Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble for 1-2 år siden behandlet for acne med div. piller. En av pillene jeg brukte var f.eks. Doxylin, så vidt jeg husker. Dette skulle ifølge legen påvirke hormonene. Pillene hjalp mot acne-probelmet, men samtidig merket jeg at hele kroppen ble nærmest uttørket. Jeg følte meg tørst hele tiden, og øynene ble tørre. Det ble også skjeden. For meg har det alltid vært normalt å være litt fuktig nedentil, men etter bruk av disse forskjellige pillene ble det alstå veldig tørt. Til tider har det oppstått små sår og rifter som har vært smertefulle. Etter å ha tatt opp dette med legen, byttet jeg til å bruke p-piller mot acne istedet, og disse fungerer helt fint, men jeg er fortsatt tørr. Tror kanskje det skjedde en varig forandring etter de andre pillene. Det er lenge siden jeg har hatt noen sår nå, men det er fortsatt plagsom å være så tørr! Blir liksom ikke helt like kåt lenger...Er det noen som har lignende erfaringer og ikke minst råd?? Please hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84814-t%C3%B8rr-skjede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har noe av samme problemet, men jeg bruker Diana p-piller. Etter at jeg har begynt med disse blir jeg nesten ikke våt eller kåt lenger.

Er dette en bivirkning ved disse pillene?

Hei og takk for svar! Det er Diane jeg bruker også, kanskje disse opprettholder tørrheten jeg fikk fra de første acne-pillene jeg hadde? Kanskje det hadde vært lurt å prøve noen andre p-piller?Jeg tror ihvertfall at sånne hormonregulerende piller kan påvirke fuktigheten der nede!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84814-t%C3%B8rr-skjede/#findComment-462786
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...