Jorunn Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Ærlig talt, er det noen av dere som svarer som i det hele tatt har vært i et forpliktende forhold???? Poenget er jo at instinktet forteller henne at noe er galt, og hva gjør han når han blir konfrontert med dette? Lyver og blånekter. Hadde han ikke hatt noe å skjule, hadde han heller ikke hatt behov for å lyve. Hvis ALT skal være lov/greit i et forhold synes jeg faktisk man heller bør leve som singel. Kanskje de fleste av oss skjønner at han kan ty til løgner om bagateller, når hun innrømmer at om han hadde fortalt sannheten med en gang, hadde han allikevel fått seg en omgang med kjefting. Hvem har da lyst til å fortelle sannheten om ting som egentlig ikke betyr noenting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-459852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ova Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det høres ikke ut som du har det helt greit, nei. Du er såret og lei deg, forståelig nok. men, men jeg kan ikke si annet enn at jeg synes du maser og kontrollerer vel mye. Sende meldinger hver annen time? Det går da ikke an ! Jeg forstår at dere har en del å snakke om- ta et oppgjør nå- Men det må ikke bli snakking og snakking om løgn og fortielser og "opprullinger" til stadighet. Det sliter ut et forhold ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-459906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misslo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Kanskje de fleste av oss skjønner at han kan ty til løgner om bagateller, når hun innrømmer at om han hadde fortalt sannheten med en gang, hadde han allikevel fått seg en omgang med kjefting. Hvem har da lyst til å fortelle sannheten om ting som egentlig ikke betyr noenting? En omgang med kjefting hadde han ikke fått. Men jeg VET at han også ville stilt spørsmål ved det, om jeg hadde ringt til x-en. Men det har jeg faktisk ikke behov for. Vi hadde et forhold for 9 år siden, og hvorfor ialle dager skulle jeg ringe han i fylla. Min samboer og x-en har ingen barn sammen, og var sammen i 3 måneder????? Så vidt jeg vet har han ikke noen kontakt med henne nå. Så hvorfor ialle dager skulel han ringe henne midt på natten??? OG i tillegg nekte for å ha gjort det. Kjenner samboeren min såpass godt at jeg så at han løy derfor maste jeg videre helt til han innrømmet det. Har overhodet IKKE tenkt å finne meg i å bli skjelt ut fordi han ikke orker å leve sammen med meg når jeg ikke tror på det han sier. Og det hadde jeg jo all grunn til, for han husket å ha ringt, han ville bare prøve å dekke over det. HELT idiotisk spør du meg. Om jeg først hadde ringt til min, så fikk jeg til hel.... stå for det også!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Ærlig talt, er det noen av dere som svarer som i det hele tatt har vært i et forpliktende forhold???? Poenget er jo at instinktet forteller henne at noe er galt, og hva gjør han når han blir konfrontert med dette? Lyver og blånekter. Hadde han ikke hatt noe å skjule, hadde han heller ikke hatt behov for å lyve. Hvis ALT skal være lov/greit i et forhold synes jeg faktisk man heller bør leve som singel. Jeg tror de fleste av oss forstår at når man har et så ustabilt kvinnemenneske som det denne fyren har, så er små løgner noe han må benytte seg av for å komme gjennom hverdagen, uten alt for mye hyl og skrik fra det ustabile kvinnemennesket sin side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Om en av dine exer hadde ringt deg i fylla etter 8 ÅR, så hadde du sittet og tenkt; Idiot!! Kanskje ikke så rart at mannen din holdt kjeft om det da eller hur? Og hvorfor ringte han i første omgang? Kanskje fordi han føler at noe er galt mellom dere fra før og bare ville ha oppmerksomhet, teste ut draget, eller rett og slett ikke vet sjøl engang. Om han hadde sagt det når du spurte første gangen ville du blitt akkurat like sur. Derfor nekta han. Det ligger noe mer bak her enn bare den episoden, garantert! Og dine