Gå til innhold

Partner med gebiss?

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne_38

Jeg har nylig hatt en date med en mann som virker både koselig og hyggelig. Problemet er at jeg skjønte underveis i samtalen at han har gebiss (han sa ikke dette, men jeg er 95 prosent sikker. Man merker sånt bl.a. på lyden fra kjevene når han snakker/tygger, og på altfor kritthvite tenner).

Han er bare 43 år (jeg er 38) så jeg syns jo det er ungt for gebiss.

Jeg er helt uvant med dette, men vet samtidig ikke om jeg syns jeg kan avfeie ham bare pga noe sånt. Men jeg har mange spørsmål: Især lurer jeg på om det vil føles ekkelt å kysse en med gebiss? Og er det ekkelt å kysse når han har tatt det ut (for det gjør han vel om natten)?

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg lurer også på om jeg selv bør ta opp temaet eller vente til han gjør det selv?

Er jeg snever hvis jeg ikke vil fortsette pga dette? (jeg må jo først vite at han sikkert har det da, og jeg kommer jo ikke til å si at det er grunnen hvis jeg bryter av kontakten).

Måtte bare spørre noen om dette, for jeg syns det er vanskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84163-partner-med-gebiss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være at han har vært utsatt for en ulykke en gang i tiden, som gjorde at han fikk ødelagt en del av sine egne tenner.

En venninne av meg "tryna" på sykkel i tenårene, og slo ut fem tenner foran. Dette ble ordnet med en "bro" som var løs, med kunstige tenner. I dag ville man antageligvis satt tennene fast, og ikke laget løse tenner.

Jeg synes personlig det er dårlig gjort å skulle "bebreide" en fyr om han har mistet tennene pga en ulykke e.l. Synes ikke det forandrer noe mht mannen ellers!

En annen ting er om han har mistet sine egne tenner pga elendig eller dårlig tannhygiene da....noe som igjen reflekterer en del av fyrens personlighet:-) Men det er alternativet er vel lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84163-partner-med-gebiss/#findComment-455005
Del på andre sider

Gjest T. Annpasta

Det kan være at han har vært utsatt for en ulykke en gang i tiden, som gjorde at han fikk ødelagt en del av sine egne tenner.

En venninne av meg "tryna" på sykkel i tenårene, og slo ut fem tenner foran. Dette ble ordnet med en "bro" som var løs, med kunstige tenner. I dag ville man antageligvis satt tennene fast, og ikke laget løse tenner.

Jeg synes personlig det er dårlig gjort å skulle "bebreide" en fyr om han har mistet tennene pga en ulykke e.l. Synes ikke det forandrer noe mht mannen ellers!

En annen ting er om han har mistet sine egne tenner pga elendig eller dårlig tannhygiene da....noe som igjen reflekterer en del av fyrens personlighet:-) Men det er alternativet er vel lite sannsynlig.

"En annen ting er om han har mistet sine egne tenner pga elendig eller dårlig tannhygiene da....noe som igjen reflekterer en del av fyrens personlighet:-) Men det er alternativet er vel lite sannsynlig. "

Det er ikke sååå usannsynlig. Jeg tror ikke du finner noen som er flinkere enn å pusse tenner, bruke tanntråd, tannstikker, fluor eller gå regelmessig til tannlegen enn meg. Likevel så går det galt gang på gang. Skulle ønske noen kunne forklart hva jeg gjør galt, men det eneste jeg har fått forklart er at jeg pusser for mye og for hardt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84163-partner-med-gebiss/#findComment-455020
Del på andre sider

Gjest kvinne_38

Ja det er greit, jeg forstår at han kan ha fått det pga slike ting som det nevnes nedenfor. Men er det noen som kan svare meg på de andre tingene jeg spør om.... jeg blir så usikker på hvordan dette vil oppleves i et intimt forhold, om det er veldig ekkelt osv. Noen her som har erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84163-partner-med-gebiss/#findComment-455282
Del på andre sider

Heisann:)

Du har ikke noe å bekymre deg for i det hele tatt..

Du vil ikke merke noe når du kysser han, og det er heller ikke vanlig å ta det ut om natten..

Min mor er nå snart 50, men fikk gebiss når hun var noen og 40 p.g.a sykdom, og det er hennes erfaringer jeg deler med deg...

Det er som å kysse en som har sine egne tenner,bare ta det helt med ro:)

Lykke til med dere to:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84163-partner-med-gebiss/#findComment-455314
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...