Min1365380430 Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg fikk en skjønn jente for 16 måneder siden og fikk etter dette satt inn en hormonspiral. Jeg har hatt svært uregelmessig menstruasjon med like uregelmessig grad av blødninger etter dette. De siste 10 dagene har jeg slitt med en intens kvalme, litt ømme bryst og sterke magesmerter. Kvalmen minner meg svært mye om forrige svangerskap og varer 24 timer i døgnet. Det hjelper en liten stund hvis jeg spiser litt, men så er det på'an igjen... Det hører med til historien at jeg har hatt blødninger omtrent like lenge. Tildels stor blødning de 3 første dagene, men har avtatt i styrke nå. Det hører også med til historien at jeg ble innlagt på sykehus for 2 mnd. siden, med intense magesmerter og mistanke om blindtarmbetennelse, uten at jeg vet om dette er av betydning. (Under utredningen ble det foretatt UL, der legen utbrøt: Ha, du er jo gravid! Men etter mye om og men, mente han at det var spiralen han så.) De fant aldri ut hva det kunne være, og magesmertene forsvant. De har i ettertid kommet og gått, men har ikke vært så kraftige som den gangen. Jeg har hatt menstruasjon iallefall 1 gang etter dette. 2 ganger med denne. Er det mulig at jeg er gravid, når jeg blør så mye? Er det mulig at jeg er gravid utenfor livmoren? Er dette mer vanlig med spiral? Hvis jeg er gravid med spiral, kan dette skade fosteret? Hvordan fjerner man evt. spiralen? Kan jeg ha mistet spiralen uten å merke det? Vet at jeg burde ta en test og iallefall få konstatert om jeg er gravid eller ikke, men forsøker å få noen svar her først. MVH, Min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84705-gravid-med-spiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det är mycket sällsynt att bli gravid , när man har en hormonspiral. Den skall vara mycket säker, om den sitter på rätt sätt, vilket man ju får förutsätta om doktorn såg den på ultraljudet. Såg han fel, och det verkligen var en graviditet han såg, så vore detta mera orimligt men sådant har ju hänt någon gång. Att det blir blödningstrassel efter att man har satt in en hormonspiral, är vanligt. Dessa brukar dock att minska efter ca 6 månader. Du borde kunna känna efter på dig själv, om du känner några trådar efter spiralen. Gjör du inte det, bör du ta kontakt med den som satte in den, för vidare uppföljning. Det är inte vanligt att den ramlar ut. Du borde framförallt ha upptäckt detta då. Jag tycker att du skall ta en graviditetstest, för att få slut på dina funderingar om en evt. graviditet. En graviditet utaför livmodern, gjer alltid smärtor. Därför borde detta kunna uteslutas. Jag har aldrig hört om någon som blivit gravid, då de fortfarande haft hormonspiralen kvar inne i livmodern. En vanlig koppar spiral, har jag däremot hört flera som blivit gravida med. Då försöker de oftast att ta bort spiralen, om den kommer lätt ut. Annars händer det att de låter den sitta kvar,och att den kommer ut vid förlossningen. Jag tror att du snart får vetskap om du är gravid eller ej, efter testet.Är du inte gravid, bör du ändå utreda varför du känner dig så illamående/kvalm. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84705-gravid-med-spiral/#findComment-459757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.