væren-74 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei alle sammen! Etter mitt siste mislykkede forsøk har jeg fundert og tenkt mye. Hva var det jeg gjorde galt, er det noe jeg kunne gjort annerledes? Jeg vil derfor bli svært takknemlig for svar fra dere som har blitt gravide etter prøverørsbehandling. Hva gjorde dere? Tok dere noen spesielle medisiner/vitaminer? Gikk dere til alternativ behandling? Jeg skal snart begynne på et nytt forsøk, og ville derfor bli svært glad for gode råd. Venter spent! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84192-hva-gjorde-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håpfull Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 hei på deg!! For å være ærlig tror jeg ikke det har så mye å si hva vi gjør og ikke gjør... men mange har erfaringer med forskjellige typer alternativ behandling.... dette vet jeg lite om.. Hos oss er det nedsat sædkvalitet som var problemet. Mannen min spiste 2 e-vit + 1 sinktablett hver dag i ca tre mnd før forsøket.. I tillegg var vi hos en healer,men om det har hjulpet er det vanskelig å si noe om... Det som var rart var at under 1 forsøk hadde vi kun icsi-egg som klarte seg, mens den siste gangen var det ivf-eggene som klarte seg... jeg var også mye roligere inni meg fordi jeg visste hva som ventet under 2 forsøket. ikke jobbet jeg mye heller, men tok dagene mer med ro..(er student og jobber det jeg ønker utenom) mitt råd er å prøve å ha det så bra som det lar seg gjøre under prosessen.. Lykke til væren-74!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84192-hva-gjorde-dere/#findComment-455223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 hei på deg!! For å være ærlig tror jeg ikke det har så mye å si hva vi gjør og ikke gjør... men mange har erfaringer med forskjellige typer alternativ behandling.... dette vet jeg lite om.. Hos oss er det nedsat sædkvalitet som var problemet. Mannen min spiste 2 e-vit + 1 sinktablett hver dag i ca tre mnd før forsøket.. I tillegg var vi hos en healer,men om det har hjulpet er det vanskelig å si noe om... Det som var rart var at under 1 forsøk hadde vi kun icsi-egg som klarte seg, mens den siste gangen var det ivf-eggene som klarte seg... jeg var også mye roligere inni meg fordi jeg visste hva som ventet under 2 forsøket. ikke jobbet jeg mye heller, men tok dagene mer med ro..(er student og jobber det jeg ønker utenom) mitt råd er å prøve å ha det så bra som det lar seg gjøre under prosessen.. Lykke til væren-74!! Kjære deg, dette er noe alle som er i vår business lurer på fra tid til annen. Det er nok ingen spesielle ting vi kan gjøre for å garantere et resultat. Dersom legene hadde ment (og hatt begrunnet mistanke til) at noe var mer viktig enn noe annet ville de nok sagt fra om det. På et tidligere forsøk spiste jeg albyl-E 75mg, men da ble jeg ikke gravid. Da det klaffet spiste jeg bare folsyre og E-vitamin, gubben hadde i seg sink og omega-3, jeg hadde ullbelte rundt magen, og gikk til akupunktur. Men dette var på tredje forsøk, og da er oddsene jo litt bedre enn på første og andre likevel, så det er ikke mulig å si om noe av det virkelig betydde noe... Som håpfull sier er det nok av liten betydning hva hver enkelt gjør, for det er så mange småting som skal klaffe for at det går bra. Denne gangen kom vi så raskt inn i køen da vi ringte at jeg ikke rakk å starte med akupunktur. Men jeg har tenkt å kle på meg angorabeltet og holde meg varm på magen fra og med mandag når eggene skal inn ;o) Kanskje placeboeffekten har litt å si også? Den gjør i hvertfall ingen skade, så hvis man har tro på noe, feks varme på magen ;-) eller soneterapi eller akupunktur, syns jeg man skal gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84192-hva-gjorde-dere/#findComment-455338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Kjære deg, dette er noe alle som er i vår business lurer på fra tid til annen. Det er nok ingen spesielle ting vi kan gjøre for å garantere et resultat. Dersom legene hadde ment (og hatt begrunnet mistanke til) at noe var mer viktig enn noe annet ville de nok sagt fra om det. På et tidligere forsøk spiste jeg albyl-E 75mg, men da ble jeg ikke gravid. Da det klaffet spiste jeg bare folsyre og E-vitamin, gubben hadde i seg sink og omega-3, jeg hadde ullbelte rundt magen, og gikk til akupunktur. Men dette var på tredje forsøk, og da er oddsene jo litt bedre enn på første og andre likevel, så det er ikke mulig å si om noe av det virkelig betydde noe... Som håpfull sier er det nok av liten betydning hva hver enkelt gjør, for det er så mange småting som skal klaffe for at det går bra. Denne gangen kom vi så raskt inn i køen da vi ringte at jeg ikke rakk å starte med akupunktur. Men jeg har tenkt å kle på meg angorabeltet og holde meg varm på magen fra og med mandag når eggene skal inn ;o) Kanskje placeboeffekten har litt å si også? Den gjør i hvertfall ingen skade, så hvis man har tro på noe, feks varme på magen ;-) eller soneterapi eller akupunktur, syns jeg man skal gjøre det. skulle jo ligget under væren-74 sitt spørsmål da...bomma litt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84192-hva-gjorde-dere/#findComment-455340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demeter1 Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hei vær, som UFB'er er man jo villig til nesten å prøve hva som helst for å komme i mål med to blå og påfølgende baby. Det er så mange variabler her! Legene sier at man må treffe på en god syklus, man skal medisineres akkurat passe, og - kanskje viktigst av alt - man skal ha flaksen og tilfeldighetene på sin side. Mange rapporterer om flotte egg, men det fester seg bare ikke. Vi er såkalt uforklarlig barnløse. Hos oss "satt det" på andre forsøk, og vi venter baby i slutten av februar. Mannen min gjorde vel om sant skal sies ikke noe spesielt i forkant av forsøket, bortsett fra å spise sink (bra for sæden). Jeg spiste et helt arsenal med vitaminer - 1000 mg C, 200 mg E, Omega 3 og folsyre. Ellers var jeg sykmeldt noen dager ekstra etter innsettingen, syntes det var deilig å slappe av litt hjemme. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84192-hva-gjorde-dere/#findComment-455570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.