Gå til innhold

fungerende eggstokker?

Anbefalte innlegg

nordlandskvinne

Jeg ble født uten livmor og fikk dette påvist gjennom lapaskopi da jeg var 17 år. På ultralyden kunne ikke legen se eggstokkene, men mente at de måtte være der og også fungere siden jeg hadde utviklet kvinnelige former.

Jeg er nå 29 år og har ikke vært i kontakt med legen siden den gang om dette. Er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke nærmere ut om eggstokkene fungerer og om det er mulig å hente ut egg fra dem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84427-fungerende-eggstokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få henvisning til gynekolog fra din fast-lege, evt. direkte til IVF-klinikken i Tromsø eller St. Olavs i Trondheim. De kan gjøre en såkalt clomifen-test der du tar Pergotime-tabletter og følger opp med blodprøver for å se om eggstokkene fungerer.

For å bli mor, evt. med egne egg, må du ha surrugatmor for å bringe frem barnet. Dette er en meget vanskelig prosess, spesielt juridisk, og ikke mulig å gjøre i Norge. England er det nærmeste landet der det er lov med surrogatmoderskap og selv der er det både dyrt og vanskelig. Bl.a må dere arrangere en "adopsjon" for at barnet juridisk skal bli deres.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84427-fungerende-eggstokker/#findComment-456729
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...