Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Her kommer en oppdatering fra meg. Er nå gravid i 13. uke med tvillinger og burde begynne å slappe av,og glede meg over graviditeten men jeg er redd for at noe kan gå galt. Har hatt 2 spontantabort før.

Jeg tenkte å fortelle min historie i håp at den kan gi håp til flere av dere!

Vi er blant de som er uforklarlig barnløse, prøvd i 8 1/2 år å få barn, har hatt 4 inseminasjoner og 10 ivf forsøk,og 2 sponatntabort.

På alle forsøkene hadde jeg en fint respons på medisiner, produserer mange egg, 100% befruktning, 2-3 fine egg ble satt tilbake, men de ville ikke feste seg. De gangne de har festet seg endte det med tidlig abort.

Etter 4 forsøk på RK sa legene til oss at sjansen vår var like 0 og vi må venne oss til liv uten barn eller tenke på noe annet! Vi godtok det ikke og tok kontakt med Maigaard i Danmark og fortalte hele situasjonen, han sa så lenege at det finnes fine egg er det håp! Vi fikk starte med 5.forsøk rett etter, jeg ble gravid men det endte med tidlig abort. Etterpå hadde vi 3 mislykkede forsøk. Og fortsatt hadde vi håp at vår tur skulle komme.Så kjøpte vi en ny 3-pack. Før dette forsøk (nr 9) begnyte jeg på refleksologi behandling hos Hanne M. i Larvik.Jeg ble gravid men endte det med tidlig abort! Vi startet vår 10 forsøk etter 3 måneder, i denne tiden gikk jeg til Hanne hver 14.dager og spiste en stor dose av E-vitamin.Og startet med Fragmin sprøyter samme dag jeg startet med Puregon. Det ble mindre antall egg men bedre kvailtet, 3 satt tilbake og 5 i fryser'n, har aldri fått noen til overs.

På dag 7 etter innsetting begynte jeg å blø men hjemmetesten var postiv. Blødninger varte ca 3 uker. Vi fikk komme til flere ultralyd pga blødninger og fikk vite at vi venter tvillinger i uke 5+6, vi var så redde og usikre på at det skulle komme til å gå bra pga dårlig erfaring med blødninger i tidlig svangerskap. På fredag var vi på UL og fikk se våre to små, de har vokst som de skulle. Jeg skal fortsette med Fragmin til uke 36 og med Albyl-E til 2 uker før beregnet termin!

Det ble langt men jeg håper at denne historien kan hjelpe dere med å ikke gi opp håpet.

Det lønner seg å være sta iblant!

Ønsker dere masse lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83740-f%C3%B8rste-12-uker-er-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest håpfull

kjære sona!

Dette har virkelig vært en lang vei å gå for dere, og må bare si at tvillinger er dere vel unt!

Er helt sikker på at dette er en oppløftende historie for mange av oss fubbere.

kluet her er å ikke gi opp!

vil ønske dere fortsatt lykke til med svangerskapet og for en lettelse det må være at de magiske 12 ukene har gått.

Testet selv pos for noen uker tilbake, og skal på ultralyd imorgen. Er både glad og redd på en gang, men krysser fingrene...

Håper på ny oppdatering fra deg sona når deres to barn har kommet til verden;)

Hei!Først: gratulerer med tvillinger i magen - så gøy å høre slike historier. Vi ble selv gravide etter innsetting av frossne egg og har en sønn på 1,5 år. Jeg hadde også blødning i begynnelsen av svangerskapet - kjenner forresten mange som ahr det. Alt gikk bra med oss.

Vi er nå i gang med IVF forsøk nr. 2. Et spørsmål til deg - hva er den sprøyten du snakker om som begynner på F - var det Fargon det het? Har ikke hørt om det før kan du fortelle litt... Hvem er hun dama du går til og hva gjør hun da? Jeg gikk forresten til både homeopat og akupunktør da jeg ble gravid - fikk anbefalt store E-vit. doser samt store -vit doser.

Lykke til med rugingen!!

Hei på deg!

Har ikke vært her inne så ofte den siste tiden, og derfor ikke fått med meg at du har blitt gravid! Gratulerer så mye, jeg har ofte tenkt på hvordan dere har klart å holde ut alle forsøkene. Selv har jeg hatt 4 icsi-forsøk, det første endte med abort før vi forsøkte på Ciconia i København med en 3-pack. Og jada, på 3. forsøket fikk vi full klaff, og er nå 22+2 uker på vei med 2 gutter (iflg ultralyd) i magen.

Og ja, det lønner seg å være sta og ikke gi opp, det er mitt motto også!

Lykke til videre med den voksende magen.

Mange klemmer fra

skytte1365380395

kjære sona!

