Gå til innhold

"One night stands"

Anbefalte innlegg

"Det er min teori, men har ikke påstått at den er videre holdbar :)"

Hehe, den uttalelsen skal jeg minne deg på ved neste generaliserings-uttalelse:)

Og nei, jenter får ikke med seg hjem alle "kjekke" de kunne ønske. Det er ikke så enkelt:)

Nei, dere får ikke med dere hjem alle dere vil, men dere får med dere en kjekk en hjem, uansett.

Det ekke noe mas. Jeg vet hvor enkle vi gutta er.

10 på 3 så tar vi alt!

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

15

• tigertrollet

12

• Tornerose

3

• wywh

3

Mest aktive i denne tråden

Nei, dere får ikke med dere hjem alle dere vil, men dere får med dere en kjekk en hjem, uansett.

Det ekke noe mas. Jeg vet hvor enkle vi gutta er.

10 på 3 så tar vi alt!

Nei, men man drar da ikke med seg hjem en person man ikke liker utseendet på!

Det sier mer om dere gutter enn oss jenter siden dere synes å tenke "et hull er et hull"...

:-)

Nei, men man drar da ikke med seg hjem en person man ikke liker utseendet på!

Det sier mer om dere gutter enn oss jenter siden dere synes å tenke "et hull er et hull"...

:-)

Det hender vi tenker sånn 10 på 3 om morgenen :)

Men sånn til vanlig gjør vi ikke sånt, og jeg har personlig ikke dratt med ufine kvinnemennesker hjem, på mange år.

Fornuften kommer visst med åra. Eller fornuft... næ... det kan vel ikke kalles det. Minner om ekstreme fyllenerver er vel skylden i at man har blitt mer fornuftig ettersom erfaringene kommer :)

Det hender vi tenker sånn 10 på 3 om morgenen :)

Men sånn til vanlig gjør vi ikke sånt, og jeg har personlig ikke dratt med ufine kvinnemennesker hjem, på mange år.

Fornuften kommer visst med åra. Eller fornuft... næ... det kan vel ikke kalles det. Minner om ekstreme fyllenerver er vel skylden i at man har blitt mer fornuftig ettersom erfaringene kommer :)

Har bare inntrykk av at dere er utstyrt med tykke glass på ølbrillene til tider..:)

Men jeg kan også minnes et par "oppvåkningsepisoder" hvor jeg skulle ønske jeg kunne forsvunnet under lakenet og forblitt der:) Men det er heldigvis lenge siden nå.

Har bare inntrykk av at dere er utstyrt med tykke glass på ølbrillene til tider..:)

Men jeg kan også minnes et par "oppvåkningsepisoder" hvor jeg skulle ønske jeg kunne forsvunnet under lakenet og forblitt der:) Men det er heldigvis lenge siden nå.

Man lærer så lenge man lever :)

Annonse

Tja, selv om enkelte ting ikke går inn før etter et utall ganger... Å lære av andre sine feil er langt mer behagelig;)

Tja... jeg har vel noen feil jeg gjerne skulle unngått i tidligere år, men når det gjelder kvinnfolk-feil så angrer jeg vel ikke på noe.

Det har heller vært nyttige erfaringer, både på godt og vondt :)

Kjempebra at litt flere saklig svar kunne få del i denne debatten.

Jeg skjønner veldig godt poengene til dere som er for ONS, men jeg skjønner også poengene til dere som er for fordi det ikke alltid blir så enkelt i ettertid. Men det er som en annen her sier at det er jentene som får(som oftest)konsekvensene. Da er det ikke rart at de fleste mennene her inne er for (fordi de ikke føler ansvaret eller følelesene på kroppen) og noen fler kvinner er mot.

Det er forskjeller på kjønnene og det har ingenting med at "menn liker sex bedre enn kvinner" å gjøre. Det har med følelser , ansvar, tillit, omsorg o.l å gjøre.

Du skrev:

'Det er forskjeller på kjønnene og det har ingenting med at "menn liker sex bedre enn kvinner" å gjøre. Det har med følelser , ansvar, tillit, omsorg o.l å gjøre.'

Jeg godtar overhodet ikke at menn ikke har eller du mener kanskje helst at de har mindre av 'følelser, ansvar, tillit, omsorg o.l.'. Disse egenskapene og evnene er individuelt situert og kan ikke kjønnsbestemmes.

En heeelt annen ting er hvorfor du knytter dette til ons? Et ons _er_ jo per definisjon uforpliktende sex og har med andre ord ingenting å gjøre med omsorg eller ansvar f.eks.

Kjempebra at litt flere saklig svar kunne få del i denne debatten.

Jeg skjønner veldig godt poengene til dere som er for ONS, men jeg skjønner også poengene til dere som er for fordi det ikke alltid blir så enkelt i ettertid. Men det er som en annen her sier at det er jentene som får(som oftest)konsekvensene. Da er det ikke rart at de fleste mennene her inne er for (fordi de ikke føler ansvaret eller følelesene på kroppen) og noen fler kvinner er mot.

