Gjest Mina Helene Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hei alle dere eksperter. jeg håper at jeg får komme til IVF på haukeland snart,men før det har jeg to spørsmål. !) hvor mange dager må du sette sprøyte.Hvor mange ganger om dagen må sprøyten settes og må det gjøres til et bestemt klokkeslett? 2)Jeg leser at vi må dekke alle utgiftene med medisin selv,men at beølp over 15000kr vil man få igjen på trygdekontoret.Hvor mye over disse 15000kr går det i medisin? Jeg et litt redd fordi vi har spart akkurat 19000kr og vi kommer ikke til å ha råd til mer.Noen som vet ? Kan trygdekontoret forskuttere? Desstuten går jeg her og venter og venter. Det er to mnd siden søknaden min ble sendt og jeg har ennå ikke hørt noe!!!!!! ET siste spørsmåø: Hvor lenge varer perioden fra du begynner på stimulerende piller til du kan ta en blodprøve? (se vekk ifra mensen- den har jeg ikke) Noen som er så snill og kan hjelpe meg å få svar på disse spørsmålene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84989-tre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-og-litt-att%C3%A5t/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solen Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hei! Hvis prosedyren er som for et par år siden settes det en sprøyte om dagen, hvor lenge avhengier av hvor mye du trenger av stimulering. Så som du skjønner blir det veldig inndividuelt både med hvor mange dager og hvor store doser. Derfor må du til kontroll(er) hvor de sjekker utvikklingen av eggposene. Sprm. 2 vet jeg ikke noe om desverre. Og jeg har heller ikke hørt om stimulerende piller. Hvor lang tid det tar før søknaden blir behandlet... mye har vel forrandret seg etter egenbetalingen, regner med at behandlingstiden er kortere enn hva den var før... Lykke til hvertfall! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84989-tre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-og-litt-att%C3%A5t/#findComment-461332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dipsey Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Hei! skal prøve å svare deg så godt jeg kan.. Først. Du starter på en nesespray for å nedregulere syklusen din, denne starter du med ca 7-10 dager før forventet mens. Denne taes på et merke 3 ganger daglig og et annet merke 4 ganger daglig. Når du har fått neste mens, så kan du begynne på sprøyter. De skal kun taes en gang om dagen. Du går på de i ca 10 dager. Dosen kan variere fra person til person. Både spray og sprøyter skal settes til faste tider! Når det gjelder penger! Trygdekontoret forskuddterer ikke noe! for hver behandling koster medisinene ca 11.000,- litt avhenging av hvilken type og hvor mye du må ha. Du betaler etter første forsøk kr 3000,- til sykehuset. ALT over kr 15000,- i medisiner skal du ha tilbake fra trygdekontoret. Dette må du søke om, sammen med en bekreftelse fra sykehuset om at du holder på med forsøk. Jeg starta med nesesprayen 26.10, og på tirsdag skal jeg ta blodprøve! Så lenge varer moroa!!! Ta en telefon til sykehusets ivf avdeling og spør...koster ingenting det!!! Håper du kanskje ble litte granne klokere!!! Og ja, jeg forstår at du er i villrede, for jeg har selv vært der!!! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84989-tre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-og-litt-att%C3%A5t/#findComment-461366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hei Jeg har hatt mine forsøk på Haukeland og er veldig fornøyd. Helt topp moderne lokaler og veldig koselig personale. Jeg anbefaler deg å ringe til dem og spørre hvor du ligger an i løypa. Tlf. 55 97 42 76. Haukeland har vært blant de med kortest ventetid, og jeg tror det er slikt ennå. Husk å ringe denne uka da jeg vet at de tar juleferie fra helga av. Jeg har pleid å sprøyte i 10 dager (avhenger av hvordan du responderer på medisinen). En gang til dagen. Ikke noe å grue seg for da du bruker en doseringspenn som gjør hele prosessen veldig lettvindt. I tillegg så setter du en eggløsningssprøyte. Det er vanlig sprøyte som skal settes i magen. Det kan være greitt å få litt opplæring i hvordan du gjør det. Du betaler 3.000 i egenandel for poliklinisk behandling for inntil tre forsøk. Medisinutgifter over 15.000 skal refunderes + reiseutgifter minus egenandel på kr. 90 en vei. 19.000 burde derfor holde (alt etter hvor mye reiseutgifter dere har). Husk å få bekreftelse for når dere var der for både deg og mannen din. Dette gjelder også for den samtalen dere skal på først hvis dere bor så langt vekke at dere skal ha refundert reiseutgifter. Riktig lykke til. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84989-tre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-og-litt-att%C3%A5t/#findComment-462700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.