende mange som venter mer av et ONS enn det de egentlig vet at det er.

Jenter kan nok takle ONS bedre enn elskerforhold. Det er enda vanskeligere å holde følelser unna når det gjentar seg. De færreste av de jeg kjenner ville ha taklet det over lengere tid.

:-)

Skjønner ikke helt hvordan jenter skal få mer selvtillit i forhold til sex ved å ha ONS....? Ja, det tar gjerne noen år å bli trygg på sex, men min erfaring er at den tryggheten og den selvtilliten opparbeider man seg ved å ha en fast partner som man er 100% trygg på - ikke tilfeldige elskere etter en natt på byen!

Voksne, frie mennesker må få håndtere sine drifter slik de selv vil, gjerne gjennom ons. Et ons står ikke i motsetning til det å ta ansvar for handlingene sine, eller uttrykt slik: Å ha ons er ikke uforenlig med å være et moralsk individ. Et ons forplikter ikke når det gjelder å ringe igjen el.l.

Det greieste er vel at enhver og især passer på sitt, noen praktiserer ons, andre venter til kjærligheten kommer. Ingen problemer, vel?

Skjønner ikke helt hvordan jenter skal få mer selvtillit i forhold til sex ved å ha ONS....? Ja, det tar gjerne noen år å bli trygg på sex, men min erfaring er at den tryggheten og den selvtilliten opparbeider man seg ved å ha en fast partner som man er 100% trygg på - ikke tilfeldige elskere etter en natt på byen!

Jeg mener ikke _bare_ ONS da, men lange forhold er heller ikke garantert god sex og trygghet -det kommer jo an på partner og kommunikasjon.

Mange må imidlertid ha sex over tid med en person for å kunne slippe seg løs -enig med deg der:)

Men jeg mener at flere partnere kan gjøre at jenter blir seksuelt mer sikre fordi man får bredere erfaring og kanskje det hjelper på selvtilliten. Ingen er jo like.

For single er ONS ofte et alternativ for å utvikle seg seksuelt -og det går fint an det, hvis man ønsker det og ikke har et forhold.

Et elskerforhold er også et alternativ for single som ikke ønsker kjæreste da man får både tryggheten og spenningen, men det er ikke alle som takler det over tid:)

Det er jo mange som er ufrivillige eller frivillige single -de må kunne utvikle seg seksuelt de også, hvis de ønsker:)

"Jeg tror heller grunnen ligger i at jenter ofte etablerer seg langt tidligere enn gutter."

"Min erfaring er at single jenter knuller mer rundt enn single gutter. Ikke fordi de er lettere på tråden enn oss, men fordi de KAN. Jenter kan ALLTID knulle om hun vil."

Du har en lei tendens til ALLTID å generalisere. En vesentlig forskjell på gutter og jenter: VI KAN SI NEI TIL ET KNULL!!!!

Den teorien din om at jenter knuller mer enn gutter kjenner jeg meg ikke igjen i -av de jenter jeg kjenner til.

Trollet,

for hvert heterosexuelt knull finnes det en mann og en dame.

Antall knull fordelt på mannfolk blir da likt antall knull fordelt på kvinnfolk. Det betyr at i snitt har damer knulla like mye som gutta.

Dersom gutter har hatt fler sexualpartnere i snitt en jenter så betyr det at det er mer guttehomsesex ute å går enn det er lesbesex.

Trollet,

Antall knull fordelt på mannfolk blir da likt antall knull fordelt på kvinnfolk. Det betyr at i snitt har damer knulla like mye som gutta.

Dersom gutter har hatt fler sexualpartnere i snitt en jenter så betyr det at det er mer guttehomsesex ute å går enn det er lesbesex.

Hvem sier at alle guttene har ONS med _forskjellige_ jenter?

Annonse

Hvem sier at alle guttene har ONS med _forskjellige_ jenter?

Et enkelt eksempel:

I verden finnes det like mange gutter som jenter. En gutt har ligget med alle jentene.

I snitt har gutta hatt like mange sexualpartnere som jentene har hatt.

Men om nå to gutter har sex så vil snittet øke, nå har gutta hatt mer sex i snitt en jentene.

Gjest one-night

Voksne, frie mennesker må få håndtere sine drifter slik de selv vil, gjerne gjennom ons. Et ons står ikke i motsetning til det å ta ansvar for handlingene sine, eller uttrykt slik: Å ha ons er ikke uforenlig med å være et moralsk individ. Et ons forplikter ikke når det gjelder å ringe igjen el.l.

