eclipse Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Male,36,lykkelig gift, men med en kone som ikke vil noe. Har vært gift/samboende i 18 år med et seksualliv som ikke fungerer i mine øyne. De få gangene min kone vil ha sex så er det på samme kjedelige måten som vi har utført i alle år..varierer med kanskje 3 stillinger. Hun vil aldri gjøre noe..fex exprimentere, suge, anal osv... kan dere kvinner fortelle en trofast mann hva som er normalt å forvente seg i et samliv.. Jeg har sikkert tusenvis av ganger vurdert å være utro...men nei, det blir hjelp til selvhjelp og fantasier, hva skal jeg gjøre for å få et skikkelig og spennende samliv ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickels Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 På samme måte som noen har behov for å eksperimentere og prøve nye ting, fins det dem som _ikke_ har behov for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauri Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Får vel aldri noe sikkert svar på det. Kommer helt an på sammensetningen av type mennesker som svarer. Slik er statistikk... Er vanlig med seksuelle problemer ala det du beskriver, men i varierende grad, når en nærmer seg førti. I min omgangskrets iallefall. Det er synd, men sant. Ofte er det ikke det at kvinnen IKKE har lyst på sex, men problemet er nok oftere at det er følelsesmessige konflikter mellom henne og mannen som gjør at hun ikke har lyst på akkurat han. Det evige problemet... mann og kvinner er forskjellige. Kan de ikke prate om det så forsvinner ikke problemet. Og utroskapen florerer i disse årene.... Når det er sagt så er det selvføglelig noen som har så forskjellige behov, at et sexliv aldri vil kunne fungere til begges tilfredsstillelse. Men du vet jo selv best om det HAR fungert tidlgere. Har selv et dårlig sexualliv (jeg er den som ikke har lyst), men vi hadde det flott før. Så håpet er der.... Er litt sykdom inne i bildet for oss da. Alltid noe som står i veien for sex'en... Sex er et overskuddsfenomen får du huske på. Og midt i livet begynner overskuddet å minske for noen og enhver. Derfro hjelper det med alkohol eller nye fristelser. That's life. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Snakk med din kone og fortell hvordan du føler det. Sexlivet er viktig, og vil hun ikke gjøre noe for å gi dere begge et godt samlig, så er det vel ikke annet å gjøre enn å ta seg en tur på byen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnikken Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Du er en meget tålmodig mann:) Savner litt utdypende informasjon om hva synspunkter dere og forventninger dere har angående sex.. Litt vanskelig egentlig å si noe som helst når en ikke vet hva som er "normalt" for deg, kontra henne liksom.. Men synes ikke du høres så veeldig unormal ut da..hehe Og etter 18 års samliv synes jeg en kan forvente/forlange litte grann mer enn 3 forskjellige stillinger.. Om ikke, vel;Som man reder sin seng, ligger man:) Si det til henne som i "Top Gun" Come on woman! Take me to bed, or loose me forever! lykke til anyway.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Du er en meget tålmodig mann:) Savner litt utdypende informasjon om hva synspunkter dere og forventninger dere har angående sex.. Litt vanskelig egentlig å si noe som helst når en ikke vet hva som er "normalt" for deg, kontra henne liksom.. Men synes ikke du høres så veeldig unormal ut da..hehe Og etter 18 års samliv synes jeg en kan forvente/forlange litte grann mer enn 3 forskjellige stillinger.. Om ikke, vel;Som man reder sin seng, ligger man:) Si det til henne som i "Top Gun" Come on woman! Take me to bed, or loose me forever! lykke til anyway.. Litt klump i halsen når du skriver Top Gun, drn filmen sitter dypt i meg Ja jeg er tolmodig, ja det har alltid vært slik, fra dag en. Vi har alt vi kan ønske oss, alt funker perfekt mellom oss untatt sekslivet. Jeg ønsker mere spenning, variasjon men hun vil ikke være med på noe. Vi har snakket om dette tusen ganger, hjelper kanskje første kveld, men da er jo alt ødelagt... jeg føler at jeg presser henne to noe hun ikke vil. Hun sier at hun elsker meg, jeg vet at hun ikke er utro, men likevel har jeg i 18 år følt at hun synes jeg er ekkel og at det er ekkelt å ha sex med meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Snakk med din kone og fortell hvordan du føler det. Sexlivet er viktig, og vil hun ikke gjøre noe for å gi dere begge et godt samlig, så er det vel ikke annet å gjøre enn å ta seg en tur på byen... Vi har snakket og snakket, men hvordan snakker man med noen som