forsøk på å oppdra og kontollere ham kommer til å gjøre det enda verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misslo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Om en av dine exer hadde ringt deg i fylla etter 8 ÅR, så hadde du sittet og tenkt; Idiot!! Kanskje ikke så rart at mannen din holdt kjeft om det da eller hur? Og hvorfor ringte han i første omgang? Kanskje fordi han føler at noe er galt mellom dere fra før og bare ville ha oppmerksomhet, teste ut draget, eller rett og slett ikke vet sjøl engang. Om han hadde sagt det når du spurte første gangen ville du blitt akkurat like sur. Derfor nekta han. Det ligger noe mer bak her enn bare den episoden, garantert! Og dine forsøk på å oppdra og kontollere ham kommer til å gjøre det enda verre. Tror ikke du helt har lest det jeg skrev. Jeg skrev at det ikke er telefonsamtalen i seg selv om er det værste. Men det at han løy og oppførte seg som han gjorde i mange dager i stedet for å innrømme det. Selvfølgelig hadde jeg spurt hvorfor i han ringte, men hadde han i det minste innrømmet det hadde det vært greit. Syntes bare det er så utrolig kynisk å "ikke huske/lyve" om at han ikke husker å ha gjort det. Det står jo svart åp hvitt på tlf. at han har gjort det. OG at jeg spør om hvorfor syntes jeg ikke er rart. Han hadde garantert også lurt på hvorfor om jeg hadde ringt min x. Det er da vel ikke et kryssforhør,og spørre om det. Og jeg er av den oppfatning at ting som ikke passer "i dagslys" ikke hører hjemme i et forhold!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misslo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg tror de fleste av oss forstår at når man har et så ustabilt kvinnemenneske som det denne fyren har, så er små løgner noe han må benytte seg av for å komme gjennom hverdagen, uten alt for mye hyl og skrik fra det ustabile kvinnemennesket sin side. Om han hadde syntes at jeg var så ustabil, er han vel antagelig hakket værre selv, som ikke tar pikk pakket sitt og flytter! Tror du har misforstått endel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Om han hadde syntes at jeg var så ustabil, er han vel antagelig hakket værre selv, som ikke tar pikk pakket sitt og flytter! Tror du har misforstått endel! "Om han hadde syntes at jeg var så ustabil, er han vel antagelig hakket værre selv, som ikke tar pikk pakket sitt og flytter" Helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Tror ikke du helt har lest det jeg skrev. Jeg skrev at det ikke er telefonsamtalen i seg selv om er det værste. Men det at han løy og oppførte seg som han gjorde i mange dager i stedet for å innrømme det. Selvfølgelig hadde jeg spurt hvorfor i han ringte, men hadde han i det minste innrømmet det hadde det vært greit. Syntes bare det er så utrolig kynisk å "ikke huske/lyve" om at han ikke husker å ha gjort det. Det står jo svart åp hvitt på tlf. at han har gjort det. OG at jeg spør om hvorfor syntes jeg ikke er rart. Han hadde garantert også lurt på hvorfor om jeg hadde ringt min x. Det er da vel ikke et kryssforhør,og spørre om det. Og jeg er av den oppfatning at ting som ikke passer "i dagslys" ikke hører hjemme i et forhold!! Jo jeg leste hva du skrev. og jeg tenker, hvorfor ringte han i første omgang? Jo fordi han føler at noe ikke stemmer mellom dere to. Han mangler noe. Og han nekter fordi han mest sansynlig ble driti ut av hu dama, ikke vet hva han skal gjøre eller hva han vil. Fordi han føler seg dum og kontrollert av deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misslo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jo jeg leste hva du skrev. og jeg tenker, hvorfor ringte han i første omgang? Jo fordi han føler at noe ikke stemmer mellom dere to. Han mangler noe. Og han nekter fordi han mest sansynlig ble driti ut av hu dama, ikke vet hva han skal gjøre eller hva han vil. Fordi han føler seg dum og kontrollert av deg. Utifra det du skriver burde jeg også tvile på om han fortsatt elsker meg?