Det er forskjeller på kjønnene og det har ingenting med at "menn liker sex bedre enn kvinner" å gjøre. Det har med følelser , ansvar, tillit, omsorg o.l å gjøre.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt i går: Hva med oss som ikke vil ha noen kjæreste?

Bør vi ikke ha sex? Er det bedre at vi finner en kjæreste vi ikke har følelser for bare for å knulle? .og dermed risikere å såre jenta?

Og ett spørsmål til: Hvorfor bryr du deg med hva andre gjør?

Favn sier forresten mye fornuftig her. Hvorfor snakke om følelser i noe som per definisjon er sex uten følelser?

Voksne, frie mennesker må få håndtere sine drifter slik de selv vil, gjerne gjennom ons. Et ons står ikke i motsetning til det å ta ansvar for handlingene sine, eller uttrykt slik: Å ha ons er ikke uforenlig med å være et moralsk individ. Et ons forplikter ikke når det gjelder å ringe igjen el.l.

Det greieste er vel at enhver og især passer på sitt, noen praktiserer ons, andre venter til kjærligheten kommer. Ingen problemer, vel?

et lite dikt til deg :

http://auv.hfk.vgs.no/siha42/one_night_stand.htm

Gjest Conradis

Du svarte ikke på spørsmålet mitt i går: Hva med oss som ikke vil ha noen kjæreste?

Bør vi ikke ha sex? Er det bedre at vi finner en kjæreste vi ikke har følelser for bare for å knulle? .og dermed risikere å såre jenta?

Favn sier forresten mye fornuftig her. Hvorfor snakke om følelser i noe som per definisjon er sex uten følelser?

Hva med oss som ikke vil ha noen kjæreste?

Bør vi ikke ha sex?

Selvfølgelig kan dere ha litt sex også.

Er det bedre at vi finner en kjæreste vi ikke har følelser for bare for å knulle? .og dermed risikere å såre jenta?

Finn deg ei gift dame som er ute etter det samme eller ei jente som påstår hun bare er ute etter sex, faren er at hvis hun liker det blir hun vanskelig å skvise.

Hvorfor bryr du deg med hva andre gjør?

Dette har blitt et stort problem at så mange bryr seg med hva andre gjør, må være misunnelse for at de ikk tørr selv, men har lyst.

Sex er ikke uten følelser, men det inneholder også nytelser de fleste ønsker seg. Men følelser behøver ikke alltid knytte bånd?

Annonse

Gjest one-night

For det første bryr jeg meg ikke så mye om hva andre gjør og for det andre skrev jeg også at jeg forstår deres synpunkter på å ville ha ONS selv om jeg heller litt mer over på den andre siden.

Jeg ble inspirert av p3 sin morgen diskusjon i går som handlet dette temaet og ønsket å høre flere uttalelser båed for og imot.Det har også vært en del skriverier i avisene i det siste om dette temaet. Så det er tydelig at det opptar mange.Det er lov å ha andre synspunkter enn meg og jeg synes at det er flott at folk forteller hva de mener. Men jeg synes ofte diskusjonene her på forumet blir veldig firkantet og stigmatiserende(kan gå begge veier), synd at folk er så lite runde og åpne for andre tankeganger enn deres egne.Dessuten er det et motefenomen dette med at sex skal være så frigjørende og ansvarsløst synes jeg.

Dette med at du ikke vil ha kjæreste synes jeg er veldig rart.Men ok det var ikke temaet.Du kan ha sex med hvem du vil og når du vil det,men jeg tror personlig at det er sunneste(hvis jeg var i din situasjon) å ha en ONS i edru (ikke sørpe full ihvertfall)tilstand og ha hodet klart og avtalen i boks om vilke regler som gjelder.

Dessuten må jeg også bare få repetert at jeg hadde funnet glede i andre ting hvis jeg hadde hatt lyst til å ha et sabbatsår f.eks.

Jeg sier ikke at menn ikke har følelser(til deg også favn),men jeg tror at flertallet av kvinner får følselser mye lettere selv ved bare et uforpliktende knull.

Når det gjelder ansvar tenker jeg bare på kondom og hvis i tilfellet graviditet at den andre parten også stiller opp og ikke overlater problemet til den ene.

Jeg tror dere har så sterk trang til å forsvare dere at dere bare ser alt "svart-hvitt". Det er overhodet ikke det jeg mener.Men det virker som dere er i en skikkelig forsvarsposisjon og tolker mye av det jeg skriver feil.

Dessuten er det jo en tankevekker at de fleste menn som har svart på innlegget mener det samme som deg, mens kvinnene har svart litt ulikt men mer hellende mot mitt synspunkt.

Det er forskjell på menn og kvinner og det har ingenting med noe rødstrømpe-mentalitet å gjøre.....

Gjest one-night

Du skrev:

'Det er forskjeller på kjønnene og det har ingenting med at "menn liker sex bedre enn kvinner" å gjøre. Det har med følelser , ansvar, tillit, omsorg o.l å gjøre.'