Dette har virkelig vært en lang vei å gå for dere, og må bare si at tvillinger er dere vel unt!

Er helt sikker på at dette er en oppløftende historie for mange av oss fubbere.

kluet her er å ikke gi opp!

vil ønske dere fortsatt lykke til med svangerskapet og for en lettelse det må være at de magiske 12 ukene har gått.

Testet selv pos for noen uker tilbake, og skal på ultralyd imorgen. Er både glad og redd på en gang, men krysser fingrene...

Håper på ny oppdatering fra deg sona når deres to barn har kommet til verden;)

Lykke til med UL i dag.

Det blir spennende å se om alt står bra til.

Det er så godt å se at det går bra for mange her inne.

Klemmer

Annonse

skytte1365380395

Det var utrolig å lese din historie, og se hva slags pågangsmot dere har hatt. Det viser seg jo bare at det nytter. Men få klarer å gå igjennom alt det dere har gjort. Får det tærer på forholdet med slike påkjenninger.

Jeg ønsker dere all lykke framover og tvillinger er dere vel undt.

Klemmer fra skytte

Hei!Først: gratulerer med tvillinger i magen - så gøy å høre slike historier. Vi ble selv gravide etter innsetting av frossne egg og har en sønn på 1,5 år. Jeg hadde også blødning i begynnelsen av svangerskapet - kjenner forresten mange som ahr det. Alt gikk bra med oss.

Vi er nå i gang med IVF forsøk nr. 2. Et spørsmål til deg - hva er den sprøyten du snakker om som begynner på F - var det Fargon det het? Har ikke hørt om det før kan du fortelle litt... Hvem er hun dama du går til og hva gjør hun da? Jeg gikk forresten til både homeopat og akupunktør da jeg ble gravid - fikk anbefalt store E-vit. doser samt store -vit doser.

Lykke til med rugingen!!

Lykke til med forsøket!! Håper på gladmelding fra deg om noen uker.

Jeg bruker Fragmin sprøyter pga tidlige aborter. Fragmin er en blodfortynnende medisin som brukes for å behandle blodpropp.De nye sudiene og undersøkelser forslår at blodpropp dannelse i den tidlige morkake kan være årsaken at fostert ikke kan feste seg pga dårlig blodforsyning,noe som kan skyldes de nevnte blodproppene.

For å forebygge mot dette ble det brukt Fragmin og dette har gitt gode resultater.Det ble også observert at flere av kvinne som har gjentatt abort eller flere mislykket IVF har en forhøyet kardiolipin antistoff i blod,noe som tyder på at kvinnen kan få blodpropp

Denne prøven kan være negativ i ca.20% av tilfeller.Hos meg var denne prøven negativ før og etter svangerskap,men likevel forsøkte jeg Fragmin.

Det ser ut at denne medisinen hjelper meg!

Refloksologi er an slags alternativ medisin,en type soneterapi hvor man trykker på noen punkter i kroppen .Det er flere som har blitt gravide etter denne behandlingen.

Åhh, så fantastisk å høre Sona :-) Vi har jo fulgt hverandre her inne tidligere, og jeg hadde tro på at dere ville lykkes til slutt. Det gjelder i grunn de fleste, det er bare et spørsmål om hvor lenge man klarer å holde på.

Vi, som dere, var veldige stae og nektet å gi opp før vi hadde nådd målet, og nå sitter jeg og koser meg med stoor tvillingmage og 2 nurk som sparker i mammas mage:.))

Det er fantastisk, og absolutt verdt alt strevet vi har vært igjennom !!!

Ønsker deg lykke til resten av svangerskapet - nå går det bra helt til mål skal du se . Håper å høre fra deg i ny og ne.

Jeg har termin den 12.02.03 .

Stoor klem fra

Hei Sona!

Dere har virkelig hatt en lang vei å gå ja. Ett ordtak sier "den enes død, den andres brød". Grunnen til at jeg nevner dette er at det inspirerer meg veldig at noen faktisk har vært gjennom flere forsøk enn oss, -og blitt gravide til slutt! Det er godt å høre at dere holdt motivasjonen oppe gjennom alle disse forsøkene. LYKKE TIL VIDERE I SVANGERSKAPET :-))

hilsen fra

Det var godt å høre, Sona!!! Jeg visste dere hadde hatt mange forsøk.....men 10??? Hvordan har dere klart å holde motet oppe alle disse gangene??? For en fantastisk presang å nå vente 2!!!! Og kanskje søsken i fryser'n!!!???Håper du oppdaterer oss videre også.

Selv starter jeg med spray igjen i neste måned. Nå SKAL det bare lykkes!

Stooor klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...