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Utifra det du skriver burde jeg også tvile på om han fortsatt elsker meg?? Nei. Men dere har et kommunikasjonsproblem. Noe så enkelt som litt spenning i hverdagen, tid til å være kjærester, seksuell oppmerksomhet utover den gamle rutina, ros for godt arbeid etc. Og tillit. Ikke minst. Kan faktisk gjøre underverker. Er enig med samlivsterapeuten her at inntak av alkohol på den måten ikke er bra. Kanskje det er noe han føler på. Noe du har maset om før? Som han føler er urettferdig ettersom det bare hender tre ganger i året? Og ettersom hans egen opplevelse av det er at han har full kontroll? Noe med å få lov å herje litt av og til. Jeg vet ikke, men jeg tror dere trenger å prate sammen. Om andre ting en det som hendte denne ene gangen. Og jeg tror du skal vente med det til han har fått dette på avstand. Gi ham tillit selv om du føler at det er vanskelig nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misslo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Nei. Men dere har et kommunikasjonsproblem. Noe så enkelt som litt spenning i hverdagen, tid til å være kjærester, seksuell oppmerksomhet utover den gamle rutina, ros for godt arbeid etc. Og tillit. Ikke minst. Kan faktisk gjøre underverker. Er enig med samlivsterapeuten her at inntak av alkohol på den måten ikke er bra. Kanskje det er noe han føler på. Noe du har maset om før? Som han føler er urettferdig ettersom det bare hender tre ganger i året? Og ettersom hans egen opplevelse av det er at han har full kontroll? Noe med å få lov å herje litt av og til. Jeg vet ikke, men jeg tror dere trenger å prate sammen. Om andre ting en det som hendte denne ene gangen. Og jeg tror du skal vente med det til han har fått dette på avstand. Gi ham tillit selv om du føler at det er vanskelig nå. Skrev også i et av innleggene mine at ting ikke hadde vært så bra i det siste. Så det er helt klart rett som du sier. Han er nesten aldri hjemme, datteren vår blir helt hysterisk om pappa skal legge henne en kveld, for det gjøren han sjelden (han er jo ikke hjemme). Blomster tror jeg at jeg fikk for 2 år siden. Sex har vi kanskje 1 gang i måneden. Og funnet på noe bare vi to, ja DET tror jeg er 4 år siden. Alltid jeg som må ta initiativet til ting. Og det er jeg lei av. Og ettersom samboeren gjør sånt som dette, vel så er jo ikke tanken helt fjern for at han faktisk ikek elsker meg mer. Men det påstår han at han gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Skrev også i et av innleggene mine at ting ikke hadde vært så bra i det siste. Så det er helt klart rett som du sier. Han er nesten aldri hjemme, datteren vår blir helt hysterisk om pappa skal legge henne en kveld, for det gjøren han sjelden (han er jo ikke hjemme). Blomster tror jeg at jeg fikk for 2 år siden. Sex har vi kanskje 1 gang i måneden. Og funnet på noe bare vi to, ja DET tror jeg er 4 år siden. Alltid jeg som må ta initiativet til ting. Og det er jeg lei av. Og ettersom samboeren gjør sånt som dette, vel så er jo ikke tanken helt fjern for at han faktisk ikek elsker meg mer. Men det påstår han at han gjør. Der kan du se. Problemet stikker dypere enn en telefonsamtale i fylla. Man kan ikke forandre andre. men man kan forandre seg selv. Og i sånn tilfeller er problemet ofte at den ene parten løper etter den andre, kontrollerer, maser, kjefter, blir sur og skuffa, forlanger, anklager og mistror. Naturlig nok, ettersom man føler seg oversett og lite verdt. Den gode samtale begynner med JEG føler at, og JEG vil. Ikke DU skal eller DU må. Jeg synes du skal tenke nøye igjennom hvordan dere har det sammen og hver for dere. Og kanskje en tur til familievernkontoret kan hjelpe dere å få snakket sammen. Hva er viktig for deg i samlivet. Hva er viktig for ham? Kjærligheten er kanskje ikke borte, den har bare blitt glemt i konflikter og daglig slit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misslo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Der kan du se. Problemet