ikke klarer å snakke tilbake om dette temaet. På byen ja, har vurdert det lenge, men føler at det er feil...en for enkel løsning.. jeg har for mye å tape synest jeg, også samvittigheten min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Får vel aldri noe sikkert svar på det. Kommer helt an på sammensetningen av type mennesker som svarer. Slik er statistikk... Er vanlig med seksuelle problemer ala det du beskriver, men i varierende grad, når en nærmer seg førti. I min omgangskrets iallefall. Det er synd, men sant. Ofte er det ikke det at kvinnen IKKE har lyst på sex, men problemet er nok oftere at det er følelsesmessige konflikter mellom henne og mannen som gjør at hun ikke har lyst på akkurat han. Det evige problemet... mann og kvinner er forskjellige. Kan de ikke prate om det så forsvinner ikke problemet. Og utroskapen florerer i disse årene.... Når det er sagt så er det selvføglelig noen som har så forskjellige behov, at et sexliv aldri vil kunne fungere til begges tilfredsstillelse. Men du vet jo selv best om det HAR fungert tidlgere. Har selv et dårlig sexualliv (jeg er den som ikke har lyst), men vi hadde det flott før. Så håpet er der.... Er litt sykdom inne i bildet for oss da. Alltid noe som står i veien for sex'en... Sex er et overskuddsfenomen får du huske på. Og midt i livet begynner overskuddet å minske for noen og enhver. Derfro hjelper det med alkohol eller nye fristelser. That's life. Hei Det er nå slik att det aldri har fungert etter min mening, vi har snakket og snakket men hun har problemer å snakke om dette. Jeg har gjentatte ganger sagt hva jeg kunne tenke meg, men nei. Hun synes at alt er helt topp, for hun får jo det hun vil ha når hun vil ha. Jeg drikker kanskje to ganger i året så jeg bruker ikke den løsningen. Utroskapen florerer ja, men ikke hos oss. Faktisk så skulle jeg snart onske at den gjorde det, men det er vel et resultat av at jeg er rimelig fortvilet. Jeg er kommet dit hen at jeg fantaserer om et godt knull i alle damer jeg ser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 På samme måte som noen har behov for å eksperimentere og prøve nye ting, fins det dem som _ikke_ har behov for det. Hei Ja akkurat det skjønner jeg, men er det ikke mulig for slike personer å strekke seg litt for å av og til tilfredsstille den andre parten? Må det alltid være slik at dette vil ikke jeg derfor skal vi ikke gjøre det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickels Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hei Ja akkurat det skjønner jeg, men er det ikke mulig for slike personer å strekke seg litt for å av og til tilfredsstille den andre parten? Må det alltid være slik at dette vil ikke jeg derfor skal vi ikke gjøre det? Kommer helt an på personen. Det vet bare kona di.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke underskrevet Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 For meg så høres det egentlig ikke ut som om det er variasjonen og spenningen som er problemet, men heller det at det er for lite sex? Hva med å prøve å ha mer sex i de vante stillingene? En annen ting er at kvinner må føle seg attrådd og sexy for å kunne ha sex, i alle fall er det min erfaring. Kanskje hun egentlig savner noe av det dere hadde i begynnelsen, selv om du sier dere har hatt det slik alltid. Og da mener jeg ikke bare at du skal late som, med roser og levende lys, men at dere begge går i dere selv og ser etter hva det er dere egentlig vil. Man kommer kanskje til et punkt i et forhold der man må gjøre opp status. Hva er man villig til å gi og ta. Og hva er det man allerede har verdt. Som du sier så er ikke utroskap noe alternativ. Så da er kanskje tiden kommet for å gå i seg selv, prate om HELE forholdet og kanskje oppsøke en familierådgiver eller en sexolog. Lykke til uansett hvordan det går! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nebbemor Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Vi har snakket og snakket, men hvordan snakker man med noen som ikke klarer å snakke tilbake om dette temaet. På byen ja, har vurdert det lenge, men føler at det er feil...en for enkel løsning.. jeg har for mye å tape synest jeg, også samvittigheten min Dere får gå til en samlivsekspert, seksolog eller hva det heter. Er hun helt uvillig til å gjøre noe for å få det bedre, får du rett og slett si at (hvis du virkelig mener det) at det er uholdbart for deg å ha det slik, og at konsekvensen er at du kanskje velger å være utro. Ellers så er jo saken den at enkelte rett og slett ikke kan tenke seg annet enn helt 'enkel' sex. Du kan ikke presse mennesker til noe de