Gjest scared Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg er ei jente på 20 år. Var nylig til konsultasjon hos en kjeveortoped. Han sa at for å rette på tennene, må jeg trekke visdomstenner, evt. en liten jeksel, og deretter begynne med regulering. Jeg vil ingen av delene, og jeg visste egentlig svaret. Det er ikke verdens undergang, men det hadde vært fint å ha symmetriske fortenner, så jeg slapp å skjemmes hver gang jeg smiler.... Han sa at full narkose ikke var nødvendig for å trekke tennene, men lystgass og bedøvelse var nok. Han sa at lystgassen ga meg en følelse av likegyldighet, og beroliget meg. Javel, men kommer jeg fortsatt til å kjenne smerte? Jeg vet at bedøvelsen gjør at man ikke kjenner at tanna blir trukket ut, men i og med at jeg HATER sprøyter, er det sprøyta i munnen jeg gruer meg mest til. Han sa at jeg må sannsynligvis gå med regulering i ett år, og kan fort komme opp i 15.000 kr. Dette må jeg vel da evt ta opp lån til? Får vel ikke dekt det når jeg er 20 år? Jeg har ikke bestemt meg for noenting, men må jeg gå med reguleringi ett år, kommer jeg ikke til å vise meg utenfor døra.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84861-skjeve-fortenner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Visdomstenner er det greit å bli kvitt da de ofte kan lage problemer senere. Sprøyta kjenner du ikke i det hele tatt. Det fant jeg ut her for noen uker siden! (og jeg har skrekk altså!) Nåla er så tynn og huden blir bedøvd bare tannlegen komer borti tannkjøttet med en dråpe av det midlet. Jeg og har skjeve fortenner. Så lenge bittet er normalt, ikke over eller underbitt. Eventuellt kjeveproblemer, så er det ikke nødvendig med regulering. Det er kun en kosmetisk greie i så fall. Derfor nekta jeg regulering da jeg var tenåring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84861-skjeve-fortenner/#findComment-460115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.