Gjest TaSk Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei, vi holder på med IVF-behandling, og har allerede gått et par runder. Vårt problem er nå at de befruktede eggene ikke vil feste seg (de ser flott ut når de settes inn). Hvorfor vil de ikke det? For ordensskykld kan det nevnes at det er tette sædledere som har gjort det nødvendig med IVF-behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83949-vil-ikke-feste-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
didi Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hei, jeg har ikke svar, men jeg lurer også på den sammen. Jeg har to tette eggledere ellers er alt fint hos oss. Jeg får fine egg hver gang og de deler seg fint også. Jeg har hatt 3 ivf og 2 nedfryst egg. Bare en gang testet jeg positivt,men spontantaborte på uke 5. Nå er det mitt 4 forsøk og jeg skal teste om en uke. Jeg håper at det går bedre denne gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83949-vil-ikke-feste-seg/#findComment-453467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nord-Trønder Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Ja, si det! Jeg heller til at svaret er uflaks! Vi hadde tre runder med fine egg, og ble sendt hjem fra sykehuset med ordene "dere ser vi nok ikke igjen". Men det gjorde de! Uflaks sa legen, og hun skulle jo vite hva hun snakket om. Det gjelder å treffe riktig syklus, problemet er bare at vi ikke vet når det er. Derfor er dette en risikosport. Ut fra denne teorien vil dere lykkes en eller annen gang - forhåpentligvis på neste forsøk! Så hjelper det kanskje med alternativ behandling i tillegg, hvor teorien er at man skal bedre forholdene i livmora (bedre blodgjenomstrømning). Vi prøvde og det hjalp ikke oss, mens andre mener at det har hjulpet dem - så hvem vet? Så hjelper kanskje Albyl E som er et blodfortynnende middel som mange bruker. Det finnes derimot få undersøkelser som viser at Albyl E har signifikant effekt, men det skader jo ikke - så hvorfor ikke prøve? Problemet er som du sikkert forstå at det er så veldig vanskelig å få sikre svar, få vite med rimelig sikkerhet hvorfor eggene ikke vil feste seg. Derfor tror jeg det sikreste svaret er at man har hatt uflaks, og når man endelig lykkes så har man hatt en kjempeflaks. Jeg tror bestemt ikke at man skal ile til å tro at noe er galt fordi om man ikke har lyktes på de to første forsøkene. For deres egen del vil vel det beste være å holde fast på at det er meget positivt at dere har hatt god befruktning og gode egg, og at det betyr at dere vil lykkes på n antall forsøk. Så kommer det an på hvor lenge man har overskudd og penger til å prøve. Det høres brutalt ut, men det er et ubarmhjertig spill vi er kastet inn i. Men den dagen dere lykkes vil hvert sprøytestikk, hver dag med bekymringer, uro og skuffelser være verdt det! Og dere vil nærmest føle at vanlig gravide par har gått glipp av viktige erfaringer og kunnskaper der de vagger rundt lykkelig uvitende om hvilket stort mirakel en graviditet er! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83949-vil-ikke-feste-seg/#findComment-453546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håpfull Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 dette har jeg også spurt mange om, men ingen kan si noe sikkert,, Jeg har min egen lille teori om problemet: Om befruktningen ser bra ut et par-tre dager etterpå, tror jeg at befruktningen stopper opp pga feil enten ved egget eller sædcellen. Vår historie hvis du er interessert: 1. forsøk: fikk ut fem egg og to egg overlevde befruktningen fra fredag til mandag, men ingen av disse ville bli. 2 forsøk: økt medisindose og endte med 13 egg hvor 12 var av "beste" kvalitet. Legen ville vente med insetting til den sjette dagen fra uttaksdagen, for å kunne observere utviklingen, og jeg tror dette var vårt hell. I følge legene så alle de 12 eggene bra ut to dager etter befruktning, og det ville da ha vært vanskelig å plukke ut de to beste... I tillegg bruker jeg denne gangen albyl-E. Dagen for innsetting reiste vi spente og redde inn til volvat og fikk vite at kun to av disse 12 hadde overlevd og så fine ut. Tenk på det! Av 12 fine egg klarte kun 2 seg i såpass mange dager. Nå er vi altså gravide i svangerskapets 7 uke etter å ha prøvd i snart 7 år! (Hos oss var det nedsatt sædkvalitet) Jeg vet ikke om dette er grunnen, men å vente noen ekstra dager var iallefall tingen for oss!! Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83949-vil-ikke-feste-seg/#findComment-453591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smia Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg vil absolutt anbefale deg alternativ behandling paralellt med neste forsøk. Da tenker jeg spesielt på refleksologi. Henne jeg går hos har klart å hjelpe mange i samme situasjon som deg. Gode delinger på eggene, men ingen som fester seg. Hun har ikke klart å hjelpe meg enda, men jeg hadde veldig dårlig deling på mine egg. Jeg skal igjennom et nytt (nr.4) forsøk på nyåret med litt andre medisiner og doser, og tar ikke sjansen på å ikke gå til refleksologen samtidig. Hun har veldig mange pasienter i samme situasjon som oss, som hun har hjulpet, så dette må du tenke på. Hun holder til i Larvik i Vestfold, så får håpe du ikke bor så langt unna. Det finnes sikkert flere som jobber med UFB'ere, du må bare undersøke i ditt nærområde. Til info, så kommer det en repotasje om Refleksologen jeg går hos i Julenr. av Hjemmet. Den bør du lese!! Lykke til!! Jeg tror det vil ordne seg for deg med det utgangspkt. du har med dine egg. Med litt nåler og soneterapi, .......det gjør susen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83949-vil-ikke-feste-seg/#findComment-453885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.