Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som veldig mange andre her inne plages jeg av stadig tilbakevendende sopp, og leser derfor alt jeg kommer over om sopp. Sitter nå å leser i "Alternativ medisin og naturmidler". Her står det en del tips som kanskje kan hjelpe. Jeg siterer: "Candida er ofte forbundet med soppinfeksjoner i skjeden, men kan også forekomme andre steder på kroppen. Urter med antisoppegenskaper:

ringblomst, kanel, kokosmasse, ingefær, timian, rosmarin, dong quai.

Skyll skjeden en gang pr. dag med fortynnede tinkturer eller teer av:

timian, kamille, ringblomst, myrra.

Lag en blanding av følgende urter:

5 dråper te-tre eller timianolje, 10 ml. hydrastinurttinktur, 20 ml. ringblomsttinktur.

Bland en 1/2 ts. i nok vann til å fukte en tampong. Sett tampongen inn og la den sitte 1 time. Gjør dette morgen og kveld til plagene blir borte.

Vassarvsalve og kamillekrem lindrer irritasjon og kløe rundt skjedeområdet".

Det kan jo hjelpe.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84469-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en periode med stadig tilbakevendende sopp, men så kom jeg tilfeldigvis over et tips i et ukeblad om en salve som heter Calendula (ringblomst?). Jeg brukte den en gang, og har - bank i bordet - ikke vært plaget siden. Og det er over et år siden. (Banker for sikkerhets skyld i vegger og tak også).

Salven fås kjøpt i helsekostbutikker og kan brukes til litt av hvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84469-sopp/#findComment-456994
Del på andre sider

Jeg hadde også en periode med stadig tilbakevendende sopp, men så kom jeg tilfeldigvis over et tips i et ukeblad om en salve som heter Calendula (ringblomst?). Jeg brukte den en gang, og har - bank i bordet - ikke vært plaget siden. Og det er over et år siden. (Banker for sikkerhets skyld i vegger og tak også).

Salven fås kjøpt i helsekostbutikker og kan brukes til litt av hvert.

Tusen takk for tipset! Jeg slutta med p-pillen for en måned siden, og har ikke merket noe siden. Fikk sopp etter en penicilinkur i fjor sommer og har vært ille plaget siden da. Men, nå prøver jeg å bli gravid, og regner med at soppen kommer tilbake. Skal ha salven liggende klar....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84469-sopp/#findComment-457447
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...