Rubia Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Min halvdel har vært gift i maaaange år, ja ikke nå da Hans samliv var av det slaget at alt gikk i sin vante gang, ingen spenning osv. Han ble også vant med at alt gikk på hennes premisser. (Dette er tanker jeg har gjort meg og som han nå har bekreftet) I vårt forhold er han veldig passiv. Sier ikke jeg noe er det stille... Spør jeg om noe er det "ikke noe", "vet ikke" og lignende svar ganske så ofte. Jeg har sett glimt av sider med litt mere selvtillit, lidenskap og pågangsmot...sider han sier jeg fikk frem, sider han ikke visste han hadde. Men han detter tilbake til det gamle. Ønsker å se mere til disse sidene, få ham til å utvikle seg, være stolt av alderen sin og slutte å oppføre og føle seg som en attenåring uten egne meninger. Slutte å vente til viseren på kompasset har stoppet å gå for så å ta samme veg..... Han er regelrett ganske kjedelig, uten initiativ og lidenskap.... Som jeg sa til ham,,"er du fornøyd så er det ingens rett å valse inn å forandre deg, men er du ikke fornøyd så kan jeg tillate meg å tråkke litt hardere.." Han virker ikke fornøyd, men vet ikke hvordan han skal forholde seg til seg selv. Jeg vil gjerne gjøre noe med dette. Først og fremst forde dette er positivt for ham som person være seg jeg er med i bildet eller ei, samt at vårt forhold hadde hatt meget godt av det. Har sakt til ham at jeg vil låne endel bøker til ham, om sex, samliv etc.samt at nå skal det gjøres innkjøp på litt sex leketøy! Hva kan jeg gjøre for å bygge opp fyren? Hva trenger dere gutter for å få selvtillit, for å gro og utvikle dere? Jeg er ærlig, prater rolig, er hans beste sex etc. etc, men det virker ikke som om det er nok! Ønsker derfor ideer og synspungter fra spesiellt gutta her inne... Uansett hvordan forholdet vårt ender så ønsker jeg å gi ham "en gave" han kan ta med seg videre og ha veldig glede av...han fortjener det etter å ha vært stagnert så mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84603-gi-mannen-selvtillit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 menn som er preget (gjelder selvsagt kvinner også) av gamle forhold burde være singel minst 6 mnd. for å få opp selvtillitten, lære seg å ha egene meninger og rett og slett stå på egene bein og klare seg sjøl. Å bevise for seg selv at "jeg er så strek at jeg klarer meg selv". Når dette har gått opp for dem kan de gå inn i nytt forhold, ikke for å la en annen ta deres avgjørelser, men for å dele livet med noen. Kanskje han hoppa for fort inn i deres forhold? Trengte kanskej mer tid til å bli selvsikker og selvstendig. Det er jo litt seint å gjøre noe med nå da.. Men hva med å la han få styringa på ting? Det er mye å styre med hvis dere bor sammen. Hvis du trekker deg litt tilbake og la han få ansvaret. Ros han ALLTID når han gjør noe bra, gi han mer kommplimenter - han vil da få bedre tro på seg selv og være mer selvsikker og frampå. Ikke ta avgjørelser for han/dere - la han ta dem! Om ikke alle - så la han ta noen.. Ikke fortell at han er en tøffel, men la han komme seg på beina sjøl.. Alle trenger å vite at de viktige, at det de fortar seg og sier betyr noe, at DE betyr noe for samfunnet/andre mennesker. Tror man at man ikke betyr noe, holder man seg i bakgrunnen. La han komme ut av skallet! men ikke press han.. Da vil han krype lenger inn i skallet sitt.. Typen min hadde utrolig dårløig selvtillitt, hadde NULL tro på seg selv. Etter at jeg gjorde det jeg ramsa opp over her har selvtillitten hans vokst mye og han er ansvarlig, bevisst og mye mer frampå - når det gjelder alle ting. Kjøp boka "sex - ja takk", og så får man kjpt bøker for å lære seg å byge opp selvtillitten. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84603-gi-mannen-selvtillit/#findComment-458085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Du ønsker å bidra til at han får mer selvtillit. Samtidig påpeker du mange ting ved ham som du ikke er fornøyd med. Han er passiv, for lite lidenskapelig osv. Han får neppe mer selvtillit av å høre kritikk for dette. Mitt beste råd er derfor at du er glad i ham og setter pris på ham akkurat slik han er. Etter hvert som han føler seg trygg og får mer tro på seg selv kan det jo hende han slipper seg mer løs og tar mer initiativ. Men husk at du ikke kan forandre ham. Når det gjelder dette med bagasje fra tidligere forhold tror jeg ikke man blir kvitt denne ved å leve single noen måneder. For mitt eget vedkommende må jeg iallfall innrømme at jeg fortsatt har mye gammelt grums med meg etter tre år som skilt. Det samme har min kjæreste. Til daglig merker vi ikke så mye til det, men det kommer fram av og til. Som regel har vi forventninger til kjæresten ut fra et "indre skjema". F. eks. forventer de fleste kvinner oppmerksomhet og komplimenter. Men noen menn er bare ikke slik at de strør om seg med kos og blomster og "pusen min". Selv har jeg mange ganger en irritert replikk på tunga når kjæresten min glemmer og surrer. Men jeg har lært å bite den i meg, fordi jeg vet at han gjør så godt han kan. Han er bare slik. Og jeg elsker den surrekoppen - som knapt nok husker sin egen bursdag, langt mindre min... Dette ble kanskje litt uklart. Det jeg mener å si er : Gi mannen kjærlighet, så kommer selvtilliten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84603-gi-mannen-selvtillit/#findComment-458152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Er ikke helt enig med Pricilla. Du trenger ikke rose ham for alt mulig. Det blir unaturlig og du gidder neppe holde på sånn hele livet. At han har dårlig selvtillit og er passiv skyldes gjerne at hans tildigere kjæreste kritiserte alt han gjorde, ingenting var bra nok. Viser du i praksis at du ikke er sånn og at hans måte er bra nok (spør gjerne om råd om ting du kanskje ikke trenger råd for) så vil han få mer selvtillit etterhvert. Men ikke press ham, ikke fokuser på at dette er et problem, det gjør det bare verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84603-gi-mannen-selvtillit/#findComment-458332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurenavn Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Pass på så du ikke gir ham prestasjonsangst da. Hvis du hele tiden pusher på med forslag om hva han burde gjøre kan han fortsatt føle seg veldig usikker. På en annen side er det bra at du tar iniativ til å gi nye impulser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84603-gi-mannen-selvtillit/#findComment-462078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.