ikke ønsker. Da får du heller ta konsekvensen av at dere er forskjellige på det området. Enten leve med det, eller finne på noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 For å si det slik, har dere ikke greid å få til et skikkelig og greit sexualliv som tilfredsstiller dere begge på 18 år, så er nok saken dessverre den at dere ikke går bedre sammen seksuelt. Dere er for forskjellige på det området. Naturlig nok er det den med størst lyst og mest lyst på variasjon som lider under dette. Slik er livet. Forundrer meg hvor lite folk tar hensyn til at seksuallivet kanskje ikke er helt topp når de binder seg. Og allikevel ønsker seg et bra seksuelliv. Det er sjelden at det blir bedre med årene for å si det slik. De beste åra er gjerne de to-tre første. Så kommer barna og setter en stopper. Noen er så heldige å få skikkelig fart på det når de får mer tid til hverandre igjen. Men ikke alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnikken Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Litt klump i halsen når du skriver Top Gun, drn filmen sitter dypt i meg Ja jeg er tolmodig, ja det har alltid vært slik, fra dag en. Vi har alt vi kan ønske oss, alt funker perfekt mellom oss untatt sekslivet. Jeg ønsker mere spenning, variasjon men hun vil ikke være med på noe. Vi har snakket om dette tusen ganger, hjelper kanskje første kveld, men da er jo alt ødelagt... jeg føler at jeg presser henne to noe hun ikke vil. Hun sier at hun elsker meg, jeg vet at hun ikke er utro, men likevel har jeg i 18 år følt at hun synes jeg er ekkel og at det er ekkelt å ha sex med meg. Kjipe greier da.. Hva om du da ber om "lov" til å ta en elskerinne? Siden hun ikke vil,og du har ventet i 18 år liksom.. Dere vil jo på tross av dette alikevel være sammen om jeg forstår deg rett? Da er det jo en ærlig sak,og du spiller jo med åpne kort? Kjenner ei som gjorde nettopp dett, eller rettere sagt.. Ba mannen sin om å ta seg en elskerinne..Hun klarte ikke ha sex med han p.g.a diverse ting, men de ville alikevel være sammen..Trivdes sammen o.s.v ganske likt deg utifra det du har skrevet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Kjipe greier da.. Hva om du da ber om "lov" til å ta en elskerinne? Siden hun ikke vil,og du har ventet i 18 år liksom.. Dere vil jo på tross av dette alikevel være sammen om jeg forstår deg rett? Da er det jo en ærlig sak,og du spiller jo med åpne kort? Kjenner ei som gjorde nettopp dett, eller rettere sagt.. Ba mannen sin om å ta seg en elskerinne..Hun klarte ikke ha sex med han p.g.a diverse ting, men de ville alikevel være sammen..Trivdes sammen o.s.v ganske likt deg utifra det du har skrevet.. Hei Joda, vi har snakket om det å være utro og om det å ha elskerinne. Men nei, hun kan ikke på noen måte akseptere noe slikt. Jeg har sagt at dette blir resultatet om ikke vi kan få til en løsning. Resultatet blir at vi hare mere sex, på samme kjedilige måte som før. Tenk deg sex der den andre parten ikke vil gi deg et kyss engang, om du skulle vere så "uheldig" å søle litt så er det griseri osv... Jeg vet at de siste 20 årene ikke har gjort kroppen min noe godt , men er verken direkte fet eller stygg. Dusjer faktisk minst 2 ganger daglig for å være ren nok for henne. Jeg tror nok at med tiden så vil jeg søke en elskerinne som kanskje har samme "bakgrunn" som meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 For å si det slik, har dere ikke greid å få til et skikkelig og greit sexualliv som tilfredsstiller dere begge på 18 år, så er nok saken dessverre den at dere ikke går bedre sammen seksuelt. Dere er for forskjellige på det området. Naturlig nok er det den med størst lyst og mest lyst på variasjon som lider under dette. Slik er livet. Forundrer meg hvor lite folk tar hensyn til at seksuallivet kanskje ikke er helt topp når de binder seg. Og allikevel ønsker seg et bra seksuelliv. Det er sjelden at det blir bedre med årene for å si det slik. De beste åra er gjerne de to-tre første. Så kommer barna og setter en stopper. Noen er så heldige å få skikkelig fart på det når de får mer tid til hverandre igjen. Men ikke alle. Hei Vi hadde dei ikke bra i starten heller, det er helt ok for meg at sexlivet dabber, ok om vi hadde gjort det bare en gang i måneden. Det jeg ønsker er at når jeg har sex så skal det være skikkelig hengivende elskov i flere varianter. At jeg kan sovne med den tanken at "den kvinnen" virkelig setter pris på meg og at hun virkelig ville ha meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eclipse Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Dere får gå til en samlivsekspert, seksolog eller hva det heter. Er hun helt uvillig til å gjøre noe for å få det bedre, får du rett og slett si at (hvis du virkelig mener det) at det er uholdbart for deg å ha det slik, og at konsekvensen er at du kanskje velger å være utro. Ellers så er jo saken den at enkelte rett og slett ikke kan tenke seg annet enn helt 'enkel' sex. Du kan ikke presse mennesker til noe de ikke ønsker. Da får du heller ta konsekvensen av at dere er forskjellige på det området. Enten leve med det, eller finne på noe annet. Ja du har nok rett, hun er veldig fornøyd med sexlivet sitt...sier hun i alle fall. Løsningen blir vel å finne på noe annet i smug... