Gå til innhold

Poden har så stygge tenner!

Anbefalte innlegg

Gjest Kjempefortvilet mamma

Jeg er så fortvilet! For to måneder siden fikk småen på 17 måneder stygge brune flekker på flere av tennene. Vi pusser og pusser men det går ikke vekk.

Vi har et normalt norsk kosthold, og han får kun godterier på lørdagskvelden eller ved helt spesielle anledninger. Han drikker melk til frokost, lunsj og kvelds, og saft eller juice til middag. Han får drikke opp safta/juicen fra middagen før vi begynner på vann. Ellers drikker han vann. Våkner han på kvelden/natta, får han kun vann. Det hender en sjelden gang at han får sjokoladepålegg på brødskiva.

Vi pusser tenner morgen og kveld, men må vel innrømme at vi slurver mer med morraspusset enn kveldspusset. Han har fått leke med tannbørsten fra han fikk sin første tann når han var 5 mnd. Vi begynte også da med litt forsiktig tannpuss. Da han var rundt året begynte vi med fluortabeletter.

Jeg kan ikke se at vi gjør så forferdelig mye galt med tannhygienen, og lurer vel litt på om ikke disse stygge flekkene kan ha en annen årsak, som tannsten eller mineralmangel f.eks.

Etter at han fikk disse flekkene har vi prøvd å bytte tannkost, bytte tannkrem og har til og med gått til anskaffelse av elektrisk tannbørste. Ingenting hjelper.

Noen råd til en kjempefortvila mamma som får vondt i hjertet sitt hver gang hun ser sin sønns strålende smil bli ødelagt av stygge tenner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84554-poden-har-s%C3%A5-stygge-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fortvilet mamma

Det finnes noe som kalles for "barnebelegg". Det går over, men jeg vet ikke hvordan det vanligvis ser ut.

Det enkleste er vel å la en barnetannlege se på det. Eller be om svar fra tannlegen her.

Hei. Takk for svar. Jeg skal søke på internett etter informasjon om barnebelegg. Vi kommer ikke inn til tannlege før i februar, så jeg vil gjerne forsøke mest mulig i mellomtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...