Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha uthenting på onsdag og innsettingen blir forhåpentligvis noen dager etter. Er så i stuss om jeg skal ta sykemelding noen dager eller om jeg skal bare gå på jobb. Sist gikk jeg på jobb, men da hadde jeg en veldig rolig jobb, nå er den også stillesittende, men til tider hektisk og litt stressende. Hva gjør dere?

Hva sier/tror arbeidsgiver nå det står Kvinneklinikken på sykemeldingen - ikke så lett å komme med en god forklaring (jeg har ikke fortalt arbeidsgiver om dette).... hva har dere sagt?

Sist fortalte jeg det til sjefen min, men da hadde jeg en annen jobb og hun var en helt annen type. Nå har jeg en sjef som vel ikke ne gang vil kunne holde tett om dette så jeg har lite lyst å fortelle det. Skal jeg kanskje bare ta en egenmelding??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84980-sykemelding-i-rugetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Luske

Jeg skal også ha uthenting onsdag, og innsetting fredag.Jeg blir derfor sykemeldt hele onsdag og hele fredag. Mandag tar jeg meg en avspaseringsdag.

Jeg har sagt det til sjefen min (jeg har kontorjobb) og til en kollega. Ingen fler.

Tenk på det at hvis det står bokstavene KK på sykemeldingen din så kan det skyldes alt fra IVF til fjerning av cyster o.l. Og min erfaring er at hvis jeg bare antyder at jeg skal til KK så er det ingen som stiller flere spørsmål, fordi man da skjøner at det kan være sensitivt.

Hvis jeg var deg ville jeg bare blåst i det. Det kan være mange grunner til at en kvinne oppsøker KK. Spar egenmeldingen din til du trenger den.

Og hvis du har en slitsom jobb bør du vel ta det med ro. Jeg fikk vite at de 3 første dagene er de viktigste, for det er da egget enten fester seg eller lar være.

Lykke til !

Kan du ikke be primærlegen sykemelde deg, enten så lenge du har behov eller de dagene du allikevel får i forbindelse med forsøket. Da slipper iallefall arbeidsgiver å spekulere på hva du har gjort.

På mitt 1. forsøk var jeg sykemeldt fra primærlegen fra 1 ul. time til egginnsetting var overstått, tror det ble ei uke tilsammen, men var så tilbake i jobb etter det.

Jeg synes det var ille både med alle disse rare tankene og med mye stress på jobben. Den siste uka før test var iallefall verst.

på 2. forsøk tok vi 3 ukers sommerferie. Kjempedeilig. Selv om tiden gikk tregt til tider var det iallefall mye bedre å ta det helt med ro og gjøre det som føltes best.

Lykke til vider, Luske. Håper det blir 2 blå på deg om ikke så lenge.

klem fra marthea(med termin i morgen.....)

Hei Luske!

Jeg skal på min andre u.l i morgen. Må gå noen dager ekstra fordi eggposene fortsatt var for små. Jeg regner også med uttak til onsdag. Har bestilt time hos fastlegen min til mandag, og kommer til å be om en sykemelding til egginnsetting er overstått.

Dettte fordi jeg ikke har fortalt noe på jobben, og det det har allrede vært mange legebesøk. Orker ikke alle spørsmålene og vil prøve å slappe av så godt det går.

Lykke til med uttaket, vi ligger veldig likt i løypa:-))

klem

amh1365380428

Kan ikke så mye om dette, men kan jo gi deg et tips.

Du kan jo ta kontakt med fastlegen din, og få sykemeldingen gjennom han/henne... det skal da gå ann det.

Håper det ordner seg. Uansett, lykke til med ruginga!

Med ønske om to blå til deg fra

Hei Luske.

Eg ringte til fastlegen min og fekk sjukmelding heilt fram til eg skulle ta testen. Det var ingen problem med det.

Eg synest det var greit å vere heime å slappe av å ikkje stresse meg opp på jobben.

Eg vart ikkje gravid på dette forsøket men viste iallefall då at det ikkje var pga. av ein stressa jobbsituasjon eg ikkje vart det.

Lykke til!!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...