Gå til innhold

Hvorfor er IKKE du utro?

Anbefalte innlegg

Plomme1365380432

Mange mennesker har mange unnskyldninger for å være utro, men jeg vil ha svar på hva som er grunnen for de som ikke er utro.

Er det:

1. Fordi du ikke vil ha sex med noen annen enn din utkårede?

2. Fordi muligheten ikke har dukket opp.

3. Fordi du er for glad i din utkårede til å skuffe vedkommende.

4. Fordi konsvensene ve å bli oppdaget er for store?

5. Fordi det strider mot din oppdragelse og moral, og du ville fått samvittighetskvaler

6. Eventuell annen grunn.

Det er kanskje noen som velger flere alternativer også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85260-hvorfor-er-ikke-du-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg hatt lyst på sex med noen andre, hadde jeg vurdert å droppe forholdet.

Jeg kan ikke se for meg å ha sex med andre enn kjæresten, han er "den ene". Han er kjekkest, deiligst, best.

Hvis man har lyst til å være utro har man kanskje ikke funnet den rette?

Jeg er en håpløs romantiker da, men hittil har det funket, jeg har ALDRI vurdert sex med andre :-)

1: Fordi jeg har vært det før, i min dumme ungdom, og det ødela (selføgelig) alt.

2:Fordi jeg har endelig møtt mannen i mitt liv som er like forbanna kåt som meg..;-)

3:Fordi jeg respekterer og beundrer denne mannen og fordi jeg VET han aldri ville gjort det mot meg

4:Fordi jeg skal gifte meg til sommeren...

Men fristet, ja det blir man jo.

Jeg er ikke utro fordi jeg er glad i min mann, vi har bygget opp er forhold, en familie og et hjem sammen. Var jeg utro ville jeg ha ødelagt for meg selv, mannen min og de tre barna våre.

Tror også det er mer spennende å tenke på å være utro, enn den følelsen man sitter igjen med når man skjønner hva man har gjort (snakker ikke av erfaring, kan bare tenke meg det).

Jeg elsker min mann, mine barn og mitt hjem. Ville aldri ha ødelagt det bare for en natt eller et overfladisk forhold.

Annonse

Neppe!

Neppe det heller!

Absolutt!

Det òg!

5. Fordi det strider mot din oppdragelse og moral, og du ville fått samvittighetskvaler

Jepp!!

Fordi jeg vet at jeg får den beste sexen hjemme allikevel. Jeg sluttet med ONS for lenge siden, ettersom jeg ikke syntes det var noe ok å våkne i en fremmed seng, eller våkne med en fremmed jente i senga mi en søndag morgen.

Det må mest helle til 5.

Mener det ikke er mere enn riktig å gå ut av et forhold før enn går inn i et annet.

Å lyste på andre over tid vitner om at følelsene til ens partner ikke er bra nok...

Utroskap sårer når det blir oppdaga....

Min egen moral gjør at jeg aldri ville klart å se min partner i øynene etterpå...

Helt enkelt...

:)

Nei, det er mange deilige damer jeg har lyst på.

Den dukker stadig opp.

Definitivt en grunn.

Nei, ville neppe bli oppdaget.

Denne må du dele opp, her blander du inn moral og kvaler i samme setning. Å være moralsk handler ikke om å unngå kvaler. Det er nemlig ikke særlig moralsk å oppføre seg skikkelig bare for å slippe kvaler. Det er egoistisk.

Moral handler om å gjøre hva som er rett selv om man må ofre noe for det. Det handler også om hva slags person jeg vil være og hvordan min selvfølelse skal være. En av grunnene til at jeg er verdig min kjæreste er fordi jeg er et godt og ærlig menneske hun kan stole på at gjør det som er riktig.

Samvittighetskvaler ville gått over, men om man er en egoistisk opportunist så stopper ikke det nødvendigvis ved utroskap.

Nei.

Gjest pike_23

Nei,hvorfor skal jeg ha sex med noen andre enn min utkårede.Det er jo min utkårede jeg elsker og som jeg vil dele livet mitt med og trives godt sammen med.

Om andre muligheter dukker opp,så interesserer det ikke meg fordi jeg har allerede en som er utkåret.

Ja,jeg ville aldri ha såret ham eller gått bak hans rygg.

Det er rett og slett ikke akseptabelt i et forhold mellom to personer som elsker hverandre.

Siden det å være utro mot partneren min ikke er aktuelt,så har jeg ingen store konsekvenser for akkurat det.

Selvfølgelig strider det mot min oppdragelse og moral,for når jeg har giftet meg med en mann,så elsker jeg ham og vil aldri i verden være utro mot ham slik at jeg får sanvittighetskvaler.

Ja,for det første er jeg ikke typen til å være utro mot min partner,for det andre så er det ikke akseptabelt av meg eller i et forhold mellom to personer å være utro.

Når man er i et forhold skal man holde seg til den personen man elsker, ikke prøve seg på noen andre eller la seg friste.

Annonse

Riktig. Jeg begjærer ham og ingen andre.

5. Fordi det strider mot din oppdragelse og moral, og du ville fått samvittighetskvaler.

Riktig at jeg anser utroskap for å være umoral, altså en handling som ikke er god og som ikke gjør utroskaperen til et godt menneske. Utroskap er bæsj og jeg vil ikke være en bæsj. Samvittighetskvaler... tja... det blir jo bare en dustete effekt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...