Gå til innhold

hvor lenge bør man vente?

Anbefalte innlegg

Gjest :-) fra meg!

Hei på dere!

Begynte med p-piller (Trionetta) på torsdag kveld, skal ta den 7. pillen i kveld. Legen anbefalte at vi brukte annen prevensjon i løpet av de første 7-8 dagene, bare for sikkerhetsskyld, selv om det står på pakken at den er sikker fra første dag. Min søster mente vi burde vente helt til etter neste menstruasjon, for å være helt sikre.

Hva er andres erfaringer med dette? Er det noen her som er blitt gravide ved å ikke bruke annen prevensjon den første tiden?

Noen som har andre råd/tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84613-hvor-lenge-b%C3%B8r-man-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Hæ? har ikke hørt om noe av det du skriver..

hvis du tar pilla ved første mens-dag er du sikker fra dag 1. Begynner du ved et annet tidspunkt bør du bruke dong i 14 dager.

se svar fra lommelegen her:

http://www.lommelegen.no/svar/svar%5Fs08ary175.htm

Gjest :-) fra meg!

Da jeg fikk trionetta sa legen at den ville være sikker etter den 8 dagen. Det vil vel da si etter den 9 pillen.....

Hmmm... legen min sa 7-8 dager, så kjæresten min og jeg hadde sex igår kveld uten kondom, på den 8 dagen etter den 8. pillen... er det mulig det har gått galt da?

Det står jo på pakken at den skal være sikker fra første dag. Huff, nå ble jeg en smule bekymret. Finnes det en test man kan ta før man får mensen? Er akkurat ferdig med mensen, så det blir litt lenge å vente til neste gang synes jeg...

Hmmm... legen min sa 7-8 dager, så kjæresten min og jeg hadde sex igår kveld uten kondom, på den 8 dagen etter den 8. pillen... er det mulig det har gått galt da?

Det står jo på pakken at den skal være sikker fra første dag. Huff, nå ble jeg en smule bekymret. Finnes det en test man kan ta før man får mensen? Er akkurat ferdig med mensen, så det blir litt lenge å vente til neste gang synes jeg...

P-pilla er sikker fra første dag om du starter forste dag av mensen.. Sånn ellers i mnd så må du vente 8 dager..

Det høres ut på meg som om du har satte igang en dag tidligere enn du burde....?? Da er nok test lurt jaa. Om du ikke hadde slengt deg rundt å benyttet nødprevensjon. Taes sånn toppen 3(tror jeg eller var det to??) dager etter samleie. Norlevo heter den og kjøpes reseptfritt på apoteket.

Det finnes tester som ikke må taes akkrat første dag av mensen. Har akkurat brukt en,men husker svarten ikke hva den het. Men du finner den forhåpentligvis på apotek den også. De finnes hvertfall!

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...