stikker dypere enn en telefonsamtale i fylla. Man kan ikke forandre andre. men man kan forandre seg selv. Og i sånn tilfeller er problemet ofte at den ene parten løper etter den andre, kontrollerer, maser, kjefter, blir sur og skuffa, forlanger, anklager og mistror. Naturlig nok, ettersom man føler seg oversett og lite verdt. Den gode samtale begynner med JEG føler at, og JEG vil. Ikke DU skal eller DU må. Jeg synes du skal tenke nøye igjennom hvordan dere har det sammen og hver for dere. Og kanskje en tur til familievernkontoret kan hjelpe dere å få snakket sammen. Hva er viktig for deg i samlivet. Hva er viktig for ham? Kjærligheten er kanskje ikke borte, den har bare blitt glemt i konflikter og daglig slit. Som sagt var det ikke samtalen i fylla, men alle løgnene.. Og nå kom han jammen innom på jobben for å "låne" penger til julebordet. Hans kort virket ikke??? Jeg gav han kortet og han sa han hadde tatt ut 4000 kroner?????? OG jeg som fikk huden full av kjeft fordi jeg hadde kjøpt vinterstøvler til 1250,-. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-460315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MachoLars Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Om en av dine exer hadde ringt deg i fylla etter 8 ÅR, så hadde du sittet og tenkt; Idiot!! Kanskje ikke så rart at mannen din holdt kjeft om det da eller hur? Og hvorfor ringte han i første omgang? Kanskje fordi han føler at noe er galt mellom dere fra før og bare ville ha oppmerksomhet, teste ut draget, eller rett og slett ikke vet sjøl engang. Om han hadde sagt det når du spurte første gangen ville du blitt akkurat like sur. Derfor nekta han. Det ligger noe mer bak her enn bare den episoden, garantert! Og dine forsøk på å oppdra og kontollere ham kommer til å gjøre det enda verre. Du må være usedvanlig lite intelligent, bitter eller begge deler som gir et slikt lite fintfølende innlegg som forøvrig var gjennomsyret av dine egne negative opplevelser (lest mellom linjene vel og merke). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-461559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MachoLars Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Dette er vanskelig å svare på for oss som ikke kjenner helheten i forholdet deres. Vi har jo bare fått et mikroskopisk innblikk. Du må følge hjertet ditt, men husk også å følge hjernen. Har dere det bra ellers? Er dere lykkelige sammen og har disse "blemmene" som dukker opp i alle forhold? En skal jo selvsagt ikke maskere løgner som "små blemmer". Løgn er det som kan forgifte et forhold om dette forekommer i for stor grad. Du må bare prøve å snakke ut ordentlig med han. Ikke prøv å få til en seriøs diskusjon/samtale mens dere er i kampens hete. Altså ikke mens dere er veldig sinte. Vent til dere er rolige og kan tenke rasjonelt. Si da ifra til han at du vil ha en viktig samtale med han. Dette er et lite triks i og med menn (og kvinner også sikkert) har en stor tendens til å koble ut litt for mange hjerneceller mens adrenalinet pumper gjennom kroppen. Håper du kommer til bunns i dette for deres skyld og for barnet sitt skyld. Kanskje du kan la han lese innlegget ditt her på doktoronline og se svarene du har fått? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-461566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Du må være usedvanlig lite intelligent, bitter eller begge deler som gir et slikt lite fintfølende innlegg som forøvrig var gjennomsyret av dine egne negative opplevelser (lest mellom linjene vel og merke). Hold deg til saken eller klapp igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-461586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MachoLars Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hold deg til saken eller klapp igjen! Takk det samme. Ha en fortreffelig helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84723-han-l%C3%B8y-om-det-helt-bevisset/page/2/#findComment-461609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.