Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De siste fire årene har jeg omtrent ikke hatt menstruasjon, pga to graviditeter og lange ammeperioder.

Jeg fikk tilbake mensen da datteren min var 13 mnd, for 4 mnd siden, og jeg har nettopp sluttet å amme. Bruker exclutona mini-piller.

Det jeg synes er rart, er at jeg på en periode på ca 5 uker, har to menstruasjoner! Altså: jeg har blødning i 4-5 dager, opphold i 4-7 dager, ny blødning i 2-4 dager og deretter opphold i ca 14-20 dager. Slik har det vært i 3 eller fire sykluser i høst.

Jeg har aldri hatt særlige plager med mensen, men jeg synes det er tungvint og upraktisk å aldri vite når mensen kommer, og vite at den kommer igjen så kjapt etter jeg egentlig er ferdig....

Vet noen av dere kloke damer hva dette kan skyldes? Bør jeg kontakte lege? Er forsåvidt fornøyd med exclutona, og har ikke tenkt å gå over til vanlige p-piller, fordi vi trolig vil prøve å bli gravide igjen i løpet av et år, og jeg liker ikke å hoppe fra den ene pillen til den andre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84977-merkelig-syklus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du !

Både p-piller og mini-piller kan gi menstruasjonskluss som mellomblødninger....Jeg mått slutte med p-piller fordi jeg var så plaget med mellomblødninger.

Har du vurdert hormonspiral - da kan du risikere å miste mensen helt :) og det er vel ikke å forakte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84977-merkelig-syklus/#findComment-461419
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...