Det greieste er vel at enhver og især passer på sitt, noen praktiserer ons, andre venter til kjærligheten kommer. Ingen problemer, vel?

Kjempebra at litt flere saklig svar kunne få del i denne debatten.

Jeg skjønner veldig godt poengene til dere som er for ONS, men jeg skjønner også poengene til dere som er for fordi det ikke alltid blir så enkelt i ettertid. Men det er som en annen her sier at det er jentene som får(som oftest)konsekvensene. Da er det ikke rart at de fleste mennene her inne er for (fordi de ikke føler ansvaret eller følelesene på kroppen) og noen fler kvinner er mot.

Det er forskjeller på kjønnene og det har ingenting med at "menn liker sex bedre enn kvinner" å gjøre. Det har med følelser , ansvar, tillit, omsorg o.l å gjøre.

Trollet,

Vi snakker om personer her og jeg har f.eks. neppe knullet like mange som det du har. Burde vi ha knullet like mange???

Du kan ikke si at vi knuller like mye bare fordi vi er hetero (vaffal jeg..)!

Du har knullet noen jenter og jeg har knullet noen gutter. Ingen av de har sannsynligvis knullet hverandre.

Skal jeg surre mer eller er du mer forvirret nå enn før?

Jeg har forlengst prøvd å banke inn i nøtta di det som er helt logisk;)

Bare en liten tilleggskommentar:

ONS gjør ofte noe med personer over tid. Man blir fort kyniske og desillusjonert hvis det pågår over tid. Dette gjelder spesielt om man _egentlig_ er ute etter en kjæreste. ONS bør man unngå da.

Jeg kjenner mange som holder på sånn..blir kjent med en mann, knuller han alt for tidlig (første kvelden særlig..) og sitter igjen med et tomrom.

Jenter går jo ofte på byen for å se etter en kjæreste og gutter etter et knull -er det rart det blir misforståelser? :-)

Men det er synd, for man har jo behov som singel også! Hvis man er innstillt på det kan både ONS og elskerforhold fungere, men det er svært individuelt.

Jeg har en skuffe full av leketøy, men det kan jo aldri erstatte ekte vare. Men det døyver det verste suget;)

så har du ei sinna bikkje også, må ikke glemme den, og så lenge den puster må du ha myyyyye leketøy tilgjengelig...

"Du har en lei tendens til ALLTID å generalisere. En vesentlig forskjell på gutter og jenter: VI KAN SI NEI TIL ET KNULL!!!!"

Nå er det du som generaliserer med å si at dere kan si nei til ett knull. Akkurat som vi ikke kan det :)

Men nå er det for øvrig noe i det...:)

"Den teorien din om at jenter knuller mer enn gutter kjenner jeg meg ikke igjen i -av de jenter jeg kjenner til."

Det er min teori, men har ikke påstått at den er videre holdbar :)

Jeg vet likevel at gutter, selv om de er kjekke, kan ha problemer med å få med seg damer hjem fra byen en kveld (om man ser bortifra slugger), og derfor blir det ikke så mange ONS på dem.

Jenter derimot, de har ofte ikke dette problemet. De kan dra med kjekker gutter hjem når de vil!

"Du har en lei tendens til ALLTID å generalisere. En vesentlig forskjell på gutter og jenter: VI KAN SI NEI TIL ET KNULL!!!!"

Nå er det du som generaliserer med å si at dere kan si nei til ett knull. Akkurat som vi ikke kan det :)

Men nå er det for øvrig noe i det...:)

"Den teorien din om at jenter knuller mer enn gutter kjenner jeg meg ikke igjen i -av de jenter jeg kjenner til."

Det er min teori, men har ikke påstått at den er videre holdbar :)

Jeg vet likevel at gutter, selv om de er kjekke, kan ha problemer med å få med seg damer hjem fra byen en kveld (om man ser bortifra slugger), og derfor blir det ikke så mange ONS på dem.

Jenter derimot, de har ofte ikke dette problemet. De kan dra med kjekker gutter hjem når de vil!

"Det er min teori, men har ikke påstått at den er videre holdbar :)"

Hehe, den uttalelsen skal jeg minne deg på ved neste generaliserings-uttalelse:)

Og nei, jenter får ikke med seg hjem alle "kjekke" de kunne ønske. Det er ikke så enkelt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...