Jeg godtar overhodet ikke at menn ikke har eller du mener kanskje helst at de har mindre av 'følelser, ansvar, tillit, omsorg o.l.'. Disse egenskapene og evnene er individuelt situert og kan ikke kjønnsbestemmes.

En heeelt annen ting er hvorfor du knytter dette til ons? Et ons _er_ jo per definisjon uforpliktende sex og har med andre ord ingenting å gjøre med omsorg eller ansvar f.eks.

et ONS blir ikke alltid uforpliktende.

Dessuten vet man at de fleste jenter har mer følelser og ansvar når det gjelder ONS fordi det er kroppen deres det er snakk om.Gutter har selfølgelig følelser og tar ansvar men dog i faste forhold som dere forteller meg...

Det er nok av fyrer som stikker av når kjæresten har blitt gravid.Det er ikke akkurat ansvarlig!

Jeg godtar at du har et annet syn enn meg, da må du også godta de syn jeg har.

Jeg prøver ikke på noen måte å nedvergige synet på menn. jeg prøver bare å forklare ut fra de erfaringer jeg har at menn og kvinner (med unntak) tenker og føler forskjellig.

Det er ikke alltid at man er klar over de konsekvensene våre handlinger kan få og derfor er det viktig tror jeg å ta forhåndsregler.

F.eks man går ikke aleine i et mørk smug midt på natten, eller man kjører ikke bil uten bilbelte....finnes mange banale eksempler men det er å sette ting litt på spissen for å få fram essensen i dette.

For det første bryr jeg meg ikke så mye om hva andre gjør og for det andre skrev jeg også at jeg forstår deres synpunkter på å ville ha ONS selv om jeg heller litt mer over på den andre siden.

Jeg ble inspirert av p3 sin morgen diskusjon i går som handlet dette temaet og ønsket å høre flere uttalelser båed for og imot.Det har også vært en del skriverier i avisene i det siste om dette temaet. Så det er tydelig at det opptar mange.Det er lov å ha andre synspunkter enn meg og jeg synes at det er flott at folk forteller hva de mener. Men jeg synes ofte diskusjonene her på forumet blir veldig firkantet og stigmatiserende(kan gå begge veier), synd at folk er så lite runde og åpne for andre tankeganger enn deres egne.Dessuten er det et motefenomen dette med at sex skal være så frigjørende og ansvarsløst synes jeg.

Dette med at du ikke vil ha kjæreste synes jeg er veldig rart.Men ok det var ikke temaet.Du kan ha sex med hvem du vil og når du vil det,men jeg tror personlig at det er sunneste(hvis jeg var i din situasjon) å ha en ONS i edru (ikke sørpe full ihvertfall)tilstand og ha hodet klart og avtalen i boks om vilke regler som gjelder.

Dessuten må jeg også bare få repetert at jeg hadde funnet glede i andre ting hvis jeg hadde hatt lyst til å ha et sabbatsår f.eks.

Jeg sier ikke at menn ikke har følelser(til deg også favn),men jeg tror at flertallet av kvinner får følselser mye lettere selv ved bare et uforpliktende knull.

Når det gjelder ansvar tenker jeg bare på kondom og hvis i tilfellet graviditet at den andre parten også stiller opp og ikke overlater problemet til den ene.

Jeg tror dere har så sterk trang til å forsvare dere at dere bare ser alt "svart-hvitt". Det er overhodet ikke det jeg mener.Men det virker som dere er i en skikkelig forsvarsposisjon og tolker mye av det jeg skriver feil.

Dessuten er det jo en tankevekker at de fleste menn som har svart på innlegget mener det samme som deg, mens kvinnene har svart litt ulikt men mer hellende mot mitt synspunkt.

Det er forskjell på menn og kvinner og det har ingenting med noe rødstrømpe-mentalitet å gjøre.....

Mye fornuftig i det du skriver:)

Det er sant at det har en tendens til å bli veldig svart/hvitt her inne med bastante meninger, mens i RL er det ofte mere nyansert enn som så:)

Vi må akseptere at andre har ulik mening enn oss selv og ikke være så kjappe med å kritisere eller prøve å "omvende" folk til vårt syn.

mener en, for øyeblikket, meget seriøs

Du spør om synspunkter i forhold til "for" og "mot" ons.

Det er jo ganske utrolig i seg selv.

Det blir som å spørre om synspunkter "for" eller "mot" leverpostei.

Ganske sterk egentlig.

Ganske sterk egentlig.

Ok ,men er det ikke slik man debatterer......

Jeg luerer egentlig på hva slags utdannelse du har?

Jeg måtte bare tilslutt spørre etter disse kommentarene dine her i denne saken.

Ganske sterk egentlig.

Ok ,men er det ikke slik man debatterer......(tåpelig eksempel) Jeg luerer egentlig på hva slags utdannelse du har? Jeg måtte bare tilslutt spørre etter disse kommentarene dine her i denne saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...