Gjest anonym og usikker Skrevet 20. juli 2000 Del Skrevet 20. juli 2000 Hei jeg er en 20 år gammel kvinne har en samboer og en sønn. mit "problem" er at de siste årene har jeg fantasert om kvinner,jeg har mastrubert og føler at jeg kommer forter og bedre*ler*omjeg tenker på vakre kvinner.Men gud hjelpe meg ...betyr dette at jeg er bisexuell? eller bare nyskjerrig på min sexualitet?? jeg er redd for hva svaret er!! ikke fordi det er gale å være bi,men fordi,jeg vet ikke hvordan jeg skal håntere dette! men 1 ting om gangen, som sagt: ¤- tenner på kvinner ¤- tenker på kvinner når jeg har sex. ¤-har lit lyst å "prøve"det motsattekjøn. Men betyr dette nødvendigvis at jeg er bi da?? kansje jeg bare utforsker min føleser og behov? det er jo mangen som tenner på kvinner som ikke er lesbe eller bi,bare nyskjerrig. men hva er jeg??? håper på seriøse svar!! og kun fra homosexuelle mennesker. takker for svar og oppmuntring* :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bijente Skrevet 22. juli 2000 Del Skrevet 22. juli 2000 Akkurat som deg, oppdaget jeg for noen år siden at jeg begynte å tenne veldig på jenter. Fantaserte om jenter og drømte om å ha sex med en annen jente. Først fikk jeg helt skrekken da jeg ble klar over at jeg kunne komme av å fantasere om jentesex. Begynte å lure på om jeg var bi/lesbisk, og lurte fælt på hvordan samboeren min ville reagere. Det hele plaget meg veldig i lang tid. Da jeg omsider fikk diskutert dette med min kjære ble jeg veldig lettet - han tente voldsomt på at jeg hadde slike fantasier og kunne fortelle at han faktisk fantaserte om å se meg sammen med en annen kvinne! Nå har jeg funnet meg til rette med at jeg er litt bi, og dette ser vi nå på som en berikelse i vårt sexliv - det er bare deilig ! Håper du kan oppleve det på samme måte...:-) Hilsen bijente 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/#findComment-3098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berthold Grünfeld Skrevet 23. juli 2000 Del Skrevet 23. juli 2000 Akkurat som deg, oppdaget jeg for noen år siden at jeg begynte å tenne veldig på jenter. Fantaserte om jenter og drømte om å ha sex med en annen jente. Først fikk jeg helt skrekken da jeg ble klar over at jeg kunne komme av å fantasere om jentesex. Begynte å lure på om jeg var bi/lesbisk, og lurte fælt på hvordan samboeren min ville reagere. Det hele plaget meg veldig i lang tid. Da jeg omsider fikk diskutert dette med min kjære ble jeg veldig lettet - han tente voldsomt på at jeg hadde slike fantasier og kunne fortelle at han faktisk fantaserte om å se meg sammen med en annen kvinne! Nå har jeg funnet meg til rette med at jeg er litt bi, og dette ser vi nå på som en berikelse i vårt sexliv - det er bare deilig ! Håper du kan oppleve det på samme måte...:-) Hilsen bijente Dette med biseksualitet, at man kan tenne seksuelt på personer både av egen og det motsatte kjønn, er slettesikke så uvanlig. En annen ting er at man ikke nødvendigvis lever det ut med en partner av eget kjønn.Man har det som sin private lille fantasiverden, fordi fantasibildene i hodet virker opphissende og stimulerende. For de fleste vil det være et preferansemønster, at man enten foretrekker det ene eller andre kjønn. Det vanlige er en partner av motsatt kjønn. Men innnenfor rammen av preferansemønstret er det altså plass til både fantasier og for noen også praksis, med sex med person av sitt eget kjønn. Det viser bare at vi er ganske sammensatte. At personen opplever homofile/lesbiske lyster og fantaser virker skremmende på mange fordi homofili er så tabubelagt og fortsatt oppfattes som sykelig og unormalt.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen Berthold Grünfeld psykiater, professor i sosialmedisin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/#findComment-3224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fransiscka Skrevet 23. juli 2000 Del Skrevet 23. juli 2000 Dette med biseksualitet, at man kan tenne seksuelt på personer både av egen og det motsatte kjønn, er slettesikke så uvanlig. En annen ting er at man ikke nødvendigvis lever det ut med en partner av eget kjønn.Man har det som sin private lille fantasiverden, fordi fantasibildene i hodet virker opphissende og stimulerende. For de fleste vil det være et preferansemønster, at man enten foretrekker det ene eller andre kjønn. Det vanlige er en partner av motsatt kjønn. Men innnenfor rammen av preferansemønstret er det altså plass til både fantasier og for noen også praksis, med sex med person av sitt eget kjønn. Det viser bare at vi er ganske sammensatte. At personen opplever homofile/lesbiske lyster og fantaser virker skremmende på mange fordi homofili er så tabubelagt og fortsatt oppfattes som sykelig og unormalt.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen Berthold Grünfeld psykiater, professor i sosialmedisin Jeg er selv tjue og har begynt å tvile/lure/fantasere litt. Jeg har selv et barn, og alltid vært i forhold til menn. HVA du er/HVEM du er, er veldig vanskelig å si. Jeg funderte en tid selv, men har slått meg til ro med at det ER naturlig å være usikker i så ung alder. Man kan IKKE kalles bi, mener jeg, ved bare disse fantasiene. Jeg sier til meg selv, enkelt og greit, at jeg faktisk ikke har prøvd jentesex og derfor VET jeg med sikkerhet ikke. Kanskje blir jeg en dag å fullføre drømmen, eller kanskje ikke. Kanskje går den over, kanskje blir den sterkere. Her og nå vet jeg ikke. Man vil nok alltid lure på hvem man er i en alder av tjue. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/#findComment-3280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