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hei Vi hadde dei ikke bra i starten heller, det er helt ok for meg at sexlivet dabber, ok om vi hadde gjort det bare en gang i måneden. Det jeg ønsker er at når jeg har sex så skal det være skikkelig hengivende elskov i flere varianter. At jeg kan sovne med den tanken at "den kvinnen" virkelig setter pris på meg og at hun virkelig ville ha meg. 'Skikkelig hengivende elskov i flere varianter'! Wow!!! Du har ikke sett for mye på film eller noe slikt vel? Den type sex finnes ikke så ofte i ektesengene rundt omkring sånn midt i livet. Dessverre. Det er noe som er forbeholdt enkelte heldige anledninger med full klaff sammen med en du har vært gift med i mange år, hvis du opplever det slik i det hele tatt etter noen år. Eller så må du få det av noen du tenner momentant på, som du bare må ha og som bare må ha deg. Det kalles å være utro. Det er vel kan hende derfor så mange tyr tild en varianten. Eller så er jeg enig i at sex bare en gang i måneden, når den attpåtil ikke er tilfredsstillende, ikke høres bra ut. Jeg har bestandig hatt en regel at selv om jeg ikke har lyst så 'får' min mann sex en gang i uken. Ikke det at det er så heidundrende flott sex hos oss heller for tiden, men det er vel bedre enn ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnikken Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei Joda, vi har snakket om det å være utro og om det å ha elskerinne. Men nei, hun kan ikke på noen måte akseptere noe slikt. Jeg har sagt at dette blir resultatet om ikke vi kan få til en løsning. Resultatet blir at vi hare mere sex, på samme kjedilige måte som før. Tenk deg sex der den andre parten ikke vil gi deg et kyss engang, om du skulle vere så "uheldig" å søle litt så er det griseri osv... Jeg vet at de siste 20 årene ikke har gjort kroppen min noe godt , men er verken direkte fet eller stygg. Dusjer faktisk minst 2 ganger daglig for å være ren nok for henne. Jeg tror nok at med tiden så vil jeg søke en elskerinne som kanskje har samme "bakgrunn" som meg. Virker som en ganske håpløs situasjon da.. Sex uten kyss er for meg uaktuelt! Og kan ikke fatte at du har overlevd 18 år uten.. Men ukrutt forgår ikke så lett,og har du klart deg i 18 år, klarer du deg vel i 18 til?hehe.. Hva med litt omvendt psykologi da? Slutte med seksuelle tilnærmelser heltt.. Kan være hun får panikk og tror du har noe på gang, voldtar deg i døra når du kommer hjem fra jobb:) Herrens veier er uransakelig vet du..hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-454883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 'Skikkelig hengivende elskov i flere varianter'! Wow!!! Du har ikke sett for mye på film eller noe slikt vel? Den type sex finnes ikke så ofte i ektesengene rundt omkring sånn midt i livet. Dessverre. Det er noe som er forbeholdt enkelte heldige anledninger med full klaff sammen med en du har vært gift med i mange år, hvis du opplever det slik i det hele tatt etter noen år. Eller så må du få det av noen du tenner momentant på, som du bare må ha og som bare må ha deg. Det kalles å være utro. Det er vel kan hende derfor så mange tyr tild en varianten. Eller så er jeg enig i at sex bare en gang i måneden, når den attpåtil ikke er tilfredsstillende, ikke høres bra ut. Jeg har bestandig hatt en regel at selv om jeg ikke har lyst så 'får' min mann sex en gang i uken. Ikke det at det er så heidundrende flott sex hos oss heller for tiden, men det er vel bedre enn ingenting. Èn gang i uka var heller ikke særlig mye. Uansett om en har barn eller ikke bør en prøve å få til sex oftere enn som så. 3-4 ganger i uka er et minimum. Og hva er poenget med å ha sex når du egentlig ikke vil? Da er du ikke helt med og din mann merker nok dette. Slik at det ikke er særlig godt for han heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84031-hva-er-normalt/#findComment-455622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.