Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor cyste (ca. 4,5 cm i diameter) på ene eggstokken pga endometriose. Har hatt denne i ca 2 år.Vi har nå gjennomført 3 IVF forsøk, alle med cysten tilstede.Alle med negativt resultat. Legen sier det ikke er vits i å fjerne cysten, den vil bare vokse til en ny. Har nå hørt litt forskjellig ang. dette. Er det noen som har erfaring med noe lignende? Er det best å fjerne cysten først for så å prøve IVF forsøk igjen før noen ny cyste rekker å vokse til. Er det det sjanse for at "miljøet" i området blir bedre av dette?

Så et annet spørsmål: Vi har 1 forsøk igjen av den "pakken" vi betalte 18 000,- for, kan vi da nærmest kreve å få gjennomført et til eller? Selv om legen vurderer sjansene til å være ca. 15-20% for å lykkes. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85140-endometriose-og-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motsatt beskjed!

Hei!

Min lege sa jeg burde fjerne endocysten på eggstokken før IVF-forsøk. Endocyster kan forringe eggkvaliteten. Dobbeltsjekk med en lege/kirurg til!

Ønsker deg MASSE lykke til videre!!!

Hilsen en som _ikke_ lyktes, men som er en lykkelig adoptivmor :o)

Gjest Inkognitoen

Det er svært avhengig av størrelsen på cysten, og hvordan den ligger. Hos meg fjernet de deler av cysten, men ikke hele fordi den ligger på den eggstokken jeg har igjen (fjernet den andre pga store cyster for noen år siden). Hvis din cyste ligger slik at det er fare for å støte bort i vitale organer ved operasjon, vil de helst unngå å operere.

Sjekk nærmere på http://members.tripod.com/Diane_10/

og spør eventuelt Tom Tanbo.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...