humlebie Skrevet 24. juli 2000 Del Skrevet 24. juli 2000 Jeg er selv tjue og har begynt å tvile/lure/fantasere litt. Jeg har selv et barn, og alltid vært i forhold til menn. HVA du er/HVEM du er, er veldig vanskelig å si. Jeg funderte en tid selv, men har slått meg til ro med at det ER naturlig å være usikker i så ung alder. Man kan IKKE kalles bi, mener jeg, ved bare disse fantasiene. Jeg sier til meg selv, enkelt og greit, at jeg faktisk ikke har prøvd jentesex og derfor VET jeg med sikkerhet ikke. Kanskje blir jeg en dag å fullføre drømmen, eller kanskje ikke. Kanskje går den over, kanskje blir den sterkere. Her og nå vet jeg ikke. Man vil nok alltid lure på hvem man er i en alder av tjue. Hei kjære deg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg følte det på samme måte for omtrent et år siden. Jeg hadde da fantasert om jenter og sex med jenter i lang tid, selv om jeg hadde guttekjæreste. Jeg tror t.o.m jeg ble forelsket i en jente. Så da jeg fikk tilbudet om å prøve jentesex sa jeg selvfølgelig ja. Det ble en innmari spennende opplevelse for meg, men det snudde meg allikevel helt. Etter jentesexen fant jeg ut at det gav meg omtrent ingenting. Jeg var bare så innmari nyskjerrig fordi det var noe uprøvd og litt forbudt. Mitt råd er at du snakker med gutten din (hvis du hadde noen?), og hvis han går med på det så prøver du det. Da finner du garantert ut om det er noe du vil fortsette med eller ikke. Lykke til vennen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/#findComment-3407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
janhus Skrevet 6. april 2001 Del Skrevet 6. april 2001 Hei kjære deg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg følte det på samme måte for omtrent et år siden. Jeg hadde da fantasert om jenter og sex med jenter i lang tid, selv om jeg hadde guttekjæreste. Jeg tror t.o.m jeg ble forelsket i en jente. Så da jeg fikk tilbudet om å prøve jentesex sa jeg selvfølgelig ja. Det ble en innmari spennende opplevelse for meg, men det snudde meg allikevel helt. Etter jentesexen fant jeg ut at det gav meg omtrent ingenting. Jeg var bare så innmari nyskjerrig fordi det var noe uprøvd og litt forbudt. Mitt råd er at du snakker med gutten din (hvis du hadde noen?), og hvis han går med på det så prøver du det. Da finner du garantert ut om det er noe du vil fortsette med eller ikke. Lykke til vennen. Jeg er ei lesbisk dame som er så overfølsom som det er mulig å få det. Bare det at noen er bort i meg er nok til å få meg til å gispe. Selv om det er deilig å være følsom så kan det bli litt pinlig. Spesielt er jeg følsom i navlen. Er det normalt, å tiltrekkes av andres mager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/#findComment-101739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pdruud Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Dette med biseksualitet, at man kan tenne seksuelt på personer både av egen og det motsatte kjønn, er slettesikke så uvanlig. En annen ting er at man ikke nødvendigvis lever det ut med en partner av eget kjønn.Man har det som sin private lille fantasiverden, fordi fantasibildene i hodet virker opphissende og stimulerende. For de fleste vil det være et preferansemønster, at man enten foretrekker det ene eller andre kjønn. Det vanlige er en partner av motsatt kjønn. Men innnenfor rammen av preferansemønstret er det altså plass til både fantasier og for noen også praksis, med sex med person av sitt eget kjønn. Det viser bare at vi er ganske sammensatte. At personen opplever homofile/lesbiske lyster og fantaser virker skremmende på mange fordi homofili er så tabubelagt og fortsatt oppfattes som sykelig og unormalt.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen Berthold Grünfeld psykiater, professor i sosialmedisin Jeg er bi men har aldri bod sammen med en kvinne,men har derimod bod med en mann i 10 år.Det er rart men jeg tiltreges av eldre menn.Min fåri venn døde 72år av kreft nå har jeg en venn på 70. Når det jelder kvinner har ikke alder noe å si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/851-%C3%B8nsker-svar-fra-bisexuelle-mennesker/